Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Miasto będące stolicą państwa i zarazem centrum szarotkowej krainy. To tutaj zjadziemy siedzibę władz, ale także wszelkich rzemieślników, artystów czy najwieksze widowiska kulturalne czy sportowe. Jeśli nigdy tutaj nie zajrzałeś nie możesz zwać się obywatelem.
Regulamin forum
Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11639
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

- - - - - - - - - -
GRAT

Sklep ze sprzętem wysokogórskim
Obrazek
Obrazek

Sieć sklepów "GRAT" (pol.grań) to mekka dla fanów wysokogórskiego wspinania. Tutaj zakupisz wszystko co potrzebne by stać się prawdziwą legendą alpinizmu. Każdy bergsteiger (wspinacz) zna lokalizację tej niewielkiej, ale znakomicie wyposażonej składnicy. Główna siedziba mieści się przy Kurze Straße 5 w Stadt Edelweiss. W sklepie panuje bardzo frywolny klimat i przyjazna atmosfera. Przekonaj się sam.
Sklep jest bardzo przydatnym miejscem do odwiedzin w przypadku brania udziału w ekspedycjach "Die Lawine" - edelweisskiego systemu wspinaczkowego.
Każdy uczestnik lawiny może wziąć ze sobą przedmioty z poniższej listy. Zakupić można tyle przedmiotów, ile wynosi maksymalny udźwig. Standardowy udźwig zależny jest od wytrzymałości Bergsteigera.
1 punkt wytrzymałości = 1 jednostka udźwigu / każdy początkujący Bergsteiger ma 10 punktów udźwigu
Uwaga, w sklepie istnieje limit danego przedmiotu na stanie. Żeby zakupić przedmiot, musi on być jeszcze dostępny na stanie.



PO KLIKNIĘCIU W LINK MOŻECIE PRZESŁUCHAĆ INSTRUKTAŻ DO CZEGO I JAK WYKORZSTAĆ SPRZĘT GRATA

LISTA PRODUKTÓW:
Obrazek
DOCIEPLANA PELERYNA
Punkty udźwigu: 2
Ilość magazynowa: 0/3
Odpowiednio docieplony strój na wyprawę zapewni ci większą wytrzymałość zarówno w przypadku trudnych warunków atmosferycznych, jak i w przypadku przemoczenia. Jest to nieodzowny element wyposażenia każdego Bergsteigera.
EFEKT: +10 punktów do każdego rzutu na wytrzymałość. Ilość użyć: 3.

Obrazek
MAPA
Punkty udźwigu: 1
Ilość magazynowa: 0/3
Gdy zachodzisz w głowę, gdzie właśnie się znalazłeś, z pomocą przychodzi nieodzowna mapa!
EFEKT: Posiadanie mapy ułatwi ci jednorazowo przejście w dalsze rejony gór po nieudanym teście umiejętności. Jednorazowo niweluje skutek porażki.

Obrazek
GOGLE
Punkty udźwigu: 5
Ilość magazynowa: 2/3
Okulary wysokogórskie chronią twoje oczy przed oślepiającymi refleksami na śniegu oraz zabezpieczają oczy przed wysychaniem.
EFEKT: +5 punktów do każdego rzutu na zręczność. Ilość użyć: nieograniczona.

Obrazek
CZEKANY
Punkty udźwigu: 3
Ilość magazynowa: 2/3
Czekany to nieodzowny element wyposażenia Bergsteigera. Wspomagają w każdego rodzaju wspinaczce, zarówno po pionowych skałach, jak i stromych zboczach. Mają jednak ograniczoną wytrzymałość.
EFEKT: +10 do każdego rzutu na siłę. Można użyć 3 razy.

Obrazek
RAKI
Punkty udźwigu: 5
Ilość magazynowa: 2/3
Raki uchronią cię przed skręceniem nogi lub upadkiem na oblodzeniu.
EFEKT: +5 punktów do każdego rzutu na zręczność. Ilość użyć: nieograniczona.

Obrazek
KASK
Punkty udźwigu: 3
Ilość magazynowa: 2/5
Kask ochroni cię w sytuacji, gdy z góry zaczną osypywać się kamienie.
EFEKT: +10 w przypadku testów na zręczność lub wytrzymałość, gdy z góry sypią się kamienie.

Obrazek
BROŃ PALNA
Punkty udźwigu: 3
Ilość magazynowa: 0/2
Broń palna może przydać się w górach w przypadku bliskiego spotkania z dziką zwierzyną. Pamiętaj jednak, że głośne wystrzały mogą sprowokować lawinę!
EFEKT: +20 punktów w konfrontacji ze zwierzętami. W zależności od inwencji gracza broń może przydać się również do innych akcji.
UWAGA: przy każdym wystrzale Mistrz Gry rzuca również kością k6. Wynik 6 powoduje lawinę, która stanowi zagrożenie dla wszystkich graczy w promieniu 3 heksów (również dla tego, kto dokonuje strzału). Każdy gracz musi odrzucić jeden przedmiot z wyposażenia, który ginie w śniegu.

Obrazek
NABOJE
Punkty udźwigu: 1
Ilość magazynowa: 7/10
Naboje do broni determinują ilość użyć broni.

Obrazek
WZMOCNIONA UPRZĄŻ I LINA
Punkty udźwigu: 2
Ilość magazynowa: 0/2
Wzmocniona uprząż ułatwia każdą wspinaczkę po wszystkich pionowych skałach.
EFEKT: +10 do każdego rzutu na zręczność na polach czerwonych. Ilość użyć 3

Obrazek
NÓŻ
Punkty udźwigu: 2
Ilość magazynowa: 0/2
Nóż przydatny jest w różnych okolicznościach. Możesz nim wiele rzeczy uciąć lub bronić się przed zwierzętami. Wiele zależy od twojej inwencji w kwestii wykorzystania noża.
EFEKT: Zależy od inwencji gracza. Mistrz gry przyznaje dodatkowe punkty według własnego uznania.

Obrazek
TAŚMA
Punkty udźwigu: 2
Ilość magazynowa: 0/2
Taśma może przydać się w różnych sytuacjach. Zawsze wtedy, gdy trzeba coś „zreperować”.
EFEKT: Taśmą można jednorazowo naprawić zużytą część ekwipunku. Nie dotyczy broni palnej.

Obrazek
SANIE
Punkty udźwigu: n/d
Ilość magazynowa: 0/1
Na sankach można zabrać prawie wszystko. Wprawdzie przeszkadzają w wędrówce, ale skarby na nich zgromadzone pomagają w trudnych sytuacjach.
EFEKT: Jeśli zabierzesz ze sobą sanie, będziesz mógł zapakować ze sobą sprzęt o wadze 10 punktów udźwigu więcej! Jednak w takim przypadku, twoje bazowe punkty statystyki „wytrzymałość” zostaną obniżone o 7 punktów!

Obrazek
ŚPIWÓR
Punkty udźwigu: 2
Ilość magazynowa: 0
Śpiwór może posłużyć do ogrzania się, do przetrwania śnieżycy lub uratuje cię, gdybyś musiał przenocować w górskich ostępach.
EFEKT: Śpiwór pozwala przetrwać noc bez konieczności wykonywania testu na umiejętność.

Obrazek
NARTY
Punkty udźwigu: 5
Ilość magazynowa: 0
Gdy inni muszą iść piechotą, ty suniesz po śniegu na nartach. Prostu sposób na zwiększenie dystansu do reszty Bergsteigerów.
EFEKT: Narty pozwalają na jednorazowe przebycie nawet 5 zielonych pól pod rząd bez konieczności wykonywania testów.

Obrazek
MAGICZNE GRZYBKI
Punkty udźwigu: 2
Ilość magazynowa: 2/3
Gdy tracisz wiarę w swoje siły. Gdy czujesz, że zaraz zawrócisz, ponieważ obawiasz się dalszej podróży… Wtedy z pomocą przychodzą magiczne grzybki. Natychmiast odrzucisz od siebie wszelkie wątpliwości.
EFEKT: Grzybki daja +10 punktów dla każdego rzutu na siłę woli. Ilość użyć: 3. Każde kolejne użycie zmniejsza skuteczność grzybków o 2 punkty.

Obrazek
LAMPA NAFTOWA
Punkty udźwigu: 3
Ilość magazynowa: 0
Wkraczasz do ciemnej jaskini? Zachodzi słońce? Zawsze warto mieć ze sobą lampa naftową. Na wszelki wypadek.
EFEKT: +50 punktów do każdego testu w ciemnościach.

Obrazek
WIĘKSZY PLECAK OD SPIELERA
Punkty udźwigu: n/d
Ilość magazynowa: 1/1
Plecak dla tego, kto chce być przygotowany na każdą okazję! Nie ma chyba lepszego producenta sprzętu sportowego niż marka Spieler. Zaufaj im, a na pewno wyjdzie ci to na dobre. Ich plecaki są wytrzymałe i niezniszaczlne.
EFEKT: Jeśli zabierzesz ze sobą większy plecak, będziesz mógł wziąć ze sobą sprzęt o wadze 5 punktów udźwigu więcej. Jednak w takim przypadku twoje bazowe punkty statystyki „wytrzymałość” zostaną obniżone o 5 punktów!

Obrazek
SAPERKA
Punkty udźwigu: 3
Ilość magazynowa: 0/2
Odkopywanie śniegu czy ziemi może przydać się znacznie częściej już myślisz. Składana saperka nie zajmuje wiele miejsca, a może być pomocna.
EFEKT: Zależy od inwencji gracza. Mistrz gry przyznaje dodatkowe punkty według własnego uznania.


Obrazek
SCHNAPPS
Punkty udźwigu: 2
Ilość magazynowa: 0
Nic tak nie pokrzepia, jak łyk ognistej wody. Łyknij sobie schnapsa, gdy musisz zebrać siłę.
EFEKT: Daje +10 punktów do każdego rzutu na siłę. Ilość użyć: 3. Każde kolejne użycie zmniejsza skuteczność schnappsa o 2 punkty.

Obrazek
TALIZMAN
Punkty udźwigu: 7
Ilość magazynowa: 1/1
Szczęśliwy talizman to coś, co daje szczęście w najmniej spodziewanym momencie.
EFEKT: Talizman daje jednorazową premię +30 punktów do wybranego rzutu. Po tym talizman traci swoją moc.

Obrazek
PORCJA ŻYWNOŚCIOWA
Punkty udźwigu: 5
Ilość magazynowa: 0/2 (można zabrać więcej, niż 1 sztukę)
Dodatkowe pożywienie pozwoli ci przetrwać, gdy zaczniesz opadać z sił. Wystarczy wtedy sięgnąć po porcję żywnościową i natychmiast poczujesz siłę do dalszej wędrówki
EFEKT: Idziesz dalej bez konieczności wykonywania testu na wytrzymałość, jeśli opadasz z sił.

Obrazek
RACE
Punkty udźwigu: 5
Ilość magazynowa: 0/2
Racy można użyć w sytuacji, gdy utkwisz gdzieś w górach i nie możesz już poruszać się w żadną stronę. Z pomocą przyjdą ci miejscowi górołazi.
EFEKT: Używając racy gracz nie musi cofać się lub kończyć gry, lecz może pozostać na polu, na którym nie udał mu się test umiejętności.


Obrazek
KOMPAS
Punkty udźwigu: 4
Ilość magazynowa: 0/2
Czujesz się zagubiony? Myślisz, ze wybrałeś złą ścieżkę górską? Spójrz na swój kompas, by odnaleźć drogę.
EFEKT: Kompas pozwoli ci jednorazowo wybrać inne pole ruchu na osi poziomej.

Obrazek
PRZEWODNIK
Punkty udźwigu: 7
Ilość magazynowa: 0/1
Wiedza to skarb. Wie o tym każdy profesjonalny Bergsteiger.
EFEKT: Przewodnik daje jednorazową możliwość przeskoczenia o 2 pola bez konieczności wykonywania testu na umiejętność. Należy zadeklarować użycie przed wykonaniem ruchu, oznaczając, na jakie pole chcemy wejść. Nie można użyć w przypadku porażki.



Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 lutego 2022, 08:44 przez Heinz-Werner Grüner, łącznie zmieniany 2 razy.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11639
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Żeby nie bylo, Grat uzupełnia stany magazynowe!
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Joahim von Ribertrop Stempel
Posty: 121
Rejestracja: 28 lutego 2022, 16:38

ODZNACZENIA

Re: Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Joahim von Ribertrop »

Dżem dober, poproszem mapę, taśmę, porcję żywnościową, kompas i przewodnik.
Awatar użytkownika
Alfred Fabian Stempel
Oktoberfestmeister 1922
Posty: 262
Rejestracja: 01 marca 2022, 18:52

ODZNACZENIA

Re: Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Alfred Fabian »

Alfred przekroczył próg budynku, z szyldem "GRAT". Zastanawiało go, co ujrzy za drzwiami. Szczególnie, kiedy unosił się zapach świeżo spadniętego śniegu, ściętego drewna i cynamonu. Ach, kochał ten zapach i wiedział, że będzie częściej tutaj zaglądał.
- Dzień dobry! - powiedział do stojącego za ladą sprzedawcy, uśmiechając się, ale nie zbyt szeroko, żeby zaraz nie wyjść na idiotę. Obejrzał półki, jego uwagę przykuły mapy i narty. Poprosił sprzedawcę o podanie wszystkich 2 map, nart oraz śpiwora. Po uiszczeniu zapłaty Alfred wrzucił śpiwór oraz mapy do podręcznej torby, a narty przełożył przez ramię jak roboczy kilof.
- Resztę jakoś się ogarnie! Dziękuję! - Alfred jeszcze raz uśmiechnął się wychodząc ze sklepu.
Obrazek
Każdy Winkuliczyk ma te trzy cechy
Leocki kunszt, sarmacką elegencję i edelwajski splendor
~JKW Mateusz I, Król-Senior Związku Winkulijskiego
Awatar użytkownika
Joachim Cargalho Stempel
Faktotum
Posty: 3904
Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Joachim Cargalho »

Calgaro wbił do sklepu i wyciągnął listę zakupów:

Poproszę sanie i proszę naładować do nich:
Pelerynę (3)
Przewodniki (1)
Racę (1)
Jedną porcję żywności (3)
Talizman (2)
Saperkę (3)
Pistolet i dwa naboje (5)
Grzybki (2)
Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11639
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

-Siem kurdem nie dopcham... - pomyślał Grüner i podjechawszy na chwilędo Der Sitz udał się w stronę Polany Wolności... gdzieś na południe...
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Femme Mystere Stempel
Faktotum
Posty: 2693
Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Femme Mystere »

Dzisiaj w Gracie obsługiwał Jens, brodaty facet w wieku pod czterdziestkę. Wyglądał jak prawdziwy człowiek z lasu. Nie był może zbyt rozmowny, ale z pewnością znał się na rzeczy i nie dał się łatwo oszwabić.

Gdy wszedł @Joahim von Ribertrop, bez słowa zaczął wykładać mu sprzęt. Położył na ladę zwitek podartego papieru, który wyglądał jak zużyta mapa, szarą taśmę klejacą do montażu, puszkę z gulaszem angielskim, kompas wyciągnął z tylnej kieszeni spodni, a przewodnik zdjął z ukurzonej półki. Potem wział od niego pieniądze, przeliczył i krzyknął:

- Zwrotów nie przyjmuję. Zrozumiano? Następny!

Potem w kolejce stanął @Alfred Fabian . Jens podrapał się po zadku, słysząc zamówienie i widocznie lekko zakłopotany rzekł:
- Nart nie ma na składzie. Śpiwora też... - bąknął, po czym pochylił się nad ladą i szeptem dodał. - Narty żona połamała mi na głowie. A gdzieś spać muszę, więc wziąłem śpiwór... sorry. Zastanów się jeszcze raz, co chcesz. Ale patrz, czy jest na stanie, dobra?
NASTĘPNY!

Kolejny był Herr @Joachim Cargalho, który znany był już w dolinie. Jens naszykował dla niego sanie, pakując do nich pelerynę swojego pradziadka, stary przewodnik, race, puszkę z sardynkami i składaną saperkę. Talizman zawiesił mu prosto na szyję. Był nieco cięższy, niż można się było spodziewać.
- Z bronią uważać. Można sprowokować lawinę. - dodał, kładąc na blat spluwę i naboje. Potem postawił na ladzie słoik z grzybkami. Mrugnął do Joachima okiem i zaśmiał się pod nosem. - Niezły z Pana aparat! - skomentował. Potem policzył pieniądze. - Zgadza się. NASTĘPNY!
Obrazek
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
Obrazek
Awatar użytkownika
Sophie Stempel
Posty: 544
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:52

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Sophie »

Sophie zaciekawiła się wspinaczką w góry po przeczytaniu ulotki. Usłyszała również o sklepie GRAT z najlepszym sprzentem wspinaczkowym, i nie tylko, w całym Pollinie. Postanowiła przed zgłoszeniem się na wspinaczkę zakupić odpowiednie do tego rzeczy. Podeszła do sprzedawcy i z miłym uśmiechem powiedziała:
-Poproszę... pelereynę... Eeee... Hmmm... mapę, czekany, raki oraz kask. A jeszcze broń i trochę naboi. O jeszcze dodatkowo uprząż z liną oraz jakiś nóż, byle ostry. W sumie plecak też się przyda i ta saperka co tam jest. Jedzenie na pewno w górach będzie potrzebne proszę również coś dać oraz z 2 race jakbym się zgubiła.
/-/Sophie Susanne Cargalho Windsachen
Dumna obywatelka Kotliny
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Femme Mystere Stempel
Faktotum
Posty: 2693
Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Femme Mystere »

Jens pochylił się nad ladą i z rubasznym uśmiechem słuchał klientki.

- Freulein... - zaczął, prostując się. - Tyle sprzętu, to nawet ja nie uniosę. Z takim bickiem. - zaprezentował dziewczynie swój imponujący mięsień, mrugając do niej oczkiem. - Poza tym pistoletu już nie ma na składzie. Zastanów się jeszcze, co jesteś w stanie ze sobą zabrać. W razie potrzeby, służę pomocą.

Offtop: @Sophie zwróć uwagę na opisy każdego sprzętu. Maja określony udźwig i stan magazynowy. Naturalnie zabrać można tylko to, co jeszcze jest dostępne na składzie. A jesteś w stanie teraz unieść sprzęt o ciężarze maksymalnym 10 udźwigu. A jeśli zabierzesz ze sobą plecak, to będziesz mogła doładować dodatkowe 5 punktów udźwigu, ale wtedy pomniejszy ci się wartość twojej wytrzymałości. Będzie to wpływało na skuteczność twoich rzutów na wytrzymałość.
Jeśli to za dużo informacji na start, to oczywiście chętnie pomogę na discord albo tutaj.
Obrazek
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11639
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Grat - sklep ze sprzętem wysokogórskim

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

UWAGA: NAJPRAWODPODOBNIEJ JESZCZE DZIŚ UKAŻE SIĘ NIEAUTORYZOWANY (przez MG) MAŁY PORADNIK ZAKUPOWY DLA SKLEPU GRAT W FORMIE AUDIO!
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Stadt Edelweiss”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość