[Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu

Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada
Posty: 692
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Eihenberg/Koribia

OBYWATEL

ODZNACZENIA

Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

No ekspedycja potoczyła się jak potoczyła i nie warto tego już rozpamiętywać zwłaszcza dlatego że lada moment dobiegnie ona końca.

No ale co do walki, kompletnie nie interesuję mnie w tym przypadku jakikolwiek system wojen turowych gdyż to zostawiłbym na okazję prowadzenia wojen.
Zdecydowanie bardziej optował bym w przyszłych ekspedycjach do wykorzystania systemu wydarzeń niżeli jakiś potyczek lub walk.
O co chodzi? Zamiast jakiś elementów losowych w kluczowych momentach MG dawałby konkretnym osobom wydarzenie dla nich. Każde wydarzenie miałoby trzy rozwiązania, dobre, złe i neutralne. Wynik wydarzenia lub suma kilku determinuje rezultat.

Jeżeli jednak jest nam potrzebny jakiś system walki to powinien on być prosty jak budowa cepa, gdyż coś bardziej wymyślnego częściej jednak nie zdaje egzaminu.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner
Oberhaupt
Posty: 6284
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

OBYWATEL

ODZNACZENIA

Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Albert Fryderyk de Espada pisze: 23 stycznia 2023, 13:40
O co chodzi? Zamiast jakiś elementów losowych w kluczowych momentach MG dawałby konkretnym osobom wydarzenie dla nich. Każde wydarzenie miałoby trzy rozwiązania, dobre, złe i neutralne. Wynik wydarzenia lub suma kilku determinuje rezultat.
No i to ma chyba najwiekszy sens dla mnie. Obrać w dobrą otoczkę i można szaleć. :)
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Femme Mystere
Faktotum
Posty: 1576
Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19

OBYWATEL

ODZNACZENIA

Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu

Post autor: Femme Mystere »

Ło matko, tam jest więcej niż 3 zdania 0o.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Joachim Cargalho
Faktotum
Posty: 2195
Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21

OBYWATEL

ODZNACZENIA

Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu

Post autor: Joachim Cargalho »

Femme Mystere pisze: 23 stycznia 2023, 17:48 Ło matko, tam jest więcej niż 3 zdania 0o.
Kiedyś nawet polubiłaś ten post... :D
Albert Fryderyk de Espada pisze: 23 stycznia 2023, 13:40 O co chodzi? Zamiast jakiś elementów losowych w kluczowych momentach MG dawałby konkretnym osobom wydarzenie dla nich. Każde wydarzenie miałoby trzy rozwiązania, dobre, złe i neutralne. Wynik wydarzenia lub suma kilku determinuje rezultat.
Do tego potrzebne jest zrozumienie roli mistrza gry i pozwolenie mu na kreowanie losami uczestników zabawy.
Do tego też potrzebne jest - moim zdaniem - jasne określenie, że to "gra fabularna", aby uczestnicy wiedzieli, że ich poczynania zależą od narracji mistrza gry. Inaczej znowu się to rozejdzie.

No i przede wszystkim, ten mechanizm jest stosowany chociażby w Lawinie, gdzie zadania fabularne pojawiały się z opcjami wyboru działania.
Femme Mystere pisze: 23 stycznia 2023, 09:53 @Joachim Cargalho może jednak idźmy w kierunku wykorzystania ekwipunku i poziomu doświadczenia?
Opcja z ekwipunkiem nie tylko daje nam różnorodność możliwości wspierania poczynań postaci, ale również pozwala na rozwinięcie handlu w zakresie towarów związanych z danym zadaniem.

Czy widzisz to w ten sposób, że uczestnik ma różny stopień "możliwości bojowych" w zależności od posiadanego ekwipunku, a doświadczenie podbija ten efekt lub minimalizuje inne straty?
Dodatkowo przeciwnik, w zależności od jego rodzaju stawia przed nami określone wymagania, które musimy spełnić, by go pokonać?
Heinz-Werner Grüner pisze: 23 stycznia 2023, 11:19
Link jest pod słowem "COŚ" w poprzednim poście. ;)

Wrzucam i tutaj viewtopic.php?f=4&t=472
Faktycznie było niemal niezauważalne. :D
Rozbudowany system. Czy też go będziemy traktować jako melodię przyszłości, czy jako fundament do czegoś większego? Gdybyśmy mieli stosować rozgrywkę turową, na mapie - powinniśmy zaczerpnąć może z jakiejś planszówki, która bazuje na wypieraniu innych i walkach. Chociażby taki "Small World".

Myślę, ze ten temat jednak powinien być na razie miejscem do nieco mnie wirtuozerskich rozwiązań.
Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner
Oberhaupt
Posty: 6284
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

OBYWATEL

ODZNACZENIA

Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Femme Mystere pisze: 23 stycznia 2023, 17:48 Ło matko, tam jest więcej niż 3 zdania 0o.
Nie uważa Szanowna, że tych "prztyczków w nos" jest ostatnio za wiele?


Cały system narracji/fabularyzacji czy jak to nazwiemy może być oparty, choć częsciowo na tym co widizmy podczas Lawiny. Nie da się ukryć, że stosowane tam rozwiazania mają jednak charakter dążenia do celu samego w sobie w jak najkrótszym czasie poprzez rywalizację. Tutaj należałoby raczej oprzeć to na wzajemnym wsparciu. Tak ogólnikowo na razie, bo sam jeszcze nie do końca wiem jak bym to widział, ale chyba zrozumieliście sens.
Joachim Cargalho pisze: 23 stycznia 2023, 18:06 Faktycznie było niemal niezauważalne.
Rozbudowany system. Czy też go będziemy traktować jako melodię przyszłości, czy jako fundament do czegoś większego? Gdybyśmy mieli stosować rozgrywkę turową, na mapie - powinniśmy zaczerpnąć może z jakiejś planszówki, która bazuje na wypieraniu innych i walkach. Chociażby taki "Small World".
Może i było niezauwazalne, ale było. ;)
W każdym razie, ja wcale nie nalegam by to przeszło, podałem jako "inspirację" czy ciekawostkę, skoro nikogo wtedy nie zainteresowało, to pewnie i teraz nie.
Co do Small World, to chyba muszę zaznajomić się w temacie, nie znam. Co do planszówek, to mój koncept wspinaczki po górach był nieco, ale tylko nieco inspirowany grą planszową, ale na szczęscie pomysł i to zdecydowanie lepszy, na prowadzenie Lawiny miała Frau Augentrost. Miejmy nadzieję, że uda nam się w końcu dogadać i w kwestii choćby i pojedynkowania fabularnego 1vs1 vs zwierzę
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Akademia Wojskowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość