[Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu
- Albert Fryderyk de Espada • Stempel
- Posty: 1475
- Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
- Lokalizacja: Glänzberg
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu
No ekspedycja potoczyła się jak potoczyła i nie warto tego już rozpamiętywać zwłaszcza dlatego że lada moment dobiegnie ona końca.
No ale co do walki, kompletnie nie interesuję mnie w tym przypadku jakikolwiek system wojen turowych gdyż to zostawiłbym na okazję prowadzenia wojen.
Zdecydowanie bardziej optował bym w przyszłych ekspedycjach do wykorzystania systemu wydarzeń niżeli jakiś potyczek lub walk.
O co chodzi? Zamiast jakiś elementów losowych w kluczowych momentach MG dawałby konkretnym osobom wydarzenie dla nich. Każde wydarzenie miałoby trzy rozwiązania, dobre, złe i neutralne. Wynik wydarzenia lub suma kilku determinuje rezultat.
Jeżeli jednak jest nam potrzebny jakiś system walki to powinien on być prosty jak budowa cepa, gdyż coś bardziej wymyślnego częściej jednak nie zdaje egzaminu.
No ale co do walki, kompletnie nie interesuję mnie w tym przypadku jakikolwiek system wojen turowych gdyż to zostawiłbym na okazję prowadzenia wojen.
Zdecydowanie bardziej optował bym w przyszłych ekspedycjach do wykorzystania systemu wydarzeń niżeli jakiś potyczek lub walk.
O co chodzi? Zamiast jakiś elementów losowych w kluczowych momentach MG dawałby konkretnym osobom wydarzenie dla nich. Każde wydarzenie miałoby trzy rozwiązania, dobre, złe i neutralne. Wynik wydarzenia lub suma kilku determinuje rezultat.
Jeżeli jednak jest nam potrzebny jakiś system walki to powinien on być prosty jak budowa cepa, gdyż coś bardziej wymyślnego częściej jednak nie zdaje egzaminu.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11639
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu
No i to ma chyba najwiekszy sens dla mnie. Obrać w dobrą otoczkę i można szaleć.Albert Fryderyk de Espada pisze: ↑23 stycznia 2023, 13:40
O co chodzi? Zamiast jakiś elementów losowych w kluczowych momentach MG dawałby konkretnym osobom wydarzenie dla nich. Każde wydarzenie miałoby trzy rozwiązania, dobre, złe i neutralne. Wynik wydarzenia lub suma kilku determinuje rezultat.
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2693
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu
Ło matko, tam jest więcej niż 3 zdania 0o.
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Joachim Cargalho • Stempel
- Faktotum
- Posty: 3904
- Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu
Kiedyś nawet polubiłaś ten post...
Do tego potrzebne jest zrozumienie roli mistrza gry i pozwolenie mu na kreowanie losami uczestników zabawy.Albert Fryderyk de Espada pisze: ↑23 stycznia 2023, 13:40 O co chodzi? Zamiast jakiś elementów losowych w kluczowych momentach MG dawałby konkretnym osobom wydarzenie dla nich. Każde wydarzenie miałoby trzy rozwiązania, dobre, złe i neutralne. Wynik wydarzenia lub suma kilku determinuje rezultat.
Do tego też potrzebne jest - moim zdaniem - jasne określenie, że to "gra fabularna", aby uczestnicy wiedzieli, że ich poczynania zależą od narracji mistrza gry. Inaczej znowu się to rozejdzie.
No i przede wszystkim, ten mechanizm jest stosowany chociażby w Lawinie, gdzie zadania fabularne pojawiały się z opcjami wyboru działania.
Opcja z ekwipunkiem nie tylko daje nam różnorodność możliwości wspierania poczynań postaci, ale również pozwala na rozwinięcie handlu w zakresie towarów związanych z danym zadaniem.Femme Mystere pisze: ↑23 stycznia 2023, 09:53 @Joachim Cargalho może jednak idźmy w kierunku wykorzystania ekwipunku i poziomu doświadczenia?
Czy widzisz to w ten sposób, że uczestnik ma różny stopień "możliwości bojowych" w zależności od posiadanego ekwipunku, a doświadczenie podbija ten efekt lub minimalizuje inne straty?
Dodatkowo przeciwnik, w zależności od jego rodzaju stawia przed nami określone wymagania, które musimy spełnić, by go pokonać?
Faktycznie było niemal niezauważalne.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑23 stycznia 2023, 11:19
Link jest pod słowem "COŚ" w poprzednim poście.
Wrzucam i tutaj viewtopic.php?f=4&t=472
Rozbudowany system. Czy też go będziemy traktować jako melodię przyszłości, czy jako fundament do czegoś większego? Gdybyśmy mieli stosować rozgrywkę turową, na mapie - powinniśmy zaczerpnąć może z jakiejś planszówki, która bazuje na wypieraniu innych i walkach. Chociażby taki "Small World".
Myślę, ze ten temat jednak powinien być na razie miejscem do nieco mnie wirtuozerskich rozwiązań.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11639
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: [Panel Dyskusyjny] Metody obliczeniowe walk różnego typu
Nie uważa Szanowna, że tych "prztyczków w nos" jest ostatnio za wiele?
Cały system narracji/fabularyzacji czy jak to nazwiemy może być oparty, choć częsciowo na tym co widizmy podczas Lawiny. Nie da się ukryć, że stosowane tam rozwiazania mają jednak charakter dążenia do celu samego w sobie w jak najkrótszym czasie poprzez rywalizację. Tutaj należałoby raczej oprzeć to na wzajemnym wsparciu. Tak ogólnikowo na razie, bo sam jeszcze nie do końca wiem jak bym to widział, ale chyba zrozumieliście sens.
Może i było niezauwazalne, ale było.Joachim Cargalho pisze: ↑23 stycznia 2023, 18:06 Faktycznie było niemal niezauważalne.
Rozbudowany system. Czy też go będziemy traktować jako melodię przyszłości, czy jako fundament do czegoś większego? Gdybyśmy mieli stosować rozgrywkę turową, na mapie - powinniśmy zaczerpnąć może z jakiejś planszówki, która bazuje na wypieraniu innych i walkach. Chociażby taki "Small World".
W każdym razie, ja wcale nie nalegam by to przeszło, podałem jako "inspirację" czy ciekawostkę, skoro nikogo wtedy nie zainteresowało, to pewnie i teraz nie.
Co do Small World, to chyba muszę zaznajomić się w temacie, nie znam. Co do planszówek, to mój koncept wspinaczki po górach był nieco, ale tylko nieco inspirowany grą planszową, ale na szczęscie pomysł i to zdecydowanie lepszy, na prowadzenie Lawiny miała Frau Augentrost. Miejmy nadzieję, że uda nam się w końcu dogadać i w kwestii choćby i pojedynkowania fabularnego 1vs1 vs zwierzę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość