Zapotrzebowanie zgłosiła nasza Mistrzyni Gry @Femme Mystere, jasno obrazując problem:
Czas więc pochylić się nad tym tematem i znaleźć rozwiązanie!Femme Mystere pisze:Przydałby mi się też system walk do takich fabularyzacji jak ekspedycja.
Pierwsze pytanie jakie należy sobie zadać, jest chyba łatwe w odpowiedzi:
sposób określania zwycięzcy pojedynku?
- Człowiek
- Zwierze
- Siła natury/żywioł(?)
To ostatnie jest wyłącznie w kwestii dywagacji, czy możemy również włączyć w "metody walk" wszelkie czynniki naturalne, jak chociażby przeprawa przez rzekę, śnieżyca, pożar itd.
Ta problematyka jest na tyle szeroka, iż wydaje się, że powinniśmy jasno wybrać konkretny model, wobec którego przygotowujemy sposób rozstrzygania pojedynków. Chciałbym jednak, żebyście to Wy zdecydowali nad czym się pochylimy. Na ten moment sugerowałbym dwie ścieżki:
1. Walka człowiek vs człowiek, w kontekście np. bitwy na śnieżki, która gdzieś przebijała się w naszych rozmowach.
2. Walka człowiek vs zwierze, w kontekście organizacji polowania - takie odbyło się rok temu przed ujawnieniem EDL i myślę, ze mogłoby to być cykliczne wydarzenie.