Założeniem było opracowanie samolotu lekkiego, taniego i prostego konstrukcyjnie oraz obsługowo, z niewielkim i równie prostym silnikiem (stąd 4-cylindrowy silnik rzędowy). Jakieś lepsze osiągi samolotu nie są wymagane, gdyż ma to być prosta maszyna do podstawowego szkolenia kandydatów na pilotów. Samolot ma mieszaną kostrukcję - kadłub z rur stalowych, a skrzydła drewniane - pokrycie kadłuba i skrzydeł płócienne, a pokrycie silnika z blachy.
L1DE
Załoga: 2
Długość: 6,62 m
Rozpiętość skrzydeł: 7,4 m
Wysokość: 2,25 m
Powierzchnia nośna: 13,5 m2
Masa własna: 380 kg
Maksymalna masa startowa: 670 kg
Silnik: tłokowy, rzędowy, 4-cylindrowy o mocy 75 kW (100 KM)
Śmigło: 2-łopatowe, bez regulacji skoku.
Prędkość maksymalna: 183 km/h
Prędkość przelotowa: 170 km/h
Prędkość lądowania: 82 km/h
Pułap praktyczny: 4300 m
Zasięg: 650 km
Zgodnie z decyzją własciciela firmy i zapewne w przyszłości współzałożyciela Aeroklubu Edelweiss - trzy takie samoloty zostaną przekazane Aeroklubowi Edelweiss po jego utworzeniu, aby można było rozpocząć działalność szkoleniową.