Samolot myśliwsko-bombowy KB2TE

Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 716
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Samolot myśliwsko-bombowy KB2TE

Post autor: Ronon Dex »

Samolot, który trafił do oferty produkcyjnej RAT w Edelweiss, został skonstruowany jeszcze w czasach gdy RAT mieścił się w Republice Bialeńskiej i produkował samoloty m.in. na zapotrzebowanie gwardii lennych, w tym Gwardii Razorna czyli mojego lenna. W tamtych czasach uprawnienia dla gwardii do posiadania sprzętu były uzależnione od posiadanego tytułu szlacheckiego i większość z nich była na technicznym poziomie realowych lat 40-tych.

Maszyna oznaczona wtedy jako F-504 było przez pewien czas podstawą lotnictwa niektórych gwardii... służyła w Razornie i Venomanii. Po pewnym czasie gwardie poszły naprzód i tłokowe myśliwce odeszły do lamusa... choć niektóre trafiły do magazynów, w tym kilkanaście sztuk F-504. Samoloty te zostały zabrane na Wyspy Oceanii, gdy wyemigrowałem z Bialenii na stałe. Jeden taki samolot służy mi prawie od początku pobytu w Edelweiss do latania pomiędzy Leocją, a Edelweiss - jego duży zasięg (ze zbiornikami dodatkowymi) powoduje, że jest to jedna z bardzo niewielu maszyn, która nie razi technicznie w Edelwiess, a może dolecieć bez lądowania do Leocji i na Wyspy Oceanii.

Z racji tego, że to naprawdę dobry samolot postanowiłem wznowić jego produkcję w Edleweiss... może nie od razu, ale na razie wykonano dwa prototypy, co jest związane z ogłoszonym przetargiem na nowy samolot dla Luftstreitkräfte. Ponieważ ma on pełnić rolę zarówno samolotu szturmowego, jak i lekkiego bombowca to uznałem, że będzie się świetnie nadawał... o ile nie razie zanadto nowoczesnością.

W systemie oznaczeń samolotów produkowanych przez RAT w Edelweiss otrzymał nowe oznaczenia KB1TE.

Obrazek

K = Kampfflugzeug (samolot myśliwski),
B = Bombenflugzeug (samolot bombowy),
2 = to kolejny typ... tutaj z racji tego "K" przyjąłem kontynuacje numeracji z racji istnienia K1DE
T = Tiefflieger (dolnopłat)
E = Einmotorig (jednosilnokowy)


Aby zapewnić odpowiednie osiągi i udźwig zastosowano potężny silnik tłokowy o 18 cylindrach w układzie podwójnej gwiazdy oraz trzyłopatowe śmigło o dużej średnicy. Z powodu tego śmigła trzeba było ukształtować skrzydła w kształt spłaszczonej litery "W" - bo inaczej golenie podwozia byłyby nadmiernie długie. Konstrukcja samolotu jest całkowicie metalowa.

Z racji wysokich osiągów nie jest potrzebne uzbrojenie obronne, a więc maszyna jest jednomiejscowa... samolot jest też dobrym myśliwcem, a więc sam się może bronić przez atakiem takich samolotów.

Uzbrojenie stałe stanowi 6 wielkokalibronych karabinów maszynowych, a ładunek bomb może być przenoszony na trzech węzłach podwieszeń - jednym pod kadłubem i dwoma pod przykadłubowymi częściami skrzydeł. Można podwiesić trzy bomby o masie do 500 kg.... przy czym na podwieszeniu podkadłubowym można też umieścić bombę 1000 kg, ale łączny ładunek na podwieszeniach (bomby, rakiety, zbiorniki paliwa) nie może przekraczać 1800 kg. Zamiast bomb można podwiesić dodatkowe zbiorniki paliwa. Pod zewnętrznymi częściami skrzydeł można montować prowadnice dla niekierowanych pocisków rakietowych (łącznie osiem, po 4 pod każdym skrzydłem).

Pierwszy prototyp

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Drugi prototyp.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dane taktyczn0ptechniczne KB2TE

Załoga: 1
Długość: 10,26 m
Rozpiętość skrzydeł: 12,50 m
Wysokość: 4,50 m
Powierzchnia nośna: 29,70 m2
Masa własna: 4240 kg
Masa startowa maksymalna: 6650 kg
Silnik: tłokowy, gwiazdowy, 18-cylindrowy o mocy 1770 kW (2380 KM)
Śmigło: 3-łopatowe, o zmiennym skoku.

Prędkość maksymalna: 717 km/h
Prędkość przelotowa: 346 km/h
Pułap praktyczny: 12600 m
Zasięg: 1617 km (bez dodatkowych zbiorników)
Promień bojowy: 528 km

Uzbrojenie:
- 6 wkm (po 400 szt. naboi)
- bomby i npr o masie do 1800 kg
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Samolot myśliwsko-bombowy KB2TE

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Co tu duzo mówić. Jestem w stanie odnieść się do wizualnych aspektów tejże maszyny, ale wierzę również, że ten silnik osiemnastocylindorwy robi znakomitą robotę.
Wracając do tego na czym się znam, czyli do "wizualizacji", to przyznam, że w wersji prototypu-2 nie urzekło mnie malowanie główne. Najbardziej jednak podoba mi się odcień dolnej partii skrzydeł...
Tyle o kolorach, które poniekąd są rzeczą ważną, ale mniej. :)

Natomiast optykę moją zwraca przede wszystkim to "W" na skrzydłach. To wygląda bardzo charakterystycznie i klimatycznie. Nie jestem tak obeznany w świecie lotnictwa, ale to ujęcia oddolne maszyny robią tutaj robotę.
Obrazek
Widać, że ta maszyna ma potencjał i majestat godny edeweisskiego nieba. ;)
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość