Zakłady Lotnicze „Ronon Air Tech” od pewnego czasu zastanawiały się nad zaprojektowaniem i wdrożeniem do produkcji nowoczesnego samolotu myśliwskiego, który miałby osiągi znacznie lepsze niż dotychczas użytkowane przez Edelweiss Luftstreitkräfte samoloty dwupłatowe.
Jakiś czas temu usiłowaliśmy zainteresować wojsko naszym dwupłatowym myśliwcem K1DE. Pomimo faktu, że jego osiągi były znacznie lepsze niż używanych obecnie maszyn typu Atlas CF-32/E, nie wzbudził on zainteresowania armii. Wyprodukowano jednak kilka maszyn, które (obsługiwane przez pilotów fabrycznych) w razie wojny będą stanowiły bezpośrednią obronę lotniczą zakładów RAT.
Jednak samoloty dwupłatowe osiągnęły już kres swoich możliwości – ze względu na opór aerodynamiczny jaki generuje dwupłatowa konstrukcja trudno już o polepszenie osiągów samolotu. Rozwiązaniem jest skonstruowanie samolotu w układzie jednopłata, przy czym najkorzystniejszy zarówno aerodynamicznie, jak i pod względem widoczności z kabiny będzie układ dolnopłata.
Jeden taki samolot już powstał… W związku z ogłoszonym konkursem na lekki samolot bombowy u szturmowy mający zastąpić dotychczas używane Atlas CAB-65/E – Zakłady Lotnicze RAT przedstawiły projekt samolotu KB2TE.
Jest to samolot napędzany silnikiem gwiazdowym o dużej mocy… Silniki gwiazdowe pomimo niezaprzeczalnych zalet (prostota i niezawodność oraz ułatwione chłodzenie) mają również pewne wady. Przede wszystkim ich kształt powoduje generowanie sporego oporu aerodynamicznego, który musi być „pokonany” zwiększona mocą silnika. Staje się on przez to większy i cięższy, a co za tym idzie rośnie też masa własna samolotu. Jest to bez większego znaczenia dla samolotów bombowych i szturmowych, ale skonstruowanie niewielkiego myśliwca o wysokich osiągach staje się problematyczne… choć oczywiście nie niemożliwe.
Uznaliśmy, że dla nowego nowego myśliwca, który w zamyśle ma dysponować wysoką prędkością i dobrą manewrowością najlepszy będzie silnik rzędowy i odpowiednio korzystne aerodynamicznie ukształtowanie kadłuba. Zakłady RAT specjalizowały się w Edelweiss raczej w samolotach z silnikami gwiazdowymi i takie (poza jedną lekka maszyną cywilną) dotychczas tutaj produkowaliśmy. Tym samym produkowane i rozwijane były w zdecydowanej większości silniki gwiazdowe.
Chcąc nieco przyspieszyć konstruowanie nowej maszyny postanowiliśmy nabyć odpowiedni silnik rzędowy w firmie Atlas Aeronautic – Edelweiss. Jednak nasze pismo zapraszające do współpracy pozostało bez odpowiedzi....
W związku z tym zwróciliśmy się o współpracę w tej materii do Ronon Dex Werke oraz „przekopaliśmy” nasze archiwa… Co prawda Ronon Air Tech w Edelweiss działa stosunkowo krótko, ale nasza firma istnieje od 2014 i produkowała wiele różnych statków powietrznych dla różnorakich odbiorców.
W 2019 produkowaliśmy na potrzeby gwardii lennych i regionalnych w Republice Bialeńskiej samolot F-438, którego wcześniejsza odmiana F-438M9 używała silnika jaki jest nam potrzebny (późniejsze i wdrożone do seryjnej produkcji maszyny F-438M14 i M15 miały już inne, mocniejsze silniki), a sam samolot, który chcieliśmy wytworzyć w Edelweiss jest w zasadzie tożsamy z F-438M9. Zresztą silnika z tej samej serii (choć o nieco innych parametrach) używano w samolotach F-551M4.
Przekazaliśmy nasze plany do zaprzyjaźnionych Zakładów Ronon Dex Werke – Motorfabrik Edelweiss i otrzymaliśmy produkt, który nawet nieco lepszy (o nieco większej mocy – 1280 kW zamiast planowanych 1000 kW) niż planowaliśmy. W związku w tym musieliśmy nieco zmienić wstępne plany samolotu, nieco wzmocnić konstrukcję i obecnie faktycznie przypomina on bardzo dawny projekt RAT z Republiki Bialeńskiej czyli F-438M9.
Dzięki dostawie trzech pierwszych silników (w tym jeden do prób statycznych) można było przystąpić do wykonania dwóch pierwszych prototypów nowego samolotu, który został oznaczony jako K3TE (myśliwski, typ trzeci, dolnopłat, jednosilnikowy).
Pierwszy prototyp został wykonany jeszcze jako nieuzbrojony… i będzie służył do wykonania prób w locie. Ta maszyna jest oznaczona jako samolot cywilny - a w ramach promocji produktu ubiegamy się się o charakterystyczny kod rejestracyjny czyli OE-K3TE.
Drugi prototyp został już uzbrojony w dwa działka lotnicze kaliber 20 mm i cztery karabiny maszynowe kaliber 7,5 mm. Uzbrojenie zostało skonstruowane w Ronon Dex Werke - Waffenfabrik Edelweiss. Ten samolot został zaopatrzony w oznakowanie wojskowe, ale numer (czarna jedynka) jest fikcyjny… to malowanie ma na celu promocję samolotu dla wojska. Oznakowanie zostało naniesione na maszynę w naturalnym kolorze metalu (tylko przez kabiną pomalowano pas czarną farbą matową, w celu eliminacji odbicia słońca i oślepiania pilota). Jeżeli ten samolot kiedyś trafi do służby w Edelweiss Luftstreitkräfte, to wtedy zostanie zapewne opracowane stosowne malowanie maskujące.
W dniu dzisiejszym odbyły się pierwsze loty prototypu K3TE…
… pierwsze próby były jak najbardziej udane. Samolot okazał się szybki i zwrotny (choć w pierwszych testach jeszcze nie testowano pełnej mocy silnika i maksymalnych prędkości) oraz przyjemny w pilotowaniu. Pewnym mankamentem jest nieco mała stabilność w fazie rozpędzania samolotu do startu… duża moc silnika oraz wydajne 4-łopatowe śmigło powodują zmianę kierunku ruchu podczas rozpędzania maszyny, co pilot musi kontrować pedałami orczyka. Jest to jednak spowodowane momentem obrotowym, którego nie da się uniknąć przy maszynie o małej masie i dużym ciągu śmigła. Zastosowanie odpowiedniej blokady kółka ogonowego powinno nieco poprawić parametry startu.
Opis samolotu:
Samolot jest jednosilnikowym dolnopłatem z pojedynczym usterzeniem pionowym. Napędzany jest silnikiem rzędowym V-12, który jest chłodzony cieczą. Jednomiejscowa kabina jest zamykana oraz dodatkowo zaopatrzona w boczne drzwi dla ułatwienia wsiadania i wysiadania. Podwozie główne chowane hydraulicznie w locie, ze stałym kółkiem ogonowym.
Dane taktyczno-techniczne (przy czym osiągi są na razie obliczeniowe, dokładnie wyjdzie to dopiero na próbach)
Załoga: 1
Długość: 9,47 m
Rozpiętość skrzydeł: 9,9 m
Wysokość: 3,86 m
Powierzchnia nośna: 21,46 m2
Masa własna: 2300 kg
Masa startowa: 3350 kg
Silnik: tłokowy, rzędowy, 12-cylindrowy o mocy 1280 kW (1720 KM)
Śmigło: 4-łopatowe, o zmiennym skoku.
Prędkość maksymalna: ok. 650 km/h (na pułapie 6400 m)
Pułap praktyczny: ok. 12500 m
Zasięg: ok. 1500 km (do przebazowania, ze zbiornikami dodatkowymi i bez amunicji)
Zasięg bojowy: ok. 400 km
Uzbrojenie:
- 2 działka 20 mm
- 4 km 7,5 mm
- przewidywana instalacja wyrzutników bombowych.
Samolot myśliwski K3TE
Wróć do „Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss”
Przejdź do
- Strefa Przygraniczna
- ↳ Witryna Edelweiss
- ↳ Rogatka graniczna - Powitania
- ↳ Port Lotniczy - Flughafen Edelweiss-Neue Gärten
- ↳ Wieża kontroli lotów
- ↳ Terminal Pasażerski
- ↳ Terminal Cargo
- ↳ EdelweissPost
- ↳ Aeroklub Edelweiss
- ↳ Hangary
- ↳ To do
- ↳ Agencja Informacyjna Edelweiss (ENA)
- ↳ Radio Mikronacje
- ↳ Idziemy w góry!
- ↳ Die Lawine - gra strategiczno-fabularna
- ↳ Die Lawine - Oktoberfest 1923
- ↳ Oktoberfest 1922
- ↳ Schmelzfest 1922
- ↳ Freiheitslichtung - Polana Wolności
- ↳ Oktoberfest 1923
- ↳ Die Lawine - Oktoberfest
- ↳ Biesiadne stołowanie
- ↳ Kram Browarników 1923
- ↳ Strzelnica
- ↳ Edeliebe 1923
- ↳ Schmelzfest 1923
- ↳ Szlak Odkupienia
- ↳ Polowanie w Kotlinie
- ↳ Oktoberfest 1922
- ↳ Die Lawine podczas Oktoberfest
- ↳ Bierfest - Grand Prix 1922
- ↳ Jarmark
- ↳ Klub Dyskusyjny
- ↳ SoFa - Pokaz mody jesień-zima 1922
- ↳ Edeliebe 1922
- ↳ Edelsutra (+18)
- ↳ Jarmark z okazji Schmelzfest 1922
- Kraina Szarotek
- ↳ Siedziba Oberhaupta
- ↳ Rozporządzenia Oberhaupta
- ↳ Departament Obywatelski
- ↳ Departament Dyplomatyczny
- ↳ Traktaty o formach uznania i współpracy
- ↳ Departament Transportu
- ↳ Wydział Drogowy
- ↳ Wydział Lotniczy
- ↳ Wydział Wodny
- ↳ Departament Dyscyplinarny
- ↳ Zuchthaus - Zakład Karny Edelweiss
- ↳ Archiwum rzeczy niepotrzebnych
- ↳ Komitaty
- ↳ Stadt Edelweiss
- ↳ Nebelschattengasse - strefa dla dyplomatów
- ↳ Grand Hotel von Edelweiss
- ↳ Ambasada Księstwa Sarmacji
- ↳ Ambasada Związku Kolektywistycznych Republik Rad
- ↳ Ambasada Palatynatu Leocji
- ↳ Ambasada Najjaśniejszego Arcybiskupstwa Miasta Osiek i Jego Okręgu
- ↳ Misja dyplomatyczna Rebubliki Bialeńskiej
- ↳ Herrenhausgasse - willowa strefa mieszkalna
- ↳ Altstädtische Miethäuser - Kamienice i okolice
- ↳ Erstes Krankenhaus - Pierwszy Szpital
- ↳ Ronon Dex Werke (RDW)
- ↳ Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss
- ↳ Fabryka Przemysłu Odzieżowego - FBI Nadel
- ↳ Grünerwald
- ↳ Alexanderplatz - willowa strefa mieszkalna
- ↳ Grindelwald Mietshäuser - strefa mieszkalna
- ↳ Tereny wiejskie
- ↳ Koszary Wojskowe
- ↳ Fabryka Naziemnych i Podziemnych Pojazdów Wojskowych (FBUM)
- ↳ Państwowa Wytwórnia Uzbrojenia (SR)
- ↳ Browar Peterhoff
- ↳ Edelweiss Kaffee
- ↳ Wolkenbad
- ↳ Schmelzfest 1924
- ↳ Allee der Freuden - strefa mieszkalna
- ↳ Cargaldorf - osada
- ↳ Edel Medi-Akademie
- ↳ Museo Anatomico
- ↳ Museo Natur
- ↳ Elisabeth Institut
- ↳ Sanatorium "Quelle"
- ↳ Biuro Projektowe i Konstrukcyjne Jednostek Nawodnych (PKBÜ)
- ↳ Narodowa Stadnina Koni Edelwajskiej Krwi
- ↳ Glänzberg
- ↳ Vergoldung Allee - strefa mieszkalna
- ↳ Freiwald
- ↳ VillaPark - willowa strefa mieszkalna
- ↳ Miethäuser - Kamienice
- ↳ Regiony północne
- ↳ Sandjak
- ↳ Przygody, wyprawy, inwestycje
- ↳ Siły Zbrojne
- ↳ Rekrutierungskommando der Armee
- ↳ Koszary Wojskowe w Grünerwald
- ↳ Edelweiss Landstreitkräfte
- ↳ Sztab Generalny ELaK
- ↳ 1. Division der Landstreitkräfte
- ↳ 2. Division der Landstreitkräfte
- ↳ 3. Division der Landstreitkräfte
- ↳ Gendarmerie
- ↳ Archiwum ELaK
- ↳ Edelweiss Luftstreitkräfte
- ↳ Sztab Generalny ELuK
- ↳ 1. Fliegerregiment
- ↳ 2. Fliegerregiment
- ↳ Archiwum ELuK
- ↳ Edelweiss Flussflottille
- ↳ Sztab Generalny EFF
- ↳ Morskie opowieści - dział narracyjny
- ↳ Biuro Projektowe i Konstrukcyjne Jednostek Nawodnych (PKBÜ)
- ↳ Fabryka Naziemnych i Podziemnych Pojazdów Wojskowych (FBUM)
- ↳ Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss
- ↳ Państwowa Wytwórnia Uzbrojenia (SR)
- ↳ Fundacja Narodowa
- ↳ Akademia Narodowa
- ↳ Edel Medi-Akademie
- ↳ Akademia Wojskowa
- ↳ Akademia Wychowania Fizycznego
- ↳ Akademia Lingwistyczna Dialektów i Języków Mikroświata (ALDI)
- ↳ Klub Dyskusyjny
- ↳ Nationalmuseum
- ↳ Encyklopedia Edelweiss
- ↳ Wydawnictwo
- ↳ Helge Müller - Czasopismo
- ↳ Erstes Krankenhaus - Pierwszy Szpital
- ↳ 1.Oddział Ratunkowy
- ↳ 2.Oddział Psychiatryczny
- ↳ 3.Oddział Gynäkologie und Geburtshilfe
- ↳ Muzeum Historii Mikroświata
- ↳ Skarby Mikroświata
- ↳ Misja Dyplomatyczna
- ↳ Gospodarka
- ↳ Die Karawane
- ↳ Sektor państwowy
- ↳ Państwowa Grupa Zbrojeniowa
- ↳ Fabryka Naziemnych i Podziemnych Pojazdów Wojskowych (FBUM)
- ↳ Państwowa Wytwórnia Uzbrojenia (SR)
- ↳ Biuro Projektowe i Konstrukcyjne Jednostek Nawodnych (PKBÜ)
- ↳ Edelweiss NationalBank
- ↳ Inwestycje państwowe i prywatne
- ↳ Kredyty i pożyczki
- ↳ Fundusze i lokaty
- ↳ Międzynarodowy Bank Pollinu
- ↳ Archiwum NB
- ↳ Rachunki Bankowe - Sektor Państwowy
- ↳ Rachunki Bankowe - Sektor Gospodarczy
- ↳ Rachunki Bankowe - Sektor Prywatny
- ↳ EdelBau
- ↳ Nationale Landwirtschaftsagentur
- ↳ Energiekonzern Edelweiss
- ↳ EdelweissPost
- ↳ Światowy Związek Filatelistyczny
- ↳ Fabryka Przemysłu Odzieżowego - FBI Nadel
- ↳ Molkerei Kuhlächeln
- ↳ Sektor prywatny
- ↳ Atlas Monërskap
- ↳ Atlas Aeronautic - Edelweiss
- ↳ Malorian Armaments Manufacture - Edelweiss
- ↳ Ronon Dex Werke (RDW)
- ↳ Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss
- ↳ Browar Peterhoff
- ↳ Edelweiss Kaffee
- ↳ Cognito INC.
- ↳ Racjonalizatorzy
- ↳ Stowarzyszenie Sportowe
- ↳ Xpert Eleven
- ↳ Narciarstwo
- ↳ Sezon 1923/1924 (aktualny)
- ↳ Sezon 1922/1923
- ↳ Fußball
- ↳ Kluby ESB FussballLiga
- ↳ Klub Szachowy "Weiß Läufer"
- ↳ Wyścigi Samochodowe
- ↳ Gut Gemacht Garage
- ↳ Rajd Szarotki 1924
- ↳ Rajd Orientyki 1922
- ↳ Narodowa Stadnina Koni Edelwajskiej Krwi
- ↳ Biathlon
- Społeczność
- ↳ Discord Edelweiss
- ↳ Stempel
- ↳ Kustosz
- ↳ Międzynarodowy Bank Pollinu
- ↳ Micropedia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości