Atlas Aeronautic - Edelweiss

Miasteczko na południu krainy, graniczące z Austro-Węgrami. To tutaj znajdziemy jedyne na ten moment czynne przejście graniczne. Dlatego też jest to obszar silnie zmilitaryzowany z największym skoszarowaniem szarotkowych żołdaków.
Regulamin forum
Obrazek
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

W sumie dobrze się nawet składa. Gdzieś tam z tyłu głowy miałem plan by zmodernizować swoją eskadrę.
Na pewno do wymiany kwalifikują się myśliwce i samoloty bliskiego wsparcia więc może znajdzie się dla szanownego zajęcie w naszym zakładzie.

Większych maszyn jak bombowce co prawda nie produkujemy ale może coś się jeszcze w tej materii zmieni.
Podobnie sprawa się ma z rakietami, silnikami odrzutowymi itp. Dla nas jest jeszcze za wcześnie na takie zabawki ale czas mini więc i realia się zmienią. Wystarczy poczekać.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Nowa Generacja maszyn Atlas Aeronautic

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Od dłuższego czasu widać sporą przepaść dzielącą jakościowo maszyny produkowane przez Atlas Aeronautic - Edelweiss w porównaniu do konkurencji. Skutkiem takiego stanu rzeczy jest zanikająca wartość bojowa 1. Fliegerregiment zaopatrywana przez AA w porównaniu do 2. Fliegerregiment.


W zawiązku z powyższym Atlas Aeronautic - Edelweiss ma niewątpliwy zaszczyt ogłoszenia rozbudowy swojego asortymentu zmierzającego finalnie do stworzenia nowej II Generacji Maszyn.
Proces ten będzie wymagał zaprojektowania i przebudowania kolejnych maszyn aby te mogły finalnie sprostać naszym oczekiwaniom.


Obrazek


Pierwszym krokiem będzie modernizacja doczasowego myśliwca Atlas CF-32/e do nowszego wariantu CF-36/e.
Rozwiązanie to powinno dostatecznie wydłużyć potencjalny czas eksploatacji tego modelu maszyn w siłach powietrznych do czasu opracowania nowego modelu podstawowego myśliwca nazwanego na tą chwilę roboczo Atlas CF-40/e.


Dotychczasowy samolot wsparcia Atlas FDU.29 mimo bardzo dobrego asortymentu różnorakiego uzbrojenia posiada znaczne braki jeżeli chodzi o modernizację tej konstrukcji.
Zadecydowano więc iż zamiast przebudowy dotychczasowej maszyny, na jej miejsce powstanie nowa... A w zasadzie nowe maszyny, Pierwszą linię otwierać będzie Atlas DB-30. Maszyna ta jest pierwszym na ten moment eksperymentalnym egzemplarzem mającym stworzyć nową linię bombowców nurkujących, nie dysponujących znaczną siła ognia ale będącym zabójczo precyzyjnymi maszynami stworzonymi do niszczenia starannie wyselekcjonowanych celów.
Aby jednak zapełnić lukę powstała po wychowaniu FDU.29, Atlas Aeronautic prowadzi również pracę nad cięższą i silniej uzbrojoną maszyną w postaci dwusilnikowego bombowca Atlas CAB-38/1.


Na koniec modernizacji poddany zostanie również podstawowy samolot rozpoznawczy. Sprawdzona konstrukcja i mechanizmy Atlasa A-21 i A-22R zostały wykorzystane do zaprojektowania bezpośredniego następcy w postaci Atlasa AR-30. Obie maszyny będą do siebie bardzo zbliżone konstrukcyjnie ale nowe egzemplarze wyposażone zostaną w mocniejsze silniki oraz poszycia wraz ze szkieletem co poprawi skutecznie ich zdolności operacyjne.


Więcej informacji i szczegółów wkrótce.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Jak mnie tą prezentacją AA urzekło! Kocham takie prezentacje! Aż zazdrosć bierze, że to nie mój pomysł. ;)
Co do samego konceptu, to jak nabardziej "Centrala" będzie wspierać takie projekty jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.
Nowe aeroplany wymuszone przez konkurencję na pewno wpłyną korzystnie także na stan ES, naszej armii edelwajskiej. Mnie szczególnie urzeka Atlas DB-30 i jego "nurkujący" charakter oraz spodziewana skuteczność trafień.
Przydałby się ten samolot w moich planach na "ekspansję" północy... Dla mnie ten model ma już przydomek - "Pogromca Północy" (Jäger des Nordens).
Trzymam kciuki za szybki proces rozwoju.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Obrazek
Atlas CF-36/E

Rozwojowa wersja swojego poprzednika w postaci modelu CF-32/E posiada wiele usprawnień i modyfikacji.
Największą zmianą jest zastąpienie silnika rzędowego V-12 czternasto-cylindrowym silnikiem gwiazdowym w znacznie większej mocy zwiększając liczbę koni mechanicznych prawie o 60% względem poprzedniego modelu.
Umożliwiło to zastąpienie dotychczasowego w większości płótnianego poszycia blachą aluminiową.
Skutecznie zwiększono również ogólne właściwości samolotu. Poprawiona zwrotność, szybkość a także właściwości lotne.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Dane techniczne:
  • Napęd - Napęd - 14-sto cylindrowy silnik gwiazdowy K.22-S
  • Rozpiętość - 9,70 m
  • Długość - 8,23 m
  • Wysokość - 3,06 m
  • Masa startowa - 2 280 kg
  • Prędkość maks. - 441 km/h
  • Pułap - 10 200 m
  • Zasięg - 790 km
Uzbrojenie:
  • 2 karabiny maszynowe Malorian CKM-12/7 wz.B kal. 12,7 mm
  • 2 węzły pod skrzydłami przystosowanymi do przenoszenia bomb o wadze do 200 kg
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Prace nad maszynami Atlas Aeronautic - Edelweiss

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Obrazek


Zgodnie z planem rozwoju zaprezentowanym prawie pół roku temu Atlas Aeronautic - Edelweiss wciąż prowadzi prace nad rozwojem kolejnych maszyn w swoim asortymencie.

Pierwszym rezultatem tych prac była modyfikacja starego i wysłużonego CF-32/E w postaci Atlas CF-36/E. W nowym modelu wymieniono między innymi silnik oraz ogólną konstrukcję wzmacniając szkiełek i wykorzystując nowe wytrzymalsze materiały w konstrukcji poszycia.
Modyfikacja CF-36/E była jednak jedynie środkiem pośrednim w opracowaniu nowego myśliwca dla 1. Fliegerregiment. Jako że głównym zadaniem 1. Fliegerregiment ma być prowadzenie działań defensywnych nowy myśliwiec został zaprojektowany z myślą o posiadaniu niewielkiego zasięgu lecz w ramach rekompensaty nowy myśliwiec był projektowany z wzmocnionym opancerzeniem.
Nowy Atlas CF-40/e po prawie półrocznych pracach wszedł w fazę prototypu:

Obrazek
Atlas CF-40/e

Atlas CF-40/e to myśliwce wyposażony w 9-cylindrowy silnik gwiazdowy o mocy
830 KM. Samolot wyposażono w 4 karabiny maszynowe kal. 7,7 mm. Szkielet został wykonany w większości z drewna gdzie poszycie to w większości aluminiowa blacha z elementami stalowymi między innymi w centralnej części kadłuba, między innymi silnika i kokpitu.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Dane techniczne:
  • Napęd - 1 silnik gwiazdowy K.19
  • Rozpiętość - 11,00 m
  • Długość - 8,20 m
  • Wysokość - 2,95 m
  • Masa startowa - 2 000 kg
  • Prędkość maks. - 482 km/h
  • Pułap - 11 350 m
  • Zasięg - 950 km

Uzbrojenie:
  • 4 karabiny maszynowe kal. 7,7 mm

Kolejnym prototypem budowanym z oparciu o ostatnie plany był głośno zapowiadany zastępca Atlas FDU.29 w roli samolotu wsparcia sił naziemnych jakim ma być drugi testowany prototyp Atlas DB-30.

Obrazek
Atlas DB-30

Bombowiec nurkujący Atlas DB-30 to konstrukcja mająca służyć jako samolot wsparcia sił naziemnych. Wyposażony maksymalnie w trzy bomby o wadze do 75 kg w kompozycji z prototypowymi hamulcami aerodynamicznego jest w stanie razić cele z zabójczą precyzją. Dodatkowo samolot uzbrojono w dwa karabiny maszynowe kal. 7,7 w kadłubie oraz dwa działka kal. 12,7 mm umieszczone na skrzydłach. Broń maszynowa podobnie jak ładunek bomb ma służyć do rażenia celów naziemnych lecz w konieczności może zostań ona wykorzystana przeciw innym celom powietrznym.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Dane techniczne:
  • Napęd - 1 rzędowy silnik V-12 LSE-35
  • Rozpiętość - 11.10 m
  • Długość - 9.50 m
  • Wysokość - 2.80 m
  • Masa startowa - 3 800 kg
  • Prędkość maks. - 297 km/h
  • Pułap - 7 000 m
  • Zasięg - 575 km

Uzbrojenie:
  • 2 karabiny maszynowe kal. 7,7 mm
  • 2 karabiny maszynowe Malorian CKM-12/7 wz.B kal. 12,7 mm
  • 3 węzły pod skrzydłami i kadłubem przystosowanymi do przenoszenia bomb o wadze do 75 kg każda


W trakcie prac zarzucono jednak projekt lekkiego bombowca Atlas CAB-38/1 przez problemy konstrukcyjne oraz rosnące koszty rozwoju projektu. Do rozwoju tej gałęzi lotnictwa prawdopodobnie powrócimy najbliższej przyszłości.
Pod znakiem zapytania pozostaje już jedynie następca sprawdzonego Gladiatora A-21.
Atlasa AR-30 jako lekki samolot rozpoznawczy i transportowy uzyskał stosunkowo najniższy priorytet przez co projekt nie zdążył jeszcze wejść w fazę prototypu lecz prognozy są obiecujące gdyż zwolnienie z prac nad poprzednimi konstrukcjami umożliwi nam podjęcie wzmożonych działań nad rozwojem AR-30 oraz kolejnych projektów w nadchodzącej przyszłości.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Pavel van der Gibson Stempel
Posty: 437
Rejestracja: 28 lipca 2023, 10:49

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss

Post autor: Pavel van der Gibson »

Obrazek

Patrząc na tę grafikę od razu miałem skojarzenie z HoI-em
Prezes VfB 1923 Wolkenbad
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Pavel van der Gibson pisze: 03 lutego 2024, 08:15 Obrazek

Patrząc na tę grafikę od razu miałem skojarzenie z HoI-em
No może trochę, intencjonalne to nie było ale efekt finalny jest dla mnie zadowalający.

A tak przy okazji znudziło mi się przypominanie ale zrobię jeszcze jeden wyjątek i wspomnę że ktoś (nie będę wskazywać palcem) ma do odebrania swój projekt wygrany na ostatnim Oktoberfescie.
Tak nie żeby coś ale no...
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Pavel van der Gibson Stempel
Posty: 437
Rejestracja: 28 lipca 2023, 10:49

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss

Post autor: Pavel van der Gibson »

No wiem, tylko zapominam ciągle, bo tyle innych rzeczy do roboty...
Prezes VfB 1923 Wolkenbad
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Pavel van der Gibson pisze: 03 lutego 2024, 11:44 No wiem, tylko zapominam ciągle, bo tyle innych rzeczy do roboty...
Zasadniczo tobie do roboty w tej kwestii niewiele już zostało. Mówisz co chcesz a ja próbuję to przekuć, jak się nie spodoba to próbujemy jeszcze raz ale dobrze byłoby przynajmniej zacząć.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Zdecydowanie dobra robota z tą wizualizacją i "HOI'owym" przedstawieniem rozwoju. Ja takie rzeczy uwielbiam! A to jest naprawdę cudne. W ogóle sam opis zaniechania prac nad bombowcem i dalsze działania fajnie zwizualizowane, wszystko na jednej planszy. Masz mój miecz!
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Grünerwald”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość