Strona 1 z 1

Misja "Przekop" - kwiecień 1922

: 13 kwietnia 2022, 14:22
autor: Heinz-Werner Grüner
Misja "Przekop" - kwiecień 1922
Niewielki oddział "M-1" piechoty pod dowództwem hauptmanna Vratislava Nerobka udał się w strefę przygraniczną po zachodniej stronie Koltliny.
W końcu udało się dostarczyć Maulwurfa w okolice, gdzie mają rozpocząć się odwierty, pod tunel łączący Edelweiss z Dzikimi Polami, a docelowo wytyczające kolej do Zjednoczonego Królestwa Hirschbergii i Weerlandu.
Załoga składała się z 18 osób, ale zaplecze techniczne stanowiło co najmniej 4 razy taka ilość żołnierzy.
4 mechaników wewnątrz maszyny cały czas starało się łączyć za pomocą alfabetu morse'a ze swoimi odpowiednikami na zewnątrz. Jedynie Obserwator-strzelec w tym wypadku był zupełnie zbędny i w zasadzie pełnił rolę adiutanta Nerobka.
Już o świcie dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym udało się wykonać pierwszy nawiert. Mimo, że "ceremoniał" był dość ważny w historii edelweisskiej armii to nie było na nim oberhaupta.
Wszystko więc odbyło się dolnolotnie. Bez fanfarów i zbędnego gadania. Członkowie załogi ruszyli do pojazdu i rozpoczeli swoją pracę.

Re: Misja "Przekop" - kwiecień 1922

: 14 kwietnia 2022, 20:03
autor: Heinz-Werner Grüner
Dzień 2 - 14 kwietnia 1922r.

Hauptmann Nerobek i jego załoga rozpoczęli pracę "przekopowe" pełną gębą. Robota wre aż miło. Wiertło działa bez zarzutu. Widać różnicę w działaniu Maulwurfa 1939, a jego wcześniejszego modelu. Tutaj wszystko działa płynniej-jakby prawidłowo. Jak na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Ekipa przystępuje do prac w trybie ośmiogodzinnym(4godziny pracy, dwie godziny przerwy na schłodzenie i ponownie 4 gdziny pracy), by nie uszkodzić silnika. Nerobek testuje idealne rozwiązanie. Efekt jest taki, że już pierwszego dnia wiadomo, że zapowiadamy czas końca przewiertu ulegnie wydłużeniu.

Re: Misja "Przekop" - kwiecień 1922

: 19 kwietnia 2022, 20:07
autor: Heinz-Werner Grüner
Dzień 7 - 19 kwietnia 1922r.

Maulwurf 1939 spisuje się znakomicie. Poza jednym, dwugodzinnym przegrzaniu, całość wyznaczonego czasu pracy radzi sobie bez zarzutu.
Przypomnijmy może zatem jak to wyglądo:
Przedwczoraj nastąpiła mała awaria systemu doprowadzającego chłodzenie. Po prostu wąż zagiął się tak niefortunnie, przygniecony przez nieuprzątnięte jeszcze gruzowisko, że dopływ wody zmalał na tyle, że system wiercący zatrzymał się. System alarmowy zadziałał prawidołowo. Podczas takiego wydarzenia przewidziano pracę dopiero po dwóch godzinach przestoju. Odcięcie pracy urządzeń wiercących zapobiega ich totalnemu zniszczeniu.
Wszystko wróciło do normy, a całość prac postępuije błyskawicznie. W godzinach wieczornychw czwartek, 21 kwietnia powinien nastąpić koniec prac związanych z wierceniem.
Pozostanie tylko usztywnienie całości i podstemplowanie.

Re: Misja "Przekop" - kwiecień 1922

: 21 kwietnia 2022, 08:22
autor: Heinz-Werner Grüner
Dzień 9 - 21 kwietnia 1922 roku.

"Przekop" zakończył najważniejszy i najtrudniejszy etap przewiertu tunelu pod Górą Ametystową. Obecnie trwa umocowanie stempli drewnianych, by całość nie runęła i nie zasypała się. Docelowo zakończy się to wylewaniem betonowego leju, w którym będzie ulokowana magistrala nazywana nieformalnie "Dziczyzną".
W całości przedsięwzięca pomagają żołnierze 1.Pułku Piechoty, a dokładnie 1.batalion piechoty oraz saperzy.
Obrazek
widok u wlotu tunelu spod Góry Ametystowej

Re: Misja "Przekop" - kwiecień 1922

: 27 kwietnia 2022, 12:06
autor: Heinz-Werner Grüner
Dzień 15 - 27 kwietnia 1922 roku.

Wykonano cel misji, a więc wydrążono tunel pod Górą Ametystową, wykończono go i zabezpieczono, tak by mógł pełnić swoją rolę skrócenia drogi transportu kolejowego. Magistrala prowadzić będzie od strony Dzikich Pól, aż do Zjednoczonego Socjalistycznego Królestwa Hirschbergii i Weerlandu. W Edelweiss torowiska zostanną poprowadzone poprzez Stadt Edelweiss, do kopalni żelaza i elektrowni węglowej.
U "wlotu i wylotu" tunelu stacjonować będą wydzielone oddziały 1.Pułku Piechoty.
Tunelowi nadano nazwę Wilder Tunnel i otrzymał on numer techniczy T01/22.


Obecnie czekamy na siłę roboczą, pochodzącą z ZSKHiW, która wykona połączenie torów kolejowych na odcinku Dzikich Pól, łączącym naszych partnerów i nas. W obszarze Kotliny pracę przeprowadzi EdelBau.

Re: Misja "Przekop" - kwiecień 1922

: 28 kwietnia 2022, 12:15
autor: Heinz-Werner Grüner
Z forum ZSKHiW - post @Ametyst Faradobus
Królewska Gubernia Hirschbergii jeszcze w tym miesiącu wyekspediuje na teren budowy ochotnicze hufce pracy złożone z wychowanków Specjalnych Domów Wychowawczych. Pod opieką instruktorów z HOMO, HWDP oraz tajnych wolontariuszy od Tymoteusza będą oni zdobywać kwalifikację i unikalne umiejętności miękkie i twarde, na przykład w zakresie brania łopaty oraz HR, PR i DDR.

Tutaj rzut oka na zniecierpliwionych ochotników oczekujących na wyjazd do centrum rekrutacyjnego zasobów ludzkich:
Obrazek
Wiedzcie, że się dzieje! :D

Re: Misja "Przekop" - kwiecień 1922

: 01 maja 2022, 12:24
autor: Femme Mystere
Iluż oni tam mają ochoczych do pracy ludzi. :) W taki sposób szybko wykonamy to połączenie kolejowe.

Re: Misja "Przekop" - kwiecień 1922

: 01 maja 2022, 23:03
autor: Heinz-Werner Grüner
Femme Mystere pisze: 01 maja 2022, 12:24 Iluż oni tam mają ochoczych do pracy ludzi. :) W taki sposób szybko wykonamy to połączenie kolejowe.
Mają, mają, dlatego oni robią, my dostarczamy materiały. :D