Prace nad koleją transorientycką

Władzę zwierzchnią w Edelweiss posiada Oberhaupt. To on czuwa, by "państwo rosło w siłę, a ludziom żyło się dostatniej". W tym miejscu znajduje się jego siedziba. Jeśli masz jakąś sprawę do niego, to dobrze trafiłeś.
Regulamin forum
Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 12501
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Krzysztof Windsor pisze: 06 lipca 2024, 02:29
Heinz-Werner Grüner pisze: 05 lipca 2024, 22:11
Krzysztof Windsor pisze: 05 lipca 2024, 15:20

Wszystko co zawiezie mnie do Cargaldorf jest przeze mnie wspierane. Może uda mi się sprowadzić jeden skład - mały bo mały- na wykorzystanie przeze mnie, ale w ramach nieobecności go udostępniać kolejom za niewielką opłatę i już zrobiłyby się oszczędności... :D
Nie planowałem postoju w Cargaldorf. Tam nie ma na razie dworca... Z resztą, to tak jakby na trasie "intergalaktycznej wielkości czyli woj.opolskiego zatrzymywać się co stację. :)
Jeśli coś się Szanowny Majętny Następca Tronu Voxlandzkiego dołoży to jestem na tak, na peron w Cargaldorf. ;)
Ale z Wolkenbad bliziutko jest to nie trzeba w sumie.
Dokładnie. W normalnych warunkach Cargaldorf byłoby traktowane jako dzielnica, ale to z drugiej strony jeziora, zalążek wielkiej rodowej metropolii. Również uważam, że nie ma sensu robić dworca w Cargaldorf.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Krzysztof Windsor Stempel
Ambasador Królestwa Voxlandu
Posty: 221
Rejestracja: 28 marca 2022, 19:31

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Krzysztof Windsor »

Heinz-Werner Grüner pisze: 06 lipca 2024, 10:06
Krzysztof Windsor pisze: 06 lipca 2024, 02:29
Heinz-Werner Grüner pisze: 05 lipca 2024, 22:11

Nie planowałem postoju w Cargaldorf. Tam nie ma na razie dworca... Z resztą, to tak jakby na trasie "intergalaktycznej wielkości czyli woj.opolskiego zatrzymywać się co stację. :)
Jeśli coś się Szanowny Majętny Następca Tronu Voxlandzkiego dołoży to jestem na tak, na peron w Cargaldorf. ;)
Ale z Wolkenbad bliziutko jest to nie trzeba w sumie.
Dokładnie. W normalnych warunkach Cargaldorf byłoby traktowane jako dzielnica, ale to z drugiej strony jeziora, zalążek wielkiej rodowej metropolii. Również uważam, że nie ma sensu robić dworca w Cargaldorf.
Nie mniej jednak postaram się u mamusi o zniżkę hahah :D
Awatar użytkownika
Ludwig Tomović Stempel
Posty: 223
Rejestracja: 01 marca 2022, 19:08
Lokalizacja: Wschód Orientyki
Kontakt:

ODZNACZENIA

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Ludwig Tomović »

Coś ze strony slawońskiej można rozbudować :D
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 12501
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Krzysztof Windsor pisze: 06 lipca 2024, 13:31
Heinz-Werner Grüner pisze: 06 lipca 2024, 10:06
Krzysztof Windsor pisze: 06 lipca 2024, 02:29

Ale z Wolkenbad bliziutko jest to nie trzeba w sumie.
Dokładnie. W normalnych warunkach Cargaldorf byłoby traktowane jako dzielnica, ale to z drugiej strony jeziora, zalążek wielkiej rodowej metropolii. Również uważam, że nie ma sensu robić dworca w Cargaldorf.
Nie mniej jednak postaram się u mamusi o zniżkę hahah :D
Obowiązkowo! :D


Ludwig Tomović pisze: 06 lipca 2024, 13:38 Coś ze strony slawońskiej można rozbudować :D
W miejscach gdzie mamy "styki" właśnie zaproponowałem. :)
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Anastasia Windsachen Stempel
Posty: 250
Rejestracja: 08 kwietnia 2022, 11:59

ODZNACZENIA

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Anastasia Windsachen »

Pomyślmy nad tą zniżką... To by trzeba najpierw określić wymagania odnośnie samych lokomotyw oraz wagonów (również ich rodzajów czy ma to być skład przeznaczony do transportu ludności, czy jednak towarowy = wymagający większej siły, większego kotła, zużycia węgla... [dygresja - czy Edelweiss chciałoby jedną eksperymentalną lokomotywę napędzaną energią elektryczną? Wymagałoby to położenia torów, które mogłyby takową maszynę w jakiś sposób napędzać. Może i w realu czegoś takiego nie było, a przynajmniej nie w okresie edelweisskim, ale jesteśmy w mikronacjach. Byłaby ona znacznie szybsza od parowych, stanowiłaby swego rodzaju pociąg luksusowy, o wiele droższy w cenach biletów, ale wart tego...]). Później biuro konstrukcyjne firmy Schmidt ans Wagner AG musi opracować projekty, przedstawić do akceptacji, zwrócić się do zakładów produkcyjnych z prośbą o wycenę i dopiero wtedy można rozmawiać o finansach. Potem oczywiście etap produkcji, dostarczenia itd. itd..

Powiem tak - zniżka będzie z racji na bratnią pomoc narodowi edelweisskiemu, z którym w końcu jesteśmy w Przymierzu Narodów, a to zobowiązuje. Cen jeszcze nie zdradzę, bo to trzeba "usiąść i pomyśleć". Zależy od ilości, ale również i czasu poświęconego na całą narrację, przygotowanie materiałów oraz poczytalnej ceny mikronacyjnej. 10 czołgów Pz-Mod 55 to koszt 750 voxów. Posiłkując się wiedzą z internetów by znać stosunek cen lokomotywa-czołg i używając Rozumu i Godności Mikronautki, powiedziałabym, że cena jednej lokomotywy w standardzie podstawowym to byłoby 2500 voxów (oczywiście im więcej to cena się obniża, powiedzmy za 5 zapłacicie już tylko 1250 voxów). Tutaj jeszcze nie ma "zniżki z racji bratniej pomocy", ją to dopiero się naliczy przy całości. Wyniosłaby ona od 25% do 40% ceny za całość. No ale nie sądzę, że będziecie oszczędzać i brać byle co...

Oczywiście doszedłby jeszcze taki "fajny" dodatek jak koszty serwisowe. Z racji, że licencja na razie nie jest oferowana to wszelkie naprawy, przeglądy musiałaby prowadzić strona voxlandzka - tutaj powiedzmy 75-150 voxów za maszynę, co kwartał lub wydarzenie specjalne jak np. wykolejenie, zepsucie się (lampa z pomysłem - każdy model miałby podaną szansę na zepsucie się). Elektryczna eksperymentalna lokomotywa byłaby w formie wymiany. My położymy tory na trasie, którą miałaby pokonywać oraz ją dostarczymy, zaś strona edelweisska wybuduje w Voxlandzie dwa zakłady mechaniczne zajmujące się m.in. produkcją lokomotyw i wagonów. W ten sposób zarobimy forumowo i aktywnościowo, bo wszystko byłoby zawarte w narracji, która miałaby mieć ileś tam postów (oczywiście każdy zakład liczony osobno).

Konkluzja dla ludzi nie lubiących długich czytanek:
Jak dogadamy szczegóły to będzie podana cena, zniżka od 25% do 40% ceny normalnej. Oprócz tego wymiana "aktywnościowo-narracyjna" jako forma zapłaty za dodatkowe rzeczy.
Königin des Voxland-Königreiches, Generalissima der Pfalz Leotia

Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 12501
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Sama koncepcja jest dla mnie tym czego oczekiwałem, odniosę się szerzej do tego dziś wieczorem, bądź dopiero w e wtorek. Mam na to pewne plany, bo tu nie chodzi by pociągi jeździły, ale pełniły ważną rolę w życiu Kotliny.
Każda z lokomotyw i wagony zostały by nazwane i pełniły swego rodzaju folklor dodatki (czytaj narracyjny).
Pociąg na trasie z A do B miałby szansę narracyjnie się wkomponować w zycie codzienne. Do tego dochodzi przygotwanie zestawu z wykorzystaniem czegoś na wzór OrientExpressu. Nie wypaliło to z planem muratyckim, bo chyba nawet z mojej winy, zaniechano rozmów. Myślę, że to dobry czas by także pomyśleć o hiper luksusowym pociągu po całej Orientyce.
Czyli mamy dwa tematy:
-tradycyjne zestawy pociągów na liniach lokalnych (3-5 sztuk muszę sobie policzyć :) )
-luksusowy ekspress (dosłownie 1)

Do tego dochodzi kilka zestawów towarowych... (pięć na początek może być mało, ale to się rozłoży 5 od razu plus pięć za jakiś czas, dajmy na to, rozliczenie w okolicach Rajdu Voxlandzkiego... :) )
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Anastasia Windsachen Stempel
Posty: 250
Rejestracja: 08 kwietnia 2022, 11:59

ODZNACZENIA

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Anastasia Windsachen »

Heinz-Werner Grüner pisze: 07 lipca 2024, 11:00 Do tego dochodzi kilka zestawów towarowych... (pięć na początek może być mało, ale to się rozłoży 5 od razu plus pięć za jakiś czas, dajmy na to, rozliczenie w okolicach Rajdu Voxlandzkiego... :) )
No i tak może być. Nikt nie mówił, że płatności mają być tu natychmiast. Mogą być w ratach, po czasie, w ramach kredytu...
Königin des Voxland-Königreiches, Generalissima der Pfalz Leotia

Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 12501
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Anastasia Windsachen pisze: 07 lipca 2024, 20:30
Heinz-Werner Grüner pisze: 07 lipca 2024, 11:00 Do tego dochodzi kilka zestawów towarowych... (pięć na początek może być mało, ale to się rozłoży 5 od razu plus pięć za jakiś czas, dajmy na to, rozliczenie w okolicach Rajdu Voxlandzkiego... :) )
No i tak może być. Nikt nie mówił, że płatności mają być tu natychmiast. Mogą być w ratach, po czasie, w ramach kredytu...
No to w sumie mamy to... Najważniejszy dla mnie jest ten zestaw dla EdelExpress (wzorowany na OrientExpressie). Full wypas, drogi i w ogóle. Trasa zostanie podana do publicznej wiadomości jak tylko ustalimy co i jak.
Chciałbym by to byla trasa najbardziej Orientycka jak to możliwe, ale też bez przesady. Na pewno Slawonia, MAW, Winktown etc... Nie wiem jak zachód, ale pewnie do ZSKHiW i coś głębiej, może Urbino etc.

Jeśli chodzi o nasze lokalne pociągi to chyba przyjmie się nazwa WAXpress (zainteresowanych odsyłam do naszej witryny, gdzie można zobaczyć i nasz wagon i bilet...).
Patrząc na "magistrale", to jeden na pewno na trasę Grunerwald-Stadt, drugi Wolkenbad-Stadt aż do kopalni, jako stałe trasy.
Trzeci Stadt-Glanzberg-Góra Ametystowa.
Czwarty = Wolkenbad-Glanzberg-Sanjak
Piąty = Stadt- Slawonia

Dalej nowe, ale to na później.

Jesli chodzi o ten EdelExpress to na pewno pójdzie trasą Grunerlwald-Stadt-Glanzberg, tylko nie wiem przez którą magistralę (zaliczy Wolkenbad czy nie). Z punktu widzenia turystyki lepiej gdyby szedł na zachod, a dalej na północ do Złotego Miasta.

Mamy zatem 1+5+ jakiekolwiek 5 towarowych, chyba głównie na trasie G.Ametystowa-Stadt-Kopalnia. Węgiel z tcyh regionów to nasze główne zaopatrzenie. Pewnie Herr @Ludwig Tomović będzie zabiegać o takowe również ze Slawonii, to tym bardziej trzeba prędko połączyć ze slawońską granicą.

Jeśli chodzi o elektrykę, to bym się nie bawił na razie w to... Nasz "Planer-Elektryk" @Fabio Rhyner aktualnie jest w wysokich górach więc nie chciałbym kombinować. Natomiast tak, zielone światło daję na wszystko, z rekomendacją do barw wagonów w kolorach Waxpress, a dla EdelExpress coś unikatowego. :)
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Ludwig Tomović Stempel
Posty: 223
Rejestracja: 01 marca 2022, 19:08
Lokalizacja: Wschód Orientyki
Kontakt:

ODZNACZENIA

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Ludwig Tomović »

Postaram się jakoś niedługo zaproponować Slawońską część trasy.
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1610
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Prace nad koleją transorientycką

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Jeżeli nowe linie mają powstać w jakimś rozsądnym przedziale czasowym to może będzie można je nanieść na mapę Glanzbergu jeszcze przed jej wydaniem.
ObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Siedziba Oberhaupta”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość