Prace nad koleją transorientycką
Regulamin forum
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11870
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Prace nad koleją transorientycką
Temat na szybko mi się przypomniał...
Z racji tego, że mamy dość ubogie...wszystko to zastanawiałem się kiedyi jak powinniśmy wprowadzić sieć kolei żelaznej. Jako, że nie jestem specjalistą, a raczej wzrokowcem w tej dziedzinie, popytałem kilka tygodni temu "specjalistów" miroświatowych czy pomogli by mi w urzeczywistnieniu i powstaniu porządnie przygotowanych odcinków, a przede wszysktim w doborze odpowiednich lokomotyw i wagonów do nich.
Nie mniej chciałbym najpier zapytać czy ktoś z Was zna się na tym na tyle dobrze, że przedstawi własny projekt.
A teraz trochę suchych faktów.
Obecnie posiadamy linię kolejową (załóżmy, że tymczasowo nie działającą) pomiędzy Grünerwald a Stadt Edelweiss. Według mojej koncepcji linia ta zostanie doprowadzona w całości do Wolkenbad. Chciałbym także, gdzieś na wysokości Stad Edelweiss postawić rozwidlenie, tak by kolej była gotowa na ekspansję do Slawonii.
No właśnie. Projekt budowy kolei rozpoczął by się przede wszystkim od przetargu na lokomotywę i wagony pasażerskie.
- Moim celem jest stworzenie po pierwsze, na odcinku Wolkenbad - Winktown (via MAW,) a później także Wolkenbad-Slawonia (najprawdopodobniej przez tunel lub poprzez góry bezpośrednio, a może i nawet na zachód do Urbino...)linii wzorowanej na Orient Expressie. Musi być zatem luksusowo i czarująco. A nasz EdelExpress winien być szykowny i dostojny. Oczywiście jeden pociąg do jednej linii.
- Po drugie należy należy wybrać jaki maszyny są potrzebne.
Złozyć zamówienie produkcyjne (najprawdopodobniej w Muratyce, ale zrobimy sobie może jakiś przetrarg).
- Po trzecie wykonanie przewiertu tunelu (MAULWURFY!) niedaleko Gämsentor i pociągnięcie linii do MAW(kierunek np. Lemberg). Oczywiście tutaj należy się współpraca z MAW.
- Następnie po zakupie pierwszej lokomotywy rozpoczęliśmy byśmy działalność EdelweissBahn(czy jak to tam się będzie zwał) jakimś wystawnym bankietem w jednej z nieistniejących jeszcze rezydencji.
Z racji tego, że mamy dość ubogie...wszystko to zastanawiałem się kiedyi jak powinniśmy wprowadzić sieć kolei żelaznej. Jako, że nie jestem specjalistą, a raczej wzrokowcem w tej dziedzinie, popytałem kilka tygodni temu "specjalistów" miroświatowych czy pomogli by mi w urzeczywistnieniu i powstaniu porządnie przygotowanych odcinków, a przede wszysktim w doborze odpowiednich lokomotyw i wagonów do nich.
Nie mniej chciałbym najpier zapytać czy ktoś z Was zna się na tym na tyle dobrze, że przedstawi własny projekt.
A teraz trochę suchych faktów.
Obecnie posiadamy linię kolejową (załóżmy, że tymczasowo nie działającą) pomiędzy Grünerwald a Stadt Edelweiss. Według mojej koncepcji linia ta zostanie doprowadzona w całości do Wolkenbad. Chciałbym także, gdzieś na wysokości Stad Edelweiss postawić rozwidlenie, tak by kolej była gotowa na ekspansję do Slawonii.
No właśnie. Projekt budowy kolei rozpoczął by się przede wszystkim od przetargu na lokomotywę i wagony pasażerskie.
- Moim celem jest stworzenie po pierwsze, na odcinku Wolkenbad - Winktown (via MAW,) a później także Wolkenbad-Slawonia (najprawdopodobniej przez tunel lub poprzez góry bezpośrednio, a może i nawet na zachód do Urbino...)linii wzorowanej na Orient Expressie. Musi być zatem luksusowo i czarująco. A nasz EdelExpress winien być szykowny i dostojny. Oczywiście jeden pociąg do jednej linii.
- Po drugie należy należy wybrać jaki maszyny są potrzebne.
Złozyć zamówienie produkcyjne (najprawdopodobniej w Muratyce, ale zrobimy sobie może jakiś przetrarg).
- Po trzecie wykonanie przewiertu tunelu (MAULWURFY!) niedaleko Gämsentor i pociągnięcie linii do MAW(kierunek np. Lemberg). Oczywiście tutaj należy się współpraca z MAW.
- Następnie po zakupie pierwszej lokomotywy rozpoczęliśmy byśmy działalność EdelweissBahn(czy jak to tam się będzie zwał) jakimś wystawnym bankietem w jednej z nieistniejących jeszcze rezydencji.
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2696
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Niestety kolej to też nie mój temat, ale chętnie doradzę, gdy będzie potrzeba.
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Erwin von Beckendorff • Stempel
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 lutego 2022, 21:09
-
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
A ja na kolei co nieco się znam, czy mogę jakąś mapę Edelweiss? Najlepiej administracyjną i fizyczną
Chodzi mi oczywiście o przeprowadzenie linii PRZEDE WSZYSTKIM przez nasz kraj, potem Orientyka. (Mapę dokładną fizyczną Orientyki też bym poprosił jak istnieje.
Chodzi mi oczywiście o przeprowadzenie linii PRZEDE WSZYSTKIM przez nasz kraj, potem Orientyka. (Mapę dokładną fizyczną Orientyki też bym poprosił jak istnieje.
- Joachim Cargalho • Stempel
- Faktotum
- Posty: 3959
- Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Nie pomogę merytorycznie z koleją, ale chętnie podpowiem gdzie szukać naszych map.
Herr von Beckendorff, tak się składa, że Oberhaupt rozpoczął już dyskusję nad mapami, dlatego z przyjemnością podrzucam skrót do dyskusji. viewtopic.php?f=14&t=23
Herr von Beckendorff, tak się składa, że Oberhaupt rozpoczął już dyskusję nad mapami, dlatego z przyjemnością podrzucam skrót do dyskusji. viewtopic.php?f=14&t=23
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11870
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Mamy i plan miasta Edelweiss.
To tutaj jest jasno określona trasa... Tego bym się trzymał...
W linku, który podał Herr Cargalho widać miasta i jak pisałem, z Grunerwald do Stadt Edelweiss i stamtąd do Wolkenbad. Natomiast w okolicach Stadt Edelweiss widziałbym także rozwidlenie (na wschód) na jakieś większe obszary wojskowe .
To tutaj jest jasno określona trasa... Tego bym się trzymał...
W linku, który podał Herr Cargalho widać miasta i jak pisałem, z Grunerwald do Stadt Edelweiss i stamtąd do Wolkenbad. Natomiast w okolicach Stadt Edelweiss widziałbym także rozwidlenie (na wschód) na jakieś większe obszary wojskowe .
- Erwin von Beckendorff • Stempel
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 lutego 2022, 21:09
-
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Dobrych wieści nie mam. Koleje są, a raczej ich nie ma (z tego co wiem to są tylko na papierze, po wyjściu ze szpitala dowiem się jaki jest ich realny stan), w każdym razie trasy kolejowe należy zbudować od nowa/wyremontować.
Co do linii kolejowych, wysłałem do @Heinz-Werner Grüner moje bazgroły, wkrótce otrzymamy z tego coś ładnego
EdelBahn
Co do trasy kolejowej mam dwie koncepcje:
a) jedna trasa kolejowa VOLKENBAD-STADT EDELWEISS-GRÜNEWALD
b) dwie (a w zasadzie trzy) trasy kolejowe
-VOLKENBAD-STADT EDELWEISS - kolej wąskotorowa lub po prostu szybka. Jest to pociąg bezpośrednio do kurortu, raczej niewiele pasażerów i nie kursuje dość często, więc taka opcja wydawałaby się najrozsądniejsza.
-STADT EDELWEISS-GRÜNEWALD - Kolej zwyczajna, oraz druga równoległa linia dla transportu towarów i uzbrojenia.
EdelExpress
Cóż, tu miałem niemałą zagwostkę, gdyż nasza cudowna dolina jest.. niewygodnie usytuowana, jeśli myślimy o byciu "perłą w koronie Orient Expressu".
Połączenie ze Slawonią nie jest tragiczne i coś tam już istnieje, ale aby dostać się do Austro-Węgier oraz Winklandu, mamy dwie opcje, jedna gorsza od drugiej.
a) tunel pod górami - długi drogi ale widowiskowy (i skraca czas podróży do Lembergu i dalej)
b) nizinami naokoło przez Slawonię, taniej ale dłużej (myślę, że czas przejazdu wydłużyłby się o kilka godzin)
Projekt Edelexpress zakłada - w przyszłości oczywiście następujące trasy:
-GORICA-UTOPJE-NJITICA-STADT EDELWEISS-(GRÜNEWALD)-LEMBERG-WINKTOWN
-URBINO-ROTRIA-WIEDEŃ-BUDAPESZT-LEMBERG-(GRÜNEWALD)-STADT EDELWEISS
Co do drogi do przełęczy - nie mam pojęcia gdzie ona leży ale jeśli ma być to po prostu punkt, to można tam poprowadzić kolej wąskotorową i niech sobie śmiga.
Co do linii kolejowych, wysłałem do @Heinz-Werner Grüner moje bazgroły, wkrótce otrzymamy z tego coś ładnego
EdelBahn
Co do trasy kolejowej mam dwie koncepcje:
a) jedna trasa kolejowa VOLKENBAD-STADT EDELWEISS-GRÜNEWALD
b) dwie (a w zasadzie trzy) trasy kolejowe
-VOLKENBAD-STADT EDELWEISS - kolej wąskotorowa lub po prostu szybka. Jest to pociąg bezpośrednio do kurortu, raczej niewiele pasażerów i nie kursuje dość często, więc taka opcja wydawałaby się najrozsądniejsza.
-STADT EDELWEISS-GRÜNEWALD - Kolej zwyczajna, oraz druga równoległa linia dla transportu towarów i uzbrojenia.
EdelExpress
Cóż, tu miałem niemałą zagwostkę, gdyż nasza cudowna dolina jest.. niewygodnie usytuowana, jeśli myślimy o byciu "perłą w koronie Orient Expressu".
Połączenie ze Slawonią nie jest tragiczne i coś tam już istnieje, ale aby dostać się do Austro-Węgier oraz Winklandu, mamy dwie opcje, jedna gorsza od drugiej.
a) tunel pod górami - długi drogi ale widowiskowy (i skraca czas podróży do Lembergu i dalej)
b) nizinami naokoło przez Slawonię, taniej ale dłużej (myślę, że czas przejazdu wydłużyłby się o kilka godzin)
Projekt Edelexpress zakłada - w przyszłości oczywiście następujące trasy:
-GORICA-UTOPJE-NJITICA-STADT EDELWEISS-(GRÜNEWALD)-LEMBERG-WINKTOWN
-URBINO-ROTRIA-WIEDEŃ-BUDAPESZT-LEMBERG-(GRÜNEWALD)-STADT EDELWEISS
Co do drogi do przełęczy - nie mam pojęcia gdzie ona leży ale jeśli ma być to po prostu punkt, to można tam poprowadzić kolej wąskotorową i niech sobie śmiga.
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2696
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Jeśli chcemy, by kolej była spektakularna, to EdelExpress powinien przebiegać właśnie nie tunelami ani nie nizinami, lecz mostami rozpietymi jakoś w górskich pasmach. To by dopiero robiło wrażenie.
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Erwin von Beckendorff • Stempel
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 lutego 2022, 21:09
-
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Niemożliwe. Przez góry nie da się przeprowadzić drogi, większość szczytów jest jeszcze nawet niezdobyta, góry są nie do przejścia. Zbyt ryzykowne jeśli w ogóle możliwe. No i droższe niż tunele.Femme Mystere pisze: ↑20 lutego 2022, 22:15 Jeśli chcemy, by kolej była spektakularna, to EdelExpress powinien przebiegać właśnie nie tunelami ani nie nizinami, lecz mostami rozpietymi jakoś w górskich pasmach. To by dopiero robiło wrażenie.
- Joachim Cargalho • Stempel
- Faktotum
- Posty: 3959
- Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Jeszcze nie mamy Maulwurfów. Choć na targu gada się coś innego... Jeśli powstałyby, to mogłoby ułatwić penetrację gór w celu wydrążenia tuneli. A dla Frau Augentrost, zaprojektujemy najpiękniejszy most, który będzie przeprawiać przez naszą rzekę.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11870
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Kolej może nie jest priorytetem, ale na pewno dobry projekt ułatwi/wykluczy inwestycję w przyszłości. Kolej w zasadzie jest, ale i jej nie ma na ten moment.Erwin von Beckendorff pisze: ↑20 lutego 2022, 21:19 Dobrych wieści nie mam. Koleje są, a raczej ich nie ma (z tego co wiem to są tylko na papierze, po wyjściu ze szpitala dowiem się jaki jest ich realny stan), w każdym razie trasy kolejowe należy zbudować od nowa/wyremontować.
Nie spodziewałem się, że wydzielimy EdelBahn od EdelExpress, ale to chyba jedyna słuszna wersja.Erwin von Beckendorff pisze: ↑20 lutego 2022, 21:19 EdelBahn
Co do trasy kolejowej mam dwie koncepcje:
Rozumiem koncept "wąskotorowy", ale wolałbym jednak ujednolicenie w tej kwestii. Myślę, że nie ma co przekombinowywać, chyba, że usłyszę jakiś poważny argument "za"Erwin von Beckendorff pisze: ↑20 lutego 2022, 21:19 a) jedna trasa kolejowa VOLKENBAD-STADT EDELWEISS-GRÜNEWALD
b) dwie (a w zasadzie trzy) trasy kolejowe
-VOLKENBAD-STADT EDELWEISS - kolej wąskotorowa lub po prostu szybka. Jest to pociąg bezpośrednio do kurortu, raczej niewiele pasażerów i nie kursuje dość często, więc taka opcja wydawałaby się najrozsądniejsza.
-STADT EDELWEISS-GRÜNEWALD - Kolej zwyczajna, oraz druga równoległa linia dla transportu towarów i uzbrojenia.
Pański projekt w drugiej wersji zakładał dwie tarsy, ja bym skupił się na jednej Wolkenbad-Stadt Edelweiss-Grünewald. Oczywiście możemy zrobić tak, że pociąg kursuje od granicy do stolicy częściej, a inny od stolicy do kurortu nieco rzadziej, tu nie widze problemu. To już kwestia umowna.
Oczywiście to tylko rozważania...
No właśnie takie niezbyt do tego, ale projekt jest niezwykle kuszący. Chciałbym by punktem docelowym był Wolkenbad, bo to jednak kurort. Możemy oczywiście zrobić inaczej, ale chyba oboje uznajemy, że tak jest najprzyzwoiciej...Erwin von Beckendorff pisze: ↑20 lutego 2022, 21:19 EdelExpress
Cóż, tu miałem niemałą zagwostkę, gdyż nasza cudowna dolina jest.. niewygodnie usytuowana, jeśli myślimy o byciu "perłą w koronie Orient Expressu".
I dalej jest już bardziej skomplikowanie...
Przełęcz Gamsentor to w zasadzie jedyna znana...i dostępna w tym momencie granica, ale...
No właśnie, nie możemy przecież się aż tak ograniczać. Pierwsza mapa zakłada przejazd kolei BORDOWA LINIA(niestety ze startem nie w naszej dolinie) od Goricy(choć może być i od Njiticy, wariant slawońskej trasy jest ruchomy) poprzez "zakładaną" dolinę wzdłuż koryta rzeki, do naszej stolicy, poprzez kurort i do Grünerwald ale nieco inną drogą, jeszcze w obszarze w miarę niskim na tyle by nie tworzyć tutaj żadnych tuneli. Sugestia Frau Augentrost jest zasadna. Dopiero przy Gamsentor zaplanowałbym tunel. Tam jest plan by stworzyć przejazd szerszy do MAW. Oczywiście to tylko sugestia.
Dalej trasa na Lemberg, ale dalej by tio bardziej wyglądało na świadomą trasę do Trizopolis, przez Pustkowia Winków, a dalej już Budapest, Wien i Urbino... Co o tym sądzicie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość