Prace nad koleją transorientycką
Regulamin forum
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11867
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Aha i zapomniałem... Mapki własciwe powstaną jak ustalimy co i jak.
- Erwin von Beckendorff • Stempel
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 lutego 2022, 21:09
-
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Co do trasy Edelexpress - według mnie dobra koncepcja, ale jeśli chodzi o wewnętrzną linię, nie widzę sensu robienia połączenia między Grunewald a Volkenbad (bez pośrednich stacji). Lepiej, żeby istniały dwie linie, trasa do Volkenbadu nie powinna być zbyt obciążona, a kursowanie raz na dwa dni nie powinno stwarzać chyba problemów. Przynajmniej na tą chwilę.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11867
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Ok. Przyjmijmy zatem taki zarys.
Czyli mamy EdelBahn 2 trasy:
1. Stad Edelweiß-Wolkenbad
2. Grünerwald- Stad Edelweiß
A co z towarowymi, przecież i do Wolkenbad też mogą jeździć, prawda?
Rzadko, bo rzadko, ale mogą. Nie wiem sam w sumie.
Czyli mamy EdelBahn 2 trasy:
1. Stad Edelweiß-Wolkenbad
2. Grünerwald- Stad Edelweiß
A co z towarowymi, przecież i do Wolkenbad też mogą jeździć, prawda?
Rzadko, bo rzadko, ale mogą. Nie wiem sam w sumie.
- Erwin von Beckendorff • Stempel
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 lutego 2022, 21:09
-
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Skoro to kurort, to chyba nie ma większej potrzeby, najwyżej do pociągu pasażerskiego można doczepić 2 wagony z towarami których się tam nie produkuje (zaopatrzenie sklepów etc.)Heinz-Werner Grüner pisze: ↑21 lutego 2022, 15:34 A co z towarowymi, przecież i do Wolkenbad też mogą jeździć, prawda?
Rzadko, bo rzadko, ale mogą. Nie wiem sam w sumie.
Kolej to przyszłość! Zresztą, automobilów u nas zbyt dużo (póki co) nie ma, drogi w stanie fatalnym, jeśli chodzi o transport kołowy, więc transport towarów i ludzi torami wydaje się najsensowniejszy.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑20 lutego 2022, 23:55
Kolej może nie jest priorytetem, ale na pewno dobry projekt ułatwi/wykluczy inwestycję w przyszłości. Kolej w zasadzie jest, ale i jej nie ma na ten moment.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11867
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Dokładnie o tym pomyślałem, ale nie byłem pewien czy rzeczywiście to ciekawa idea.Erwin von Beckendorff pisze: ↑21 lutego 2022, 16:00 Skoro to kurort, to chyba nie ma większej potrzeby, najwyżej do pociągu pasażerskiego można doczepić 2 wagony z towarami których się tam nie produkuje (zaopatrzenie sklepów etc.)
Drogi? Jakie drogi? Coś tam przejezdnego jest, ale asfaltowa to tylko E1(i to w stanie raczej średnim) - ze stolicy do granicy.Erwin von Beckendorff pisze: ↑21 lutego 2022, 16:00 Kolej to przyszłość! Zresztą, automobilów u nas zbyt dużo (póki co) nie ma, drogi w stanie fatalnym, jeśli chodzi o transport kołowy, więc transport towarów i ludzi torami wydaje się najsensowniejszy.
No to jeden z punktów mamy już ustalony. Tak pisałem:
"- Moim celem jest stworzenie po pierwsze, na odcinku Wolkenbad - Winktown (via MAW,) a później także Wolkenbad-Slawonia (najprawdopodobniej przez tunel lub poprzez góry bezpośrednio, a może i nawet na zachód do Urbino...)linii wzorowanej na Orient Expressie. Musi być zatem luksusowo i czarująco. A nasz EdelExpress winien być szykowny i dostojny. Oczywiście jeden pociąg do jednej linii.
- Po drugie należy należy wybrać jaki maszyny są potrzebne."
I tym bym się również zajął. Sami ich raczej produkować nie będziemy, ale projekty możemy przedstawić.
Wiem, że w Muratyce są fachowcy od kolei, tacy fanatycy, dlatego pomyślałem, żeby to produkować w tamtejszych zakładach. Co o tym Szanowny sądzi? Czy lepiej gdzieś bliżej, np. MAW?
- Erwin von Beckendorff • Stempel
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 lutego 2022, 21:09
-
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Matko Boska, a gdzież ta Muratyka jest! Co najwyżej możemy od nich wykupić licencje na produkcję, gdyż nie widzę przetransportowania stamtąd kilku lokomotyw i kilkunastu wagonów.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑21 lutego 2022, 19:25
- Po drugie należy należy wybrać jaki maszyny są potrzebne."
I tym bym się również zajął. Sami ich raczej produkować nie będziemy, ale projekty możemy przedstawić.
Wiem, że w Muratyce są fachowcy od kolei, tacy fanatycy, dlatego pomyślałem, żeby to produkować w tamtejszych zakładach. Co o tym Szanowny sądzi? Czy lepiej gdzieś bliżej, np. MAW?
Jeśli MAW sprzedaje takie rzeczy to okej, choć ja zawsze jestem zwolennikiem Autarkii - sprzęt na swój użytek produkujemy u siebie a nie kupujemy od innych. Zajdę do tej Muratyki i zobaczę co oni tam prezentują.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11867
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Nie no luzzz. Kwestia dopasowania, ale kwestia liczebności społeczeństwa, a zawsze to jakaś współpraca międzynarodowa.Erwin von Beckendorff pisze: ↑21 lutego 2022, 21:15Matko Boska, a gdzież ta Muratyka jest! Co najwyżej możemy od nich wykupić licencje na produkcję, gdyż nie widzę przetransportowania stamtąd kilku lokomotyw i kilkunastu wagonów.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑21 lutego 2022, 19:25
- Po drugie należy należy wybrać jaki maszyny są potrzebne."
I tym bym się również zajął. Sami ich raczej produkować nie będziemy, ale projekty możemy przedstawić.
Wiem, że w Muratyce są fachowcy od kolei, tacy fanatycy, dlatego pomyślałem, żeby to produkować w tamtejszych zakładach. Co o tym Szanowny sądzi? Czy lepiej gdzieś bliżej, np. MAW?
Jeśli MAW sprzedaje takie rzeczy to okej, choć ja zawsze jestem zwolennikiem Autarkii - sprzęt na swój użytek produkujemy u siebie a nie kupujemy od innych. Zajdę do tej Muratyki i zobaczę co oni tam prezentują.
Tutaj link to MLK - https://forum.muratyka.ct8.pl/index.php?/forum/81/
Ale to tylko linie kolejowe...
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11867
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Z racji realizacji planu połaczenia kolejowego z ZSKHiW poprzez przekop tunelu od zachodniej strony gór oraz brak wsparcia duchowego Herr von Beckendorffa, zmienia się całkowicie koncepcja linii kolejowych.
Udało mi się coś naskrobać, na potrzeby współpracy ze wspomnianym Zjednoczonym Królestwem nową mapkę-taką poglądową. W tym kontekście interesuje nas linia niebieska. Mamy bezpośrednią granicę z Dzikimi Polami i trasę do elektrowni poprzez naszą stolicę. Trasa wydaje się idealna, z naszego punktu widzenia. W dodatku tunel jaki musimy przekopać wynosi 9,1km. To trochę nam zejdzie, ale zanim zaczniemy u nas możemy ciągnąć podkłady kolejowe na dzikich terenach-to z braku wolnych maulwurfów ( ). Osobiście uważam, że po początkowym chęciach maksymalnego wykorzystywania Monarchii Austro-Węgierskiej (poprzez połączenie przy Gamsentor) tak teraz widzę, że z ZSKHiW o wiele lepiej bedzie utworzyć tą linię.
Koncept wąskotorówki Wolkenbad-Stadt Edelweiss jeszcze mi świta, ale nie wiem czy nie zaniechać tego projektu i wykorzystać zmodyfikowane połączenie -PG Wilde Felder -> Wolkenbad -> Stadt Edelweiss jako "przelotówka" naszego EdelweissExpress (czy tam TransOrient).
Udało mi się coś naskrobać, na potrzeby współpracy ze wspomnianym Zjednoczonym Królestwem nową mapkę-taką poglądową. W tym kontekście interesuje nas linia niebieska. Mamy bezpośrednią granicę z Dzikimi Polami i trasę do elektrowni poprzez naszą stolicę. Trasa wydaje się idealna, z naszego punktu widzenia. W dodatku tunel jaki musimy przekopać wynosi 9,1km. To trochę nam zejdzie, ale zanim zaczniemy u nas możemy ciągnąć podkłady kolejowe na dzikich terenach-to z braku wolnych maulwurfów ( ). Osobiście uważam, że po początkowym chęciach maksymalnego wykorzystywania Monarchii Austro-Węgierskiej (poprzez połączenie przy Gamsentor) tak teraz widzę, że z ZSKHiW o wiele lepiej bedzie utworzyć tą linię.
Koncept wąskotorówki Wolkenbad-Stadt Edelweiss jeszcze mi świta, ale nie wiem czy nie zaniechać tego projektu i wykorzystać zmodyfikowane połączenie -PG Wilde Felder -> Wolkenbad -> Stadt Edelweiss jako "przelotówka" naszego EdelweissExpress (czy tam TransOrient).
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11867
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Prace nad koleją transorientycką
Przy okazji polecam poczytać o rozmowach przetargowych w Muratyce z Muratican Railworks.
Gdyby znalazła się osoba bardziej kompetentna w tematyce kolejowej to ja chętnie oddam prowadzenie rozmów, po wcześniejszych konsultacjach i ustaleniach ze mną:
@Femme Mystere @Joachim Cargalho
@Leszek Ebe-Grüner @Erwin von Beckendorff
Gdyby znalazła się osoba bardziej kompetentna w tematyce kolejowej to ja chętnie oddam prowadzenie rozmów, po wcześniejszych konsultacjach i ustaleniach ze mną:
@Femme Mystere @Joachim Cargalho
@Leszek Ebe-Grüner @Erwin von Beckendorff
- Erwin von Beckendorff • Stempel
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 lutego 2022, 21:09
-
OBYWATEL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość