Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Siły Powietrzne Edelweiss
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1496
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Obrazek
_____________________________________________________________

Stadt Edelweiss, 14 lutego 1923r.

Diensthabender Stabschef
von Edelweiss Luftstreitkräfte
Oberleutnant Albert Frederick de Espada



Obrazek
ws. organizacji przetarg na nowy lekki bombowiec/samolot szturmowy dla Edelweiss Luftstreitkräfte

Jako najwyższy rangą oficer Edelweiss Luftstreitkräfte za przyzwoleniem i na polecenie Oberhaupta Heinz-Werner Grüner ogłaszam przetarg na nowy lekki bombowiec/samolot szturmowy który ma zastąpić dotychczasowo wykorzystywane przez 1. Bombengeschwader samoloty Atlas CAB-65/E.
Aby zgłosić uczestnictwo w przetargu należy złożyć poniżej własną propozycję samolotu wraz ze specyfikacją techniczną. Maszyna oczywiście ma odpowiadać realiom konstrukcji powstających w okresie pierwszej połowy XX wieku w jakich funkcjonuje Kotlina Edelweiss.
Data do której należy składać propozycję to 5 marca 1923 roku (2023r).




Podpisano;
Obrazek


ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 718
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Ronon Dex »

Obrazek

Zakłady Lotnicze Ronon Air Tech - Edelweiss zgłaszają do przetargu:

samolot myśliwsko-bombowy KB2TE.


Obrazek
Specyfikacja techniczna:

Układ płatowca: Jednosilnikowy dolnopłat o konstrukcji metalowej z chowanym podwoziem
Załoga: 1
Długość: 10,26 m
Rozpiętość skrzydeł: 12,50 m
Wysokość: 4,50 m
Powierzchnia nośna: 29,70 m2
Masa własna: 4240 kg
Masa startowa maksymalna: 6650 kg
Silnik: tłokowy, gwiazdowy, 18-cylindrowy o mocy 1770 kW (2380 KM)
Śmigło: 3-łopatowe, o zmiennym skoku.

Prędkość maksymalna: 717 km/h
Prędkość przelotowa: 346 km/h
Pułap praktyczny: 12600 m
Zasięg: 1617 km (bez dodatkowych zbiorników)
Promień bojowy: 528 km

Uzbrojenie:
- 6 wkm (po 400 szt. naboi)
- bomby i npr o masie do 1800 kg


Obrazek
Aby było jasne... doskonale zdaje sobie sprawę, że przedstawiona maszyna jest jednak zbyt nowoczesna jak na obecne czasy Edelweiss i zapewne zostanie odrzucona... może w następnym etapie modernizacji lotnictwa, za rok czy coś około tego. Jednak udokumentowanie i narracyjnie tylko taką w tej chwili mam. Realowo to projekt z 1938, oblatany w I połowie 1940... a więc tylko o 6 lat młodszy niż ten obecnie używany, który ma być zastąpiony czyli jakoś tak specjalnie nie "przeginam" z ta maszyną.

Jednak ofertę przedstawiam... nieco kurtuazyjnie, abyś Albercie nie czuł się "olany" w swoim zamierzeniu zrobienia jakiegoś przetargu czy konkursu. W imię dobrej współpracy "poświęciłem" poranek by pomalować ten samolocik "po edelweissku"... ;)
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11877
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Jak pisałem... Byle okres międzywojenny. A to spełnia wymogi. :)

Za rok to już też możey iść dalej. Mnie projekt się podoba, ale to nie ja akceptuje. Ja tylko podpisuje papierki, jak mi podsuną pod pióro (aka Duda ;) )
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1496
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Heinz-Werner Grüner pisze: 18 lutego 2023, 20:46 Jak pisałem... Byle okres międzywojenny. A to spełnia wymogi. :)

Za rok to już też możey iść dalej. Mnie projekt się podoba, ale to nie ja akceptuje. Ja tylko podpisuje papierki, jak mi podsuną pod pióro (aka Duda ;) )
Jeżeli zgłoszę również coś od siebie (co planuję) to mało obiektywne będzie gdybym to ja miał wybierać więc zrzucę cała tą odpowiedzialność na Herr Oberhaupta. :D
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11877
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Albert Fryderyk de Espada pisze: 18 lutego 2023, 21:10
Heinz-Werner Grüner pisze: 18 lutego 2023, 20:46 Jak pisałem... Byle okres międzywojenny. A to spełnia wymogi. :)

Za rok to już też możey iść dalej. Mnie projekt się podoba, ale to nie ja akceptuje. Ja tylko podpisuje papierki, jak mi podsuną pod pióro (aka Duda ;) )
Jeżeli zgłoszę również coś od siebie (co planuję) to mało obiektywne będzie gdybym to ja miał wybierać więc zrzucę cała tą odpowiedzialność na Herr Oberhaupta. :D
A ja myślę,że w toku dyskusji wspólnie wybierzemy najlepszy projekt, ale tak, jeśli będzie trzeba to wybiorę, choć niekoniecznie chętnie.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 718
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Ronon Dex »

Albert Fryderyk de Espada pisze: 18 lutego 2023, 21:10 Jeżeli zgłoszę również coś od siebie (co planuję) to mało obiektywne będzie gdybym to ja miał wybierać więc zrzucę cała tą odpowiedzialność na Herr Oberhaupta. :D
Nie przesadzaj... to nie real. W mikronacjach pełnimy równocześnie różne funkcje, robimy równolegle różne działalności i jakoś musimy to godzić. Gdybyśmy podchodzili w tej sposób do tego to w realu jest "konfliktem interesów" to nic byśmy w sumie nie zrobili... Lotnictwo wojskowe to Twoja działka i Ty decydujesz.

Jak napisałem.. wstawiłem moją ofertę kurtuazyjnie, głównie dlatego abyś nie musiał robić przetargu/konkursu sam ze sobą. Sam uważam, że na taką maszynę jest nieco zbyt wcześnie... od razu musielibyśmy zmienić resztę maszyn.

Faktem jest, ze krąży mi głowie pomysł budowy samolotu na bazie realowego Spitfire'a (oblatany w 1936), bo akurat mam je w MSFS i to nawet bardzo dobrze zrobione. Ale chciałem to jakoś powoli zrobić, zabawić się w prototypy i obloty. Zresztą można by też jakąś spółkę z tym zrobić np. RAT robi płatowiec, ale Twoja firma dostarcza silniki... bo u mnie to raczej gwiazdowe "na tapecie". Coś by się wymyśliło...
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1496
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Obrazek

Atlas Aeronautic - Edelweiss zgłasza projekt samolotu do przetargu:

Atlas FDU.29 "Falke"

Obrazek

Dane techniczne:
Napęd - 2 silniki 12-sto cylindrowe silnik widlaste LSE-29
Rozpiętość - 9,88 m
Długość - 10,12 m
Wysokość - 3,06 m
Masa startowa - 5 071 kg
Prędkość maks. - 392 km/h
Pułap - 9 150 m
Zasięg - 840 km


Uzbrojenie:
3 karabiny maszynowe kal. 7,7 mm
2 działka automatyczne kal. 37 mm pod płatem skrzydeł
12 bomb o masie 30 kg każda
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 718
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Ronon Dex »

@Albert Fryderyk de Espada ja rozumiem, że moja propozycja nieco zbyt daleko wybiega w przyszłość (choć bez przegięcia... patrząc na tym czym lata rząd) i sam sobie zdaje z tego sprawę, że na taki samolot może być w Edelweiss nieco zbyt wcześnie, ale to co zaprezentowałeś ewidentnie jest uwstecznianiem naszego lotnictwa.

Konkurs dotyczy zastąpienia samolotu Atlas CAB-65/E przez nowszą maszynę... a tutaj mamy próbę zastąpienia samolotu w nowoczesnym układzie dolnopłata, z chowanym podwoziem i zamkniętą kabiną - przez samolot ze stałym podwoziem i otwartą kabiną, który do tego ma mniejszy udźwig. Ja oczywiście wiem, że realowy odpowiednik CAB-65 to szału nie robił i miał swoje problemy (choć gdyby dostał lepszy silnik to kto wie...), jednak kierunek był dobry czyli układ płatowca, chowane podwozie i zamknięta kabina.

Nie sądzisz, że należałoby pomyśleć raczej o czymś po prostu nieco nowocześniejszym od CAB-65? Jaki sens ma cofanie się do stałego podwozia i otwartej kabiny?

Dwa silniki to może być dobry kierunek... choć jeden mocniejszy też ma zalety, ale ten układ to jednak pomimo pewnych zalet (w zasadzie jednej... w locie na jednym silniku nie występuje niesymetryczność, ale inna sprawa od czego są trymery) ma też wady. Główną jest negatywny wpływ zawirowań powietrza wytwarzanych przez przednie śmigło na sprawność pracy tylnego śmigła oraz problemy z chłodzeniem tylnego silnika. Nie jest to może jakiś drastyczny problem... taki układ z rzadka bywał stosowany, ale należy to również wziąć pod uwagę.
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1496
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

W zasadzie to uważam dotychczasowy bombowiec Atlas CAB-65/E za kompletnego blaszanego kloca który nigdy nie powinien się znaleźć tam gdzie się znalazł. Wszystkie inne maszyny poza samolotem transportowym są dwupłatowcami z czego jeden nie posiada zamkniętego kokpitu. Jak na pierwszą kreację był on zdecydowanie zbyt do przodu względem pozostałych maszyn i jako jego twórca wolałbym żeby nigdy nie powstał gdyż jest tak bardzo źle przemyślany i jeszcze gorzej wykonany.

Moja następna propozycja jest niecodzienna, dziwna a niektórzy pewnie nazwą ją brzydką... Jest wprost idealny przez to że jest tak bardzo inny i przestarzały (ale tylko z wyglądu gdyż projekt wywodzi się mniej więcej z końca lat 20. i początku 30.)
Tak samo żaden ze mnie inżynier i konstruktor lotniczy, za grosz się na tym nie znam i jedynym powodem dlaczego mogę mieć większą wiedzę o samolotach od @Heinz-Werner Grüner jest fakt że interesuję się ich kontekstem historycznym. Lubię się bawić i tworzyć konstrukcje pochodzące z przyszłości jak i te z ubiegłego stulecia, a każde z nich może być tak bardzo fikuśne i wymyślne jak tylko mi się spodoba gdyż jestem niemalże kompletnie pozbawiony wiedzy czy miało by to rację bytu czy też nie.

No ale po to w końcu jest przetarg by wyłonić nowy samolot dla ELuK i tak jak wspomniałem umywam ręce i finalnej decyzji nie podejmę gdyż tak nie wypada choćby ze zwykłej ludzkiej przyzwoitości.
Mogę się bawić w bitwę na argumenty ale bez wątpienia ją przegram gdyż jedyną rzeczą w jakiej moja konstrukcja nie ustępuje pozostałym jest jej "inność".

P.S Jak będzie trzeba to nawet latający ciągnik zbuduję albo odrzutowy samolot do oprysków. :lol:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 718
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Przetarg na nowy samolot dla ELuK

Post autor: Ronon Dex »

Albert Fryderyk de Espada pisze: 21 lutego 2023, 13:05 W zasadzie to uważam dotychczasowy bombowiec Atlas CAB-65/E za kompletnego blaszanego kloca który nigdy nie powinien się znaleźć tam gdzie się znalazł. Wszystkie inne maszyny poza samolotem transportowym są dwupłatowcami z czego jeden nie posiada zamkniętego kokpitu. Jak na pierwszą kreację był on zdecydowanie zbyt do przodu względem pozostałych maszyn i jako jego twórca wolałbym żeby nigdy nie powstał gdyż jest tak bardzo źle przemyślany i jeszcze gorzej wykonany.
Akurat argument przeciwko stosunkowo nowoczesnej koncepcji jednopłatowego dolnopłata - w postaci, że większość samolotów to dwupłatowce z otwartą kabiną nie jest żadnym argumentem.

Samoloty dwupłatowe funkcjonowały sobie obok jednopłatowych przez długie lata... Co więcej były przypadki równoległego w zasadzie projektowania dwupłatów, obok jednopłatowych dolnopłatów. W samolotach dwupłatowych w owym okresie udawało się uzyskać większą zwrotność maszyny, a w przypadku jednopłatowych dolnopłatów zaletą był miedzy innymi (bo też lepsza widoczność i wytrzymałość konstrukcji) układ aerodynamiczny pozwalający uzyskać lepsze osiągi. Zdanie były jeszcze wtedy podzielone i stąd konstrukcje równoległe w obu układach. Co więcej znalazłbym konstrukcje bojowych dwupłatowców, które powstawały później niż jednopłatowe dolnopłaty.

W przetargu napisano, że dotyczy samolotu służącego zastąpieniu dotychczas używanego samolotu... logicznie więc przyjąłem, że chodzi o maszynę lepszą nią dotychczas posiadaną i do tego się odniosłem proponując swój samolot.

Jeżeli poszukujemy samolotu gorszego/starszej generacji to chyba należało to umieścić w warunkach tego przetargu. Bo, bez tego każdy czytający wywnioskuje, że lotnictwo poszukuje maszyny lepszej. A że samolot dotychczasowy, bazując na realowym odpowiedniku miał swoje wady, to logicznym kierunkiem jest szukanie czegoś w podobnym (lub lepszym) układzie będzie pozbawione wad maszyny, którą chce się zastąpić.
Albert Fryderyk de Espada pisze: 21 lutego 2023, 13:05 Jak będzie trzeba to nawet [...] zbuduję albo odrzutowy samolot do oprysków. :lol:
No i tutaj nie byłbyś nijak oryginalny... coś takiego powstało w realu i nazywało się PZL M-15 "Belfegor". Nie idź w tym kierunku... odrzutowy samolot do oprysków to absurd.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edelweiss Luftstreitkräfte”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość