Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Die Lawine to system gry wykorzystujący wspinaczkę wysokogórską jaką główne żródło tematyczne do prowadzenia wspólnej zabawy. Całość oparta jest o mechanikę wyboru odpowiedniej drogi na heksagonalnej mapie krainy, tak by jak najprędzej dotrzeć do wyznaczonego celu
Regulamin forum
Obrazek
Awatar użytkownika
Joachim Cargalho Stempel
Faktotum
Posty: 3959
Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Joachim Cargalho »

1. Podział mapy na heksy z rozróżnieniem na typ zadania bardzo fajny. Dodatkowo, może znacząco przyspieszyć rozgrywkę i dać możliwość ciekawego opracowania taktyki. Może jednak warto pozostawić jakieś kluczowe pola, gdzie pozostaje to niewiadomą? Troszkę nieoczekiwanych zwrotów akcji - czym wyżej, tym lepiej - może się przydać.

2. Udział MG dodaje dużo do narracji. Nie umniejszałbym jego roli, choć rozumiem, że chcesz sobie zaoszczędzić roboty.

3. Jeden ruch na godzinę premiuje aktywnych uczestników, ale znowu będzie powodować obliczenia kto ile razy miał interakcję z MG. Może więc warto dać mniejszą liczbę dostępnych ruchów w ciągu dnia?
Obrazek
Awatar użytkownika
Femme Mystere Stempel
Faktotum
Posty: 2696
Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Femme Mystere »

1. Podział mapy na heksy z rozróżnieniem na typ zadania bardzo fajny. Dodatkowo, może znacząco przyspieszyć rozgrywkę i dać możliwość ciekawego opracowania taktyki. Może jednak warto pozostawić jakieś kluczowe pola, gdzie pozostaje to niewiadomą? Troszkę nieoczekiwanych zwrotów akcji - czym wyżej, tym lepiej - może się przydać.
W sumie można by umieścić na niektorych heksach znak zapytania, który byłby czymś w rodzaju "Wygrywasz wszystko lub przegrywasz sromotnie." Np. jak wejdziesz na znak zapytania, to masz szansę 50:50 dostać boost 3 pola do przodu lub cofasz się 3 do tyłu.
2. Udział MG dodaje dużo do narracji. Nie umniejszałbym jego roli, choć rozumiem, że chcesz sobie zaoszczędzić roboty.
No cóż... to taki zabieg dla przyspieszenia rozgrywki. Aczkolwiek, jeśli wszyscy lubili taką częstotliwość fabularyzacji, to może pozostawić jak było.
3. Jeden ruch na godzinę premiuje aktywnych uczestników, ale znowu będzie powodować obliczenia kto ile razy miał interakcję z MG. Może więc warto dać mniejszą liczbę dostępnych ruchów w ciągu dnia?
Chyba, że nie damy limitu na ruch na godzinę, tylko np. "nie więcej niż 4 ruchy na dzień"?
Obrazek
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Opcja z 4 ruchami bardzo mi odpowiada.
Co do mapy przygotuje dzisiaj podwaliny (poza tym co mamy ustalone na pw) pod ew.dodawanie znaków zapytania i poziomu trudności. Zarys jakiś tam mam, ale czekam na potwierdzenie czy te kolorowanie będzie wystarczające. @Femme Mystere
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Joachim Cargalho Stempel
Faktotum
Posty: 3959
Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Joachim Cargalho »

Femme Mystere pisze: 26 września 2023, 22:35
W sumie można by umieścić na niektorych heksach znak zapytania, który byłby czymś w rodzaju "Wygrywasz wszystko lub przegrywasz sromotnie." Np. jak wejdziesz na znak zapytania, to masz szansę 50:50 dostać boost 3 pola do przodu lub cofasz się 3 do tyłu.
Myslałem bardziej o polach, przy to których tylko MG wie jaki test zostanie rozegrany. Czy powinny być premiowane jakoś specjalnie? Nie jestem przekonany. Natomiast na pewno powinny to być kluczowe pola. Na przykład wszystkie okalające szczyt.
Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Joachim Cargalho pisze: 27 września 2023, 09:45
Femme Mystere pisze: 26 września 2023, 22:35
W sumie można by umieścić na niektorych heksach znak zapytania, który byłby czymś w rodzaju "Wygrywasz wszystko lub przegrywasz sromotnie." Np. jak wejdziesz na znak zapytania, to masz szansę 50:50 dostać boost 3 pola do przodu lub cofasz się 3 do tyłu.
Myslałem bardziej o polach, przy to których tylko MG wie jaki test zostanie rozegrany. Czy powinny być premiowane jakoś specjalnie? Nie jestem przekonany. Natomiast na pewno powinny to być kluczowe pola. Na przykład wszystkie okalające szczyt.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem sens, ale to też ciekawe zagadnienie nad którym MG musi przemyśleć. Kwestai także dostępności samej MG.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Femme Mystere Stempel
Faktotum
Posty: 2696
Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Femme Mystere »

No nie wiem, chyba wolę jednak całkowitą transparentność. Narazie pracujemy nad mapą. W trakcie opracowywania pól na pewno rozważę różne opcje dla zbalansowania rozgrywki.
Obrazek
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
Obrazek
Awatar użytkownika
Joachim Cargalho Stempel
Faktotum
Posty: 3959
Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Joachim Cargalho »

Rozumiem. Mnie to nie przeszkadza, ze gra będzie łatwiejsza.
Proponowałbym jednak zrestartować statystyki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Isabella Swann Stempel
Posty: 1604
Rejestracja: 15 marca 2022, 19:57
Lokalizacja: Wien/Wolkenbad

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Isabella Swann »

Ja też jestem za 4 ruchami na dzień. Wiem że zaboli to bardziej aktywnych. Ale będzie też bardziej sprawiedliwe, i da szansę na wygranie tym co są mniej dostępni w ciągu dnia
Obrazek
(-) Isabella Marie Augentrost-Cargalho Swann [von Lichtenstein]
Obrazek
Awatar użytkownika
Femme Mystere Stempel
Faktotum
Posty: 2696
Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Femme Mystere »

Nie chciałabym restartować statystyk, ponieważ nie są one aż tak bardzo zboostowane, a jednak byłoby ot przykre dla dotychczasowych uczestników. Zawsze można dac po prostu większy poziom trudności lub dać 2 mapy, jedną łatwiejszą, drugą trudniejszą.
Obrazek
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
Obrazek
Awatar użytkownika
Joachim Cargalho Stempel
Faktotum
Posty: 3959
Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki

Post autor: Joachim Cargalho »

Czy tylko ja chcę sobie utrudnić zadanie? :lol:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Die Lawine - gra strategiczno-fabularna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość