Lawina - > usprawnienia rozgrywki
Regulamin forum
- Joachim Cargalho • Stempel
- Faktotum
- Posty: 3959
- Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki
1. Podział mapy na heksy z rozróżnieniem na typ zadania bardzo fajny. Dodatkowo, może znacząco przyspieszyć rozgrywkę i dać możliwość ciekawego opracowania taktyki. Może jednak warto pozostawić jakieś kluczowe pola, gdzie pozostaje to niewiadomą? Troszkę nieoczekiwanych zwrotów akcji - czym wyżej, tym lepiej - może się przydać.
2. Udział MG dodaje dużo do narracji. Nie umniejszałbym jego roli, choć rozumiem, że chcesz sobie zaoszczędzić roboty.
3. Jeden ruch na godzinę premiuje aktywnych uczestników, ale znowu będzie powodować obliczenia kto ile razy miał interakcję z MG. Może więc warto dać mniejszą liczbę dostępnych ruchów w ciągu dnia?
2. Udział MG dodaje dużo do narracji. Nie umniejszałbym jego roli, choć rozumiem, że chcesz sobie zaoszczędzić roboty.
3. Jeden ruch na godzinę premiuje aktywnych uczestników, ale znowu będzie powodować obliczenia kto ile razy miał interakcję z MG. Może więc warto dać mniejszą liczbę dostępnych ruchów w ciągu dnia?
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2696
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki
W sumie można by umieścić na niektorych heksach znak zapytania, który byłby czymś w rodzaju "Wygrywasz wszystko lub przegrywasz sromotnie." Np. jak wejdziesz na znak zapytania, to masz szansę 50:50 dostać boost 3 pola do przodu lub cofasz się 3 do tyłu.1. Podział mapy na heksy z rozróżnieniem na typ zadania bardzo fajny. Dodatkowo, może znacząco przyspieszyć rozgrywkę i dać możliwość ciekawego opracowania taktyki. Może jednak warto pozostawić jakieś kluczowe pola, gdzie pozostaje to niewiadomą? Troszkę nieoczekiwanych zwrotów akcji - czym wyżej, tym lepiej - może się przydać.
No cóż... to taki zabieg dla przyspieszenia rozgrywki. Aczkolwiek, jeśli wszyscy lubili taką częstotliwość fabularyzacji, to może pozostawić jak było.2. Udział MG dodaje dużo do narracji. Nie umniejszałbym jego roli, choć rozumiem, że chcesz sobie zaoszczędzić roboty.
Chyba, że nie damy limitu na ruch na godzinę, tylko np. "nie więcej niż 4 ruchy na dzień"?3. Jeden ruch na godzinę premiuje aktywnych uczestników, ale znowu będzie powodować obliczenia kto ile razy miał interakcję z MG. Może więc warto dać mniejszą liczbę dostępnych ruchów w ciągu dnia?
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11876
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki
Opcja z 4 ruchami bardzo mi odpowiada.
Co do mapy przygotuje dzisiaj podwaliny (poza tym co mamy ustalone na pw) pod ew.dodawanie znaków zapytania i poziomu trudności. Zarys jakiś tam mam, ale czekam na potwierdzenie czy te kolorowanie będzie wystarczające. @Femme Mystere
Co do mapy przygotuje dzisiaj podwaliny (poza tym co mamy ustalone na pw) pod ew.dodawanie znaków zapytania i poziomu trudności. Zarys jakiś tam mam, ale czekam na potwierdzenie czy te kolorowanie będzie wystarczające. @Femme Mystere
- Joachim Cargalho • Stempel
- Faktotum
- Posty: 3959
- Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki
Myslałem bardziej o polach, przy to których tylko MG wie jaki test zostanie rozegrany. Czy powinny być premiowane jakoś specjalnie? Nie jestem przekonany. Natomiast na pewno powinny to być kluczowe pola. Na przykład wszystkie okalające szczyt.Femme Mystere pisze: ↑26 września 2023, 22:35
W sumie można by umieścić na niektorych heksach znak zapytania, który byłby czymś w rodzaju "Wygrywasz wszystko lub przegrywasz sromotnie." Np. jak wejdziesz na znak zapytania, to masz szansę 50:50 dostać boost 3 pola do przodu lub cofasz się 3 do tyłu.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11876
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem sens, ale to też ciekawe zagadnienie nad którym MG musi przemyśleć. Kwestai także dostępności samej MG.Joachim Cargalho pisze: ↑27 września 2023, 09:45Myslałem bardziej o polach, przy to których tylko MG wie jaki test zostanie rozegrany. Czy powinny być premiowane jakoś specjalnie? Nie jestem przekonany. Natomiast na pewno powinny to być kluczowe pola. Na przykład wszystkie okalające szczyt.Femme Mystere pisze: ↑26 września 2023, 22:35
W sumie można by umieścić na niektorych heksach znak zapytania, który byłby czymś w rodzaju "Wygrywasz wszystko lub przegrywasz sromotnie." Np. jak wejdziesz na znak zapytania, to masz szansę 50:50 dostać boost 3 pola do przodu lub cofasz się 3 do tyłu.
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2696
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki
No nie wiem, chyba wolę jednak całkowitą transparentność. Narazie pracujemy nad mapą. W trakcie opracowywania pól na pewno rozważę różne opcje dla zbalansowania rozgrywki.
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Joachim Cargalho • Stempel
- Faktotum
- Posty: 3959
- Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki
Rozumiem. Mnie to nie przeszkadza, ze gra będzie łatwiejsza.
Proponowałbym jednak zrestartować statystyki.
Proponowałbym jednak zrestartować statystyki.
- Isabella Swann • Stempel
- Posty: 1604
- Rejestracja: 15 marca 2022, 19:57
- Lokalizacja: Wien/Wolkenbad
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki
Ja też jestem za 4 ruchami na dzień. Wiem że zaboli to bardziej aktywnych. Ale będzie też bardziej sprawiedliwe, i da szansę na wygranie tym co są mniej dostępni w ciągu dnia
(-) Isabella Marie Augentrost-Cargalho Swann [von Lichtenstein]
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2696
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Lawina - > usprawnienia rozgrywki
Nie chciałabym restartować statystyk, ponieważ nie są one aż tak bardzo zboostowane, a jednak byłoby ot przykre dla dotychczasowych uczestników. Zawsze można dac po prostu większy poziom trudności lub dać 2 mapy, jedną łatwiejszą, drugą trudniejszą.
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Joachim Cargalho • Stempel
- Faktotum
- Posty: 3959
- Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości