Zapytanie

Państwowe konsorcjum budowlane założone 25 marca 1922 roku, którego zadaniem jest zarząd nad budową skomplikowanych technologicznie budynków oraz strategicznie ważnych lokacji o charakterze państwowym. EdelBau zajmuje się również przetwórstwem kamienia i wytwarzaniem asfaltu, by koordynować pracę nad budową dróg o takim włąśnie podłożu
Awatar użytkownika
Benjamin Stempel
Posty: 110
Rejestracja: 01 marca 2022, 23:00

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Benjamin »

A to nie można przez zamówienie z wolnej ręki? :P
(—) Benjamin (Benji) Romanow
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11634
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Benji Rockwell pisze: 29 listopada 2022, 12:30 A to nie można przez zamówienie z wolnej ręki? :P
Umówmy się tak, że jak jutro Generaldirekto sie nie odezwie to ja przejmę "sprawę". Wypadałoby jakąkolwiek umowę spisać, bo kto nam zabroni? :)
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Joachim Cargalho Stempel
Faktotum
Posty: 3904
Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Joachim Cargalho »

Heinz-Werner Grüner pisze: 28 listopada 2022, 17:58
Femme Mystere pisze: 28 listopada 2022, 15:37 Nie znam na terenie Edelweiss żadnego kamieniołomu ani sieci kolei, która byłaby w stanie przetransportować to kruszywo.
To ja tylko podrzucę tylko notkę o EdelBau. viewtopic.php?f=76&t=168

Po drugie kolejne rozpoczynamy już któryś raz i chyba musimy wziąć na to faktycznie priorytet, bo tamat ciągnie się strasznie długo.
Choć te elementy inwentarzu Edelweiss zostały wpisane w "notce o Edelbau", to faktycznie nie mają na razie żadnych podstaw funkcjonowania. Jeśli więc chcemy to jakoś utrzymywać w logicznych ramach, to należy pochylić się na nad tymi zagadnieniami. O ile kamieniołom może powstać ot tak, to w przypadku kolei, zdecydowanie powinna być to inwestycja z pompą i całą otoczką.
Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11634
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Joachim Cargalho pisze: 02 grudnia 2022, 19:25
Heinz-Werner Grüner pisze: 28 listopada 2022, 17:58
Femme Mystere pisze: 28 listopada 2022, 15:37 Nie znam na terenie Edelweiss żadnego kamieniołomu ani sieci kolei, która byłaby w stanie przetransportować to kruszywo.
To ja tylko podrzucę tylko notkę o EdelBau. viewtopic.php?f=76&t=168

Po drugie kolejne rozpoczynamy już któryś raz i chyba musimy wziąć na to faktycznie priorytet, bo tamat ciągnie się strasznie długo.
Choć te elementy inwentarzu Edelweiss zostały wpisane w "notce o Edelbau", to faktycznie nie mają na razie żadnych podstaw funkcjonowania. Jeśli więc chcemy to jakoś utrzymywać w logicznych ramach, to należy pochylić się na nad tymi zagadnieniami. O ile kamieniołom może powstać ot tak, to w przypadku kolei, zdecydowanie powinna być to inwestycja z pompą i całą otoczką.
Kolej powstanie dokładnie tak jak Szanowny pisze. Za wielu specjalistów od taboru kolejowego w mikronacjach, by nie wykorzystywać potencjału.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Femme Mystere Stempel
Faktotum
Posty: 2691
Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Femme Mystere »

Zapewniam, że Herr @Waksman daleki jest do obrażania się na nas. Więc proponuję ogarnąć ten transport węglowy na barkach z pomocą @Ronon Dex i potem przejść do budowy kolei. Będzie to ale rozbudowane przedsięwzięcie, poniewaz poza budową torowisk, trzeba zrobić bocznice, dworce kolejowe, założyć spółki przewozowe, zamówić lokomotywy i wagony oraz wykonać rozkłady jazdy. Herr @Waksman szkoli mnie w tym zakresie!
Obrazek
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
Obrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11634
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Femme Mystere pisze: 06 grudnia 2022, 14:09 Zapewniam, że Herr @Waksman daleki jest do obrażania się na nas. Więc proponuję ogarnąć ten transport węglowy na barkach z pomocą @Ronon Dex i potem przejść do budowy kolei. Będzie to ale rozbudowane przedsięwzięcie, poniewaz poza budową torowisk, trzeba zrobić bocznice, dworce kolejowe, założyć spółki przewozowe, zamówić lokomotywy i wagony oraz wykonać rozkłady jazdy. Herr @Waksman szkoli mnie w tym zakresie!
Jakkolwiek od dawna szanuje Herr Waksmana, to akurat on, co pewnie sam potwierdzi, stosunek do Edelweiss miał ambiwalentny. Liczę oczywiście, że teraz jest zupełnie inaczej, bo w końcu nakreślamy współpracę na szeroką skalę. Myślę, że tak można nazwać nasze plany, projekty współpracy gospodarczej, także poniekąd dzięki Pańskiej pomocy, Pani Augentrost.
Herr Dexdziś chyba jest poza Edelweiss, ale na pewno jak wróci to da nam pełen przykłądów post jak ma taka barka wyglądać.
Co do szkolenia, to cieszę się niezmiernie, to budujące, że ma Szanowna Pani takie chęci!
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 667
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Ronon Dex »

Femme Mystere pisze: 06 grudnia 2022, 14:09 Więc proponuję ogarnąć ten transport węglowy na barkach z pomocą @Ronon Dex i potem przejść do budowy kolei.
Co do kwestii wodnego transportu śródlądowego to akurat obecnie nie jestem właścicielem żadnej stoczni... moja stocznia pozostała w Bialenii. Co prawda ewakuowano personel i bazy danych oraz jednostki będące na ukończeniu na Oceanię... ale Ocenia jest za mała na stocznię (poza jachtową), a w Leocji też takowej nie mam... inna spraw, że nigdy nie budowaliśmy jednostek śródlądowych. Myślę nad powrotem do działalności stoczniowej (prowadzonej z sukcesami przez lata od 2014), ale muszę do tego sensowne miejsce znaleźć.

Nie dysponuje więc typowymi barkami handlowymi... jednak od dłuższego czasu. w Leocji funkcjonuje przedsiębiorstwo DEXMOBIL. Jest to firma specjalizująca się w dostarczaniu i modyfikowaniu sprzętu pochodzącego z demobilu wojskowego, co prawda głownie jest to tabor samochodowy, ale od początku istnienia wykorzystujemy tam również barki desantowe, już niejednokrotnie były z powodzeniem wykorzystywane w Leocji do celów typowo cywilnych.

Prze te lata pozbawiliśmy je niepotrzebnego wyposażenia wojskowego (np. stanowisk z karabinami maszynowymi) oraz nieco je przebudowaliśmy - np. zastosowano składane zadaszenie, które zabezpiecza ładunki przed warunkami atmosferycznymi. Barwy jednostek też zatraciły pierwotny, militarny charakter... tez to już typowe cywilne jednostki.

Z racji tego, że barki desantowe są płaskodenne i maja bardzo małe zanurzenie (w swoim pierwotnym zastosowaniu musiały docierać do plaży i wyładować na nią ludzi i sprzęt) - nadają się do wykorzystania na rzekach, nawet takich, które nie są uregulowane. Co więcej mogą dostarczać ładunki do osad, gdzie nie ma portów rzecznych (odpowiednich nabrzeży do rozładunku barek transportowych), po prostu bezpośrednio na brzeg - byle był odpowiednio płaski.

Moim zdaniem jest to dobre rozwiązanie tymczasowe - do czasu gdy stocznia Edelweiss zbuduje typowe barki rzeczne. Możemy (leocki Dexmobil) takowy sprzęt dostarczyć i pomóc w jego eksploatacji na rzekach Edelweiss.

Tak wygląda ten sprzęt, który możemy dostarczyć do Edelweiss:



1.png
1.png (2.68 MiB) Przejrzano 383 razy
2.png
2.png (2.46 MiB) Przejrzano 383 razy
3.png
3.png (1.79 MiB) Przejrzano 383 razy
5.png
5.png (2.03 MiB) Przejrzano 383 razy
4.png
4.png (1.73 MiB) Przejrzano 383 razy
6.png
6.png (1.32 MiB) Przejrzano 383 razy
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11634
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

@Ronon Dex świetnie się nadadzą na początek...
Prosiłbym tylko o info, jaką to moze mieć ładowność, jaką rozwija prędkość i ile jest w stanie DEXMOBIL dostarczyć do Edelweiss.

I cena.. bez tego ani rusz - płatne w palatynach lub klubekach. Jak wolicie.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 667
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Ronon Dex »

Heinz-Werner Grüner pisze: 07 grudnia 2022, 09:25 @Ronon Dex świetnie się nadadzą na początek...
Prosiłbym tylko o info, jaką to moze mieć ładowność, jaką rozwija prędkość i ile jest w stanie DEXMOBIL dostarczyć do Edelweiss.

I cena.. bez tego ani rusz - płatne w palatynach lub klubekach. Jak wolicie.
Masa barki - 24 tony
Długość - 15,7 m
Szerokość - 4,3 m
Prędkość - do 45 km/h (ale to maksymalna, krótkotrwała wykorzystywana przy desantowaniu, normalnie to pływa z prędkością ok. 20-25 km/h, co na rzekach nie jest prędkością małą)
Ładowność - 4 tony
Zasięg - 390 km.

Były wycenione na 140 ♇ z promocyjną cena dla pierwszego klienta - 120 ♇. Zakładając, że to będzie więcej niż jedna barka to mogę promocyjna cenę utrzymać. Tylko jeszcze musimy uwzględnić, że to była cena sprzed denominacji leockiej waluty... obecnie to wyjdzie 100/80 ♇ (bez rabatu i z rabatem)

Powiedzmy:
- 100 ♇ za szt. przy 1 sztuce,
- 80 ♇ za szt. przy 2-6 sztukach,
- 60 ♇ za szt. przy większej ilości.

Z ilością nie ma problemu... może być spokojnie nawet 20 sztuk, to demobil po operacji zabezpieczającej na Wyspie Suderland, wtedy wykorzystywano je w dużych ilościach, to i w Dexmobil ich nie brakuje.
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11634
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Zapytanie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Ronon Dex pisze: 07 grudnia 2022, 09:57
Heinz-Werner Grüner pisze: 07 grudnia 2022, 09:25 @Ronon Dex świetnie się nadadzą na początek...
Prosiłbym tylko o info, jaką to moze mieć ładowność, jaką rozwija prędkość i ile jest w stanie DEXMOBIL dostarczyć do Edelweiss.

I cena.. bez tego ani rusz - płatne w palatynach lub klubekach. Jak wolicie.
Masa barki - 24 tony
Długość - 15,7 m
Szerokość - 4,3 m
Prędkość - do 45 km/h (ale to maksymalna, krótkotrwała wykorzystywana przy desantowaniu, normalnie to pływa z prędkością ok. 20-25 km/h, co na rzekach nie jest prędkością małą)
Ładowność - 4 tony
Zasięg - 390 km.

Były wycenione na 140 ♇ z promocyjną cena dla pierwszego klienta - 120 ♇. Zakładając, że to będzie więcej niż jedna barka to mogę promocyjna cenę utrzymać. Tylko jeszcze musimy uwzględnić, że to była cena sprzed denominacji leockiej waluty... obecnie to wyjdzie 100/80 ♇ (bez rabatu i z rabatem)

Powiedzmy:
- 100 ♇ za szt. przy 1 sztuce,
- 80 ♇ za szt. przy 2-6 sztukach,
- 60 ♇ za szt. przy większej ilości.

Z ilością nie ma problemu... może być spokojnie nawet 20 sztuk, to demobil po operacji zabezpieczającej na Wyspie Suderland, wtedy wykorzystywano je w dużych ilościach, to i w Dexmobil ich nie brakuje.
Rzeka Hirschfluss, która ma pełnić główny szlak transportowy powinna pomieścić bezproblemowo takie bareczki. ładowność jest w porządku, choć liczyłem na 8-10 ton, no, ale nie ma co wybrzydzać.
Zasięg jest również ok. My potrzebujemy około 200-250km w jedną stronę, by dostarczyć z DROP'u do docelowego punktu rozładunkowego.
Obliczmy zatem czas dostawy.
Przeładunek w DROP'ie - 1t na godzinę (przy minimalnym obłożeniu maszynowym-czas załadunku wynika z pracy ludzkic rąk) - czyli maksymalnie 4h (zakłądam, że docelowo gdzieś ok.1h)
Zakładając czas poruszania 20km na godzinę, to barka płynęła by w jedną stronę 12h
Ponowny rozładunek 1-2h (tutaj zakładam, że w portach rzecznych już będziemy mieli wyposażenie w odpowiednie maszyny) co daje nam łączny czas - 18 godzin pracy(minimalnie 14h).
Zaokraglając, to przy pracy ciągłej, jedna barka może dostarczyć w 3 dni - 8 ton surowca.

Licząc dalej...
Mały "masowiec" czyli taki o ładowności towaru do 10tysięcy ton(pamiętajmy, że inne państwa bazują też na XXI wieku) zostawiał by towar w DROP'ie i płynął do portu wyjścia, ale barka zabiera tylko...4 tony. :)
Zobrazowanie śmiesznie wygląda, ale takie są realia.
Wyliczmy zatem - 10000t masowca / 4t barki = 2500kursów...
Jak byśmy chcieli by to przewoziła jedna barka to trwałoby to 3750 dni...10lat
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
ODPOWIEDZ

Wróć do „EdelBau”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość