Zapytanie
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11634
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Zapytanie
Umówmy się tak, że jak jutro Generaldirekto sie nie odezwie to ja przejmę "sprawę". Wypadałoby jakąkolwiek umowę spisać, bo kto nam zabroni?
- Joachim Cargalho • Stempel
- Faktotum
- Posty: 3904
- Rejestracja: 18 stycznia 2022, 20:21
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Zapytanie
Choć te elementy inwentarzu Edelweiss zostały wpisane w "notce o Edelbau", to faktycznie nie mają na razie żadnych podstaw funkcjonowania. Jeśli więc chcemy to jakoś utrzymywać w logicznych ramach, to należy pochylić się na nad tymi zagadnieniami. O ile kamieniołom może powstać ot tak, to w przypadku kolei, zdecydowanie powinna być to inwestycja z pompą i całą otoczką.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑28 listopada 2022, 17:58To ja tylko podrzucę tylko notkę o EdelBau. viewtopic.php?f=76&t=168Femme Mystere pisze: ↑28 listopada 2022, 15:37 Nie znam na terenie Edelweiss żadnego kamieniołomu ani sieci kolei, która byłaby w stanie przetransportować to kruszywo.
Po drugie kolejne rozpoczynamy już któryś raz i chyba musimy wziąć na to faktycznie priorytet, bo tamat ciągnie się strasznie długo.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11634
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Zapytanie
Kolej powstanie dokładnie tak jak Szanowny pisze. Za wielu specjalistów od taboru kolejowego w mikronacjach, by nie wykorzystywać potencjału.Joachim Cargalho pisze: ↑02 grudnia 2022, 19:25Choć te elementy inwentarzu Edelweiss zostały wpisane w "notce o Edelbau", to faktycznie nie mają na razie żadnych podstaw funkcjonowania. Jeśli więc chcemy to jakoś utrzymywać w logicznych ramach, to należy pochylić się na nad tymi zagadnieniami. O ile kamieniołom może powstać ot tak, to w przypadku kolei, zdecydowanie powinna być to inwestycja z pompą i całą otoczką.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑28 listopada 2022, 17:58To ja tylko podrzucę tylko notkę o EdelBau. viewtopic.php?f=76&t=168Femme Mystere pisze: ↑28 listopada 2022, 15:37 Nie znam na terenie Edelweiss żadnego kamieniołomu ani sieci kolei, która byłaby w stanie przetransportować to kruszywo.
Po drugie kolejne rozpoczynamy już któryś raz i chyba musimy wziąć na to faktycznie priorytet, bo tamat ciągnie się strasznie długo.
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2691
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Zapytanie
Zapewniam, że Herr @Waksman daleki jest do obrażania się na nas. Więc proponuję ogarnąć ten transport węglowy na barkach z pomocą @Ronon Dex i potem przejść do budowy kolei. Będzie to ale rozbudowane przedsięwzięcie, poniewaz poza budową torowisk, trzeba zrobić bocznice, dworce kolejowe, założyć spółki przewozowe, zamówić lokomotywy i wagony oraz wykonać rozkłady jazdy. Herr @Waksman szkoli mnie w tym zakresie!
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11634
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Zapytanie
Jakkolwiek od dawna szanuje Herr Waksmana, to akurat on, co pewnie sam potwierdzi, stosunek do Edelweiss miał ambiwalentny. Liczę oczywiście, że teraz jest zupełnie inaczej, bo w końcu nakreślamy współpracę na szeroką skalę. Myślę, że tak można nazwać nasze plany, projekty współpracy gospodarczej, także poniekąd dzięki Pańskiej pomocy, Pani Augentrost.Femme Mystere pisze: ↑06 grudnia 2022, 14:09 Zapewniam, że Herr @Waksman daleki jest do obrażania się na nas. Więc proponuję ogarnąć ten transport węglowy na barkach z pomocą @Ronon Dex i potem przejść do budowy kolei. Będzie to ale rozbudowane przedsięwzięcie, poniewaz poza budową torowisk, trzeba zrobić bocznice, dworce kolejowe, założyć spółki przewozowe, zamówić lokomotywy i wagony oraz wykonać rozkłady jazdy. Herr @Waksman szkoli mnie w tym zakresie!
Herr Dexdziś chyba jest poza Edelweiss, ale na pewno jak wróci to da nam pełen przykłądów post jak ma taka barka wyglądać.
Co do szkolenia, to cieszę się niezmiernie, to budujące, że ma Szanowna Pani takie chęci!
Re: Zapytanie
Co do kwestii wodnego transportu śródlądowego to akurat obecnie nie jestem właścicielem żadnej stoczni... moja stocznia pozostała w Bialenii. Co prawda ewakuowano personel i bazy danych oraz jednostki będące na ukończeniu na Oceanię... ale Ocenia jest za mała na stocznię (poza jachtową), a w Leocji też takowej nie mam... inna spraw, że nigdy nie budowaliśmy jednostek śródlądowych. Myślę nad powrotem do działalności stoczniowej (prowadzonej z sukcesami przez lata od 2014), ale muszę do tego sensowne miejsce znaleźć.Femme Mystere pisze: ↑06 grudnia 2022, 14:09 Więc proponuję ogarnąć ten transport węglowy na barkach z pomocą @Ronon Dex i potem przejść do budowy kolei.
Nie dysponuje więc typowymi barkami handlowymi... jednak od dłuższego czasu. w Leocji funkcjonuje przedsiębiorstwo DEXMOBIL. Jest to firma specjalizująca się w dostarczaniu i modyfikowaniu sprzętu pochodzącego z demobilu wojskowego, co prawda głownie jest to tabor samochodowy, ale od początku istnienia wykorzystujemy tam również barki desantowe, już niejednokrotnie były z powodzeniem wykorzystywane w Leocji do celów typowo cywilnych.
Prze te lata pozbawiliśmy je niepotrzebnego wyposażenia wojskowego (np. stanowisk z karabinami maszynowymi) oraz nieco je przebudowaliśmy - np. zastosowano składane zadaszenie, które zabezpiecza ładunki przed warunkami atmosferycznymi. Barwy jednostek też zatraciły pierwotny, militarny charakter... tez to już typowe cywilne jednostki.
Z racji tego, że barki desantowe są płaskodenne i maja bardzo małe zanurzenie (w swoim pierwotnym zastosowaniu musiały docierać do plaży i wyładować na nią ludzi i sprzęt) - nadają się do wykorzystania na rzekach, nawet takich, które nie są uregulowane. Co więcej mogą dostarczać ładunki do osad, gdzie nie ma portów rzecznych (odpowiednich nabrzeży do rozładunku barek transportowych), po prostu bezpośrednio na brzeg - byle był odpowiednio płaski.
Moim zdaniem jest to dobre rozwiązanie tymczasowe - do czasu gdy stocznia Edelweiss zbuduje typowe barki rzeczne. Możemy (leocki Dexmobil) takowy sprzęt dostarczyć i pomóc w jego eksploatacji na rzekach Edelweiss.
Tak wygląda ten sprzęt, który możemy dostarczyć do Edelweiss:
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11634
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Zapytanie
@Ronon Dex świetnie się nadadzą na początek...
Prosiłbym tylko o info, jaką to moze mieć ładowność, jaką rozwija prędkość i ile jest w stanie DEXMOBIL dostarczyć do Edelweiss.
I cena.. bez tego ani rusz - płatne w palatynach lub klubekach. Jak wolicie.
Prosiłbym tylko o info, jaką to moze mieć ładowność, jaką rozwija prędkość i ile jest w stanie DEXMOBIL dostarczyć do Edelweiss.
I cena.. bez tego ani rusz - płatne w palatynach lub klubekach. Jak wolicie.
Re: Zapytanie
Masa barki - 24 tonyHeinz-Werner Grüner pisze: ↑07 grudnia 2022, 09:25 @Ronon Dex świetnie się nadadzą na początek...
Prosiłbym tylko o info, jaką to moze mieć ładowność, jaką rozwija prędkość i ile jest w stanie DEXMOBIL dostarczyć do Edelweiss.
I cena.. bez tego ani rusz - płatne w palatynach lub klubekach. Jak wolicie.
Długość - 15,7 m
Szerokość - 4,3 m
Prędkość - do 45 km/h (ale to maksymalna, krótkotrwała wykorzystywana przy desantowaniu, normalnie to pływa z prędkością ok. 20-25 km/h, co na rzekach nie jest prędkością małą)
Ładowność - 4 tony
Zasięg - 390 km.
Były wycenione na 140 ♇ z promocyjną cena dla pierwszego klienta - 120 ♇. Zakładając, że to będzie więcej niż jedna barka to mogę promocyjna cenę utrzymać. Tylko jeszcze musimy uwzględnić, że to była cena sprzed denominacji leockiej waluty... obecnie to wyjdzie 100/80 ♇ (bez rabatu i z rabatem)
Powiedzmy:
- 100 ♇ za szt. przy 1 sztuce,
- 80 ♇ za szt. przy 2-6 sztukach,
- 60 ♇ za szt. przy większej ilości.
Z ilością nie ma problemu... może być spokojnie nawet 20 sztuk, to demobil po operacji zabezpieczającej na Wyspie Suderland, wtedy wykorzystywano je w dużych ilościach, to i w Dexmobil ich nie brakuje.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11634
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Zapytanie
Rzeka Hirschfluss, która ma pełnić główny szlak transportowy powinna pomieścić bezproblemowo takie bareczki. ładowność jest w porządku, choć liczyłem na 8-10 ton, no, ale nie ma co wybrzydzać.Ronon Dex pisze: ↑07 grudnia 2022, 09:57Masa barki - 24 tonyHeinz-Werner Grüner pisze: ↑07 grudnia 2022, 09:25 @Ronon Dex świetnie się nadadzą na początek...
Prosiłbym tylko o info, jaką to moze mieć ładowność, jaką rozwija prędkość i ile jest w stanie DEXMOBIL dostarczyć do Edelweiss.
I cena.. bez tego ani rusz - płatne w palatynach lub klubekach. Jak wolicie.
Długość - 15,7 m
Szerokość - 4,3 m
Prędkość - do 45 km/h (ale to maksymalna, krótkotrwała wykorzystywana przy desantowaniu, normalnie to pływa z prędkością ok. 20-25 km/h, co na rzekach nie jest prędkością małą)
Ładowność - 4 tony
Zasięg - 390 km.
Były wycenione na 140 ♇ z promocyjną cena dla pierwszego klienta - 120 ♇. Zakładając, że to będzie więcej niż jedna barka to mogę promocyjna cenę utrzymać. Tylko jeszcze musimy uwzględnić, że to była cena sprzed denominacji leockiej waluty... obecnie to wyjdzie 100/80 ♇ (bez rabatu i z rabatem)
Powiedzmy:
- 100 ♇ za szt. przy 1 sztuce,
- 80 ♇ za szt. przy 2-6 sztukach,
- 60 ♇ za szt. przy większej ilości.
Z ilością nie ma problemu... może być spokojnie nawet 20 sztuk, to demobil po operacji zabezpieczającej na Wyspie Suderland, wtedy wykorzystywano je w dużych ilościach, to i w Dexmobil ich nie brakuje.
Zasięg jest również ok. My potrzebujemy około 200-250km w jedną stronę, by dostarczyć z DROP'u do docelowego punktu rozładunkowego.
Obliczmy zatem czas dostawy.
Przeładunek w DROP'ie - 1t na godzinę (przy minimalnym obłożeniu maszynowym-czas załadunku wynika z pracy ludzkic rąk) - czyli maksymalnie 4h (zakłądam, że docelowo gdzieś ok.1h)
Zakładając czas poruszania 20km na godzinę, to barka płynęła by w jedną stronę 12h
Ponowny rozładunek 1-2h (tutaj zakładam, że w portach rzecznych już będziemy mieli wyposażenie w odpowiednie maszyny) co daje nam łączny czas - 18 godzin pracy(minimalnie 14h).
Zaokraglając, to przy pracy ciągłej, jedna barka może dostarczyć w 3 dni - 8 ton surowca.
Licząc dalej...
Mały "masowiec" czyli taki o ładowności towaru do 10tysięcy ton(pamiętajmy, że inne państwa bazują też na XXI wieku) zostawiał by towar w DROP'ie i płynął do portu wyjścia, ale barka zabiera tylko...4 tony.
Zobrazowanie śmiesznie wygląda, ale takie są realia.
Wyliczmy zatem - 10000t masowca / 4t barki = 2500kursów...
Jak byśmy chcieli by to przewoziła jedna barka to trwałoby to 3750 dni...10lat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość