Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Moderator: Ronon Dex

Regulamin forum
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 691
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Ronon Dex »

Heinz-Werner Grüner pisze: 29 sierpnia 2022, 20:53 Całość wygląda oczywiście bardzo dobrze poza czcionką, ale to chyba doskonale sobie zdajesz sprawę. Zastąpiłbym ją (chodzi oczywiście o tą imitującą maszynę do pisania) czymś co już stosujemy.
No i "registartionsnummer" jest jakiś taki nie za bardzo, nie wiem, czy w tej czcionce po prostu nie jest za duży.
Projekt jako całość jest super.Bardzo mi się podoba, szczególnie okladka! Nie wiem tylko jak sobie poradzić z dostosowaniem zmian odnośnie tego co widzimy w porównaniu do tego co w dowodach, ale damy radę. :)
Kwestia zmiany czcionki to nie problem... trzeba tylko wiedzieć na jaką, bo czcionek w Sieci mnogo. Trudno szukać mozolnie i porównywać, które to te użyte w dowodach osobistych - szkoda czasu. Stąd wziąłem "pierwsze z brzegu" na zasadzie, że w pliku graficznym łatwo czcionkę podmienić. Jak się zna nazwę czcionki to nie problem ją znaleźć... Inna sprawa, że tak jak w realu bywało... czcionki maszyn do pisania nie były identyczne. Ja używałem prywatnie NRD-owskiej (bardzo popularne u nas w czasach maszyn do pisania urządzenia walizkowe) i czcionka była nieco inna od tej (polskiej), którą miałem w pracy.

Proponuję po prostu zrobić spis "czcionek urzędowych" - wtedy będą one kompatybilne na wszelkich dokumentach wydawanych w Edelweiss oficjalnie.


A co do "registartionsnummer" to ma on być duży, bo w przeciwieństwie do wypełniania maszynowego dokumentu jest wpisywany ręcznie. Tyle, że robiąc projekt poza domem po prostu nie szukałem jakiejś czcionki imitującej "kaligraficzny" ręczny wpis... wziąłem dla przykładu to ze standardowego zestawu czcionek "windy".

Drugą koncepcją na umieszczenie znaków rejestracyjnych w dokumencie na zasadzie pieczęci... czyli zestaw liter i cyfr składanych do kupy wg potrzeby i po prostu spinane gumką "recepturką" lub po prostu pojedynczo stemplowane przez urzędnika. Też jest to metoda mi znana z dawnej praktyki realowej przy pracy z dokumentami. W grafice da się to trochę nierówno, bo zawsze tak to wychodziło.
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11780
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Czcionki można zdefiniować, oczywiście. W
PISMO
używamy zai Consul Polish Typewriter. Czasami wymiennie stosuje w różnych garfikach z 10 innych, ale ta jest dla mnie najfajniejsza. Z reguły mi pasuje najczęściej.

Registartionsnummer pisany ręczniei to jeszcze niebieską/granatową czcionką pióro/długopis? Śwetne, coś bym też znalazł.

Z pieczęcią składaną to też niezły pomysł, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem...

Poniżej:
Obrazek
Stamp Act
Stamp Act Jumbled
zai Consul Polish Typewriter
zai Urania Piccola Typewriter
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 691
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Ronon Dex »

Heinz-Werner Grüner pisze: 30 sierpnia 2022, 20:36 Registartionsnummer pisany ręczniei to jeszcze niebieską/granatową czcionką pióro/długopis? Śwetne, coś bym też znalazł.

Z pieczęcią składaną to też niezły pomysł, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem...
Zrozumiałeś doskonale... ładnie będzie pasować. Ale jak masz pomysł na pismo ręczne (piórem) to też sie podziel, zobaczymy co lepiej pasuje i będzie lepiej wyglądać.
Heinz-Werner Grüner pisze: 30 sierpnia 2022, 20:36 używamy zai Consul Polish Typewriter. Czasami wymiennie stosuje w różnych garfikach z 10 innych, ale ta jest dla mnie najfajniejsza. Z reguły mi pasuje najczęściej.
Ja używam JMR Type writer... ale moge zainstalować inną. Chociaż uważam, że akurat "pismo maszynowe" może być różne, bo możemy używać przecież różnych maszyn do pisania.
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11780
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Ronon Dex pisze: 30 sierpnia 2022, 20:53
Heinz-Werner Grüner pisze: 30 sierpnia 2022, 20:36 Registartionsnummer pisany ręczniei to jeszcze niebieską/granatową czcionką pióro/długopis? Śwetne, coś bym też znalazł.

Z pieczęcią składaną to też niezły pomysł, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem...
Zrozumiałeś doskonale... ładnie będzie pasować. Ale jak masz pomysł na pismo ręczne (piórem) to też sie podziel, zobaczymy co lepiej pasuje i będzie lepiej wyglądać.
Heinz-Werner Grüner pisze: 30 sierpnia 2022, 20:36 używamy zai Consul Polish Typewriter. Czasami wymiennie stosuje w różnych garfikach z 10 innych, ale ta jest dla mnie najfajniejsza. Z reguły mi pasuje najczęściej.
Ja używam JMR Type writer... ale moge zainstalować inną. Chociaż uważam, że akurat "pismo maszynowe" może być różne, bo możemy używać przecież różnych maszyn do pisania.
Pism ręcznych jest tysiące i teraz tylko kwestia kogo Luftfahrtbehorde posadzi za biurkiem. :)
Moze to być starannie odręcznie napisane, nawet pismo techniczne (!), a może być i neichlujnie i niezbyt czytelnie. Oosbiście optuje jednak za łatwym do odczytania. :)

Co do "pism mszynowych", to ja się nie upieram, poszedł temat oficjalnych urzedowych to podałem, gdyby ktoś sie skusił i potrzebował. Ja oczywiscie nie zabraniam używać innych maszyn niż te produkcji edelwajskiej. ;)
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1485
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Ufffff...

No dobra, wydaje mi się że po przeczytaniu tony tekstu jaki tu wysypaliście mniej więcej rozumiem o co rozchodzi się w tej dyskusji.

O tyle co pomysł tworzenie "przydomowych lotnisk" jest całkiem ciekawy i faktycznie patrząc przez pryzmat historii jak najbardziej realny i możliwy to chyba z czystej wygody korzystania z naszego forum i co za tym idzie lotniska lepsze było by zagęszczenie wszelkiego ruchu lotniczego właśnie w obrębie portu lotniczego gdzie jak do tej pory każdy przylot i odlot były osobno dokumentowane i poza samym lotem dawało możliwość do ingerencji ze strony wierzy kontroli lotów którą w sumie będzie można obsadzić stałym personelem jeżeli same podróże lotnicze staną się bardziej dostępne dla mieszkańców kotliny i zagranicznych gości.

Za to absolutnie obłędnym i przy okazji świetnie wyglądającym jest cały pomysł kart rejestracyjnych dla samolotów i z chęcią pomogę jak tylko będę przy tym mógł.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11780
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Albert Fryderyk de Espada pisze: 01 września 2022, 01:07 Ufffff...

No dobra, wydaje mi się że po przeczytaniu tony tekstu jaki tu wysypaliście mniej więcej rozumiem o co rozchodzi się w tej dyskusji.

O tyle co pomysł tworzenie "przydomowych lotnisk" jest całkiem ciekawy i faktycznie patrząc przez pryzmat historii jak najbardziej realny i możliwy to chyba z czystej wygody korzystania z naszego forum i co za tym idzie lotniska lepsze było by zagęszczenie wszelkiego ruchu lotniczego właśnie w obrębie portu lotniczego gdzie jak do tej pory każdy przylot i odlot były osobno dokumentowane i poza samym lotem dawało możliwość do ingerencji ze strony wierzy kontroli lotów którą w sumie będzie można obsadzić stałym personelem jeżeli same podróże lotnicze staną się bardziej dostępne dla mieszkańców kotliny i zagranicznych gości.

Za to absolutnie obłędnym i przy okazji świetnie wyglądającym jest cały pomysł kart rejestracyjnych dla samolotów i z chęcią pomogę jak tylko będę przy tym mógł.
Herr Albercie, ja widzę to jednak nieco inaczej. Nikt nie potrzebuje notyfikować swoich prywatnych lotów krajowych. Lądowiska "przydomowe" obsługiwać będą jedynie samoloty krótkodystansowe, jeśli tak się mogę wyrazić. Jak Edel chce lecieć gdzieś dalej musi skorzystać z naszego lotniska "narodowego" i opcje są takie:
a)leci rządowym Constelation - oczywiscie nie każdy może
b)leci liniami pasażerskimi lotniczymi, których w Edelweiss nie mamy,ale możemy wykorzystywać(podpiywać umowy) z np.koribijskimi.
c)zakupić samolot długodystansowe (raczej tylko dla wybranych, na razie nie proponuje)

Poza tym lotnisko służy także do dostaw "cargo". W ogólnym zarysie mojego planu celem było sprowadzanie fabularne towaru do Edelweiss via lotnisko Flughafen i via tranzyt kolejowy, po to by mieć nad tym kontrolę co dodać (jakie towary) do systemu gospodarczego o czym ostatnio głosniej szumimy,
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 691
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Ronon Dex »

Poprawiona karta rejestracyjna wg wskazówek...

1/ Zmieniłem nieco czcionkę druku na czytelniejszą i nieco mniej "udziwnioną".
2/ Stemplowany numer rejestracyjna wg czcionki proponowanej przez Oberhaupta.
3/ Użyto "edelweisskiej" maszyny do pisania (czcionka taka, jaką podał Oberhaupt) - w prywatnej firmie to sobie mogę mieć inną, ale do oficjalnych dokumentów niech będzie faktycznie jednolita czyli taka jak dowodach itd.
Karta rejestracyjna HWGruner.png
Karta rejestracyjna HWGruner.png (1.5 MiB) Przejrzano 552 razy
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1485
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Heinz-Werner Grüner pisze: 01 września 2022, 09:52
Albert Fryderyk de Espada pisze: 01 września 2022, 01:07 Ufffff...

No dobra, wydaje mi się że po przeczytaniu tony tekstu jaki tu wysypaliście mniej więcej rozumiem o co rozchodzi się w tej dyskusji.

O tyle co pomysł tworzenie "przydomowych lotnisk" jest całkiem ciekawy i faktycznie patrząc przez pryzmat historii jak najbardziej realny i możliwy to chyba z czystej wygody korzystania z naszego forum i co za tym idzie lotniska lepsze było by zagęszczenie wszelkiego ruchu lotniczego właśnie w obrębie portu lotniczego gdzie jak do tej pory każdy przylot i odlot były osobno dokumentowane i poza samym lotem dawało możliwość do ingerencji ze strony wierzy kontroli lotów którą w sumie będzie można obsadzić stałym personelem jeżeli same podróże lotnicze staną się bardziej dostępne dla mieszkańców kotliny i zagranicznych gości.

Za to absolutnie obłędnym i przy okazji świetnie wyglądającym jest cały pomysł kart rejestracyjnych dla samolotów i z chęcią pomogę jak tylko będę przy tym mógł.
Herr Albercie, ja widzę to jednak nieco inaczej. Nikt nie potrzebuje notyfikować swoich prywatnych lotów krajowych. Lądowiska "przydomowe" obsługiwać będą jedynie samoloty krótkodystansowe, jeśli tak się mogę wyrazić. Jak Edel chce lecieć gdzieś dalej musi skorzystać z naszego lotniska "narodowego" i opcje są takie:
a)leci rządowym Constelation - oczywiscie nie każdy może
b)leci liniami pasażerskimi lotniczymi, których w Edelweiss nie mamy,ale możemy wykorzystywać(podpiywać umowy) z np.koribijskimi.
c)zakupić samolot długodystansowe (raczej tylko dla wybranych, na razie nie proponuje)

Poza tym lotnisko służy także do dostaw "cargo". W ogólnym zarysie mojego planu celem było sprowadzanie fabularne towaru do Edelweiss via lotnisko Flughafen i via tranzyt kolejowy, po to by mieć nad tym kontrolę co dodać (jakie towary) do systemu gospodarczego o czym ostatnio głosniej szumimy,
Nie twierdzę że nie możemy wykorzystać przydomowych pasów startowych potocznie zwanymi ubitą i stosunkowo płaską łąką z której może startować samolot, ale wciąż dobrze było by gdyby lotnisko i wieża kontrolowała wszystkie loty, podawała pogodę i ogólnie włączała się do przelotów przy każdej okazji.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 691
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Ronon Dex »

Albert Fryderyk de Espada pisze: 01 września 2022, 12:53 Nie twierdzę że nie możemy wykorzystać przydomowych pasów startowych potocznie zwanymi ubitą i stosunkowo płaską łąką z której może startować samolot, ale wciąż dobrze było by gdyby lotnisko i wieża kontrolowała wszystkie loty, podawała pogodę i ogólnie włączała się do przelotów przy każdej okazji.
Tylko, że to jest całkowicie sprzeczne z czasami jakie odtwarza Edelweiss... już o tym pisałem. W jaki sposób służby naziemne mają się kontaktować z małymi samolotami prywatnymi, skoro nie było wtedy na takich maszynach radiostacji? W zasadzie kontrola obszaru powietrznego nie istniała, a wieża co większego lotniska to miała co najwyżej łączność ze zbliżającym się samolotem do lądowania.

Nawet współcześnie podczas latania w strefach niekontrolowanych nie są wymagane zgody, a jedyne co trzeba zrobić to zapoznać się z aktualnym wykazem stref zamkniętych (w dobie Internetu na AUP danego kraju) oraz złożyć na lotnisku startu plan lotu. Dopiero chęć lotu poza strefą F i G wymaga stosownej komunikacji ze służbami ATC.

Oczywiście mikronacje to nie real... i można jakąś formę biurokracji wprowadzić (choć w okresie międzywojennym jej w praktyce nie było w przypadku lądowisk używanych przez niewielkie, prywatne samoloty). Mo zna stosować zasadę, że ktoś kto będzie miał własne lądowisko i samolot będzie publikował w temacie tegoż lądowiska swoje plany lotu. Realistyczne to nie będzie, bo tak naprawdę takie prywatne lądowisko z czasów, które odtwarzamy to był kawałek równiej trawy i nijakiej obsługi lotów to tam nie było.
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11780
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Kwestia lotnictwa niekomercyjnego, poza portem lotniczym.

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Zakładam jednak,że fabularyzacja z lądowiskami i tak powstanie, to i jakiś rejestr lotów (tankowań?) można by sobie na bocku prowadzić.

Nie chciałbym się bawić właśnie w dostarczanie paliwa, ale ciekawe jak to było kiedyś z tym paliwem. Gdzie i jak to przetrzymywano? Znacie temat?
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Port Lotniczy - Flughafen Edelweiss-Neue Gärten”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość