A tam kocopoły gadacie. Tu nie chodzi tylko o pieniądze ale o zajęcia jakim mogę się zajmować. Dorobić się na nim przy okazji.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑23 października 2022, 13:58Z drugiej strony to Szanowny powinien szybko się wzbogacić na posiadaniu Atlas Monërskap, niezależnie od ceny.Albert Fryderyk de Espada pisze: ↑23 października 2022, 13:36Też prawda ale Herr Dex oferuje dodatkowo kilka pomniejszych elementów które składają się na całą kwotę zaś sam samolot oscylował w okolicach 300-400 klubeków.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑23 października 2022, 13:29
Jedynym punktem odniesienia jest samolot za jaki zapłaciłem Herr Dexowi - było to 500 klubeków. Także stawiam, że te 500 to za podstawowy i najtańszy samolot.
Cennik Produktów Atlas Monërskap
- Albert Fryderyk de Espada • Stempel
- Posty: 1475
- Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
- Lokalizacja: Glänzberg
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2691
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
Według mnie 500 K za samolot to zdecydowanie za mało. Już mam na koncie prawie 1 500 K za po prostu pisanie postów.
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Albert Fryderyk de Espada • Stempel
- Posty: 1475
- Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
- Lokalizacja: Glänzberg
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
Dla mnie 500 Қ to prawie wszystkie oszczędności, hmmmm... Ciężko to ugryźć.Femme Mystere pisze: ↑23 października 2022, 15:43 Według mnie 500 K za samolot to zdecydowanie za mało. Już mam na koncie prawie 1 500 K za po prostu pisanie postów.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11634
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
No, ale stać Cię na samolot ot,tak? To nie ma być tak, że mioże mieć go pierwzy lepszy "ktoś". Ty i tak zarobisz na tych samolotach. Z resztą jakby co to mogę mamy bank- nie działa jak trzeba, ale może pożyczyć, ja również (na wieczne oddanie)Albert Fryderyk de Espada pisze: ↑23 października 2022, 16:00Dla mnie 500 Қ to prawie wszystkie oszczędności, hmmmm... Ciężko to ugryźć.Femme Mystere pisze: ↑23 października 2022, 15:43 Według mnie 500 K za samolot to zdecydowanie za mało. Już mam na koncie prawie 1 500 K za po prostu pisanie postów.
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2691
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
A ile kosztuje realnie najtańszy samolot?
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Albert Fryderyk de Espada • Stempel
- Posty: 1475
- Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
- Lokalizacja: Glänzberg
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
Różnie no ale chyba sensownie zacząć patrzeć od 100 tysięcy, chociaż prędzej mowa o 300 tysiącach wzwyż.
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2691
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
No to raczej przeciętnego Kowalskiego nie stać. Nawet z rocznej wypłaty. Bez kredytu rzecz jasna.
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
Może nie najtańszy, ale popularna Cessna 172 Skyhawk obecnie kosztuje 200 tys. USD, a nieco mniejsze i używane (nowych już nie ma) Cessny 152 chodzą w Europie po 55-65 tys. Euro.
Mały prosty samolocik od naszych południowych sąsiadów (realowych) czyli Zlin Savage (klon popularnego Piper Cub) to cena (za nowy) w zależności od wersji 57,5-90 tys. Euro.
Jednak odrealowy sposób wyceniania różnych produktów nigdy się w mikroświecie nie sprawdzi.
Wszystko zależy od tego, kogo uważamy za "przeciętnego Kowalskiego"... samoloty ultralekkie są dostępne już za 200-250 tys PLN, mam kilku znajomych co to krezusami nie są, ale mają droższe samochody.Femme Mystere pisze: ↑23 października 2022, 20:37 No to raczej przeciętnego Kowalskiego nie stać. Nawet z rocznej wypłaty. Bez kredytu rzecz jasna.
Jednak warto zauważyć, że kupiłeś bynajmniej nie taki najprostszy i najtańszy... tylko coś porównywalne z "Mercedesem" jeśli chodzi o dwumiejscowe dwupłatowce z otwartą kabiną. Samolot w tej samej kategorii, ale nieco niższej klasy (powiedzmy "samochodowo" jak "Opel") w RAT (S1DE) wychodzi w RAT około 420-440 (wojsko miało taniej bo pomimo 6 samolotów, były tylko dwa malowania). W obu przypadkach na cenę wpływają dobre, mocne stosonkowo mocne silniki. Zapewne takiego L1DE, z prostym rzędowym silnikiem musiałbym wycenić taniej, maksymalnie 350.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑23 października 2022, 13:29 Jedynym punktem odniesienia jest samolot za jaki zapłaciłem Herr Dexowi - było to 500 klubeków. Także stawiam, że te 500 to za podstawowy i najtańszy samolot.
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
Dodam tylko, że nie do końca można porównywać ceny współczesne w realu... trzeba sięgnąć do tych sprzed DWS - wtedy były nieco inne zależności.
Na przykład:
Samolot myśliwski P-11c kosztował 171 tys. zł z czego:
- płatowiec 63500 zł
- silnik 95000 zł
- radiostacja 6000 zł
- 2 km PWU 7000 zł
Ale to był samolot bojowy... no może nie najwyższej klasy, ale zawsze. Oferowane II RP brytyjskie Spitfire'y miały być po niecałe 300 tys. za sztukę.
Natomiast popularny, lekki cywilny samolot sportowy i szkolny (taki "aeroklubowy") czyli RWD-8 kosztował tylko 22300 zł, z czego 9300 zł przypadało na silnik. Tymczasem samochód osobowy PF 508 kosztował ok. 9000 zł - a nie był to jakiś luksusowy i drogi pojazd, był nieco ponad 2 razy droższy niż motocykl Sokół 100 z bocznym wózkiem (4200 zł).
Porównywalny z naszymi S1DE samolot PWS-26 (szkolny, wojskowy) tosztował 77 tys. zł. z czego 30 tys. to cena silnika.
Z czym to porównać? W podobnym czasie przecietna stawka godzinowa robotnika to było jakieś 75 groszy, a pensja mięsięczna pracownika umysłowego jakieś 350 zł i mniej więcej tyle samo zarabiał kapitan a armii (czasem nieco więcej do 400 zł).
Na przykład:
Samolot myśliwski P-11c kosztował 171 tys. zł z czego:
- płatowiec 63500 zł
- silnik 95000 zł
- radiostacja 6000 zł
- 2 km PWU 7000 zł
Ale to był samolot bojowy... no może nie najwyższej klasy, ale zawsze. Oferowane II RP brytyjskie Spitfire'y miały być po niecałe 300 tys. za sztukę.
Natomiast popularny, lekki cywilny samolot sportowy i szkolny (taki "aeroklubowy") czyli RWD-8 kosztował tylko 22300 zł, z czego 9300 zł przypadało na silnik. Tymczasem samochód osobowy PF 508 kosztował ok. 9000 zł - a nie był to jakiś luksusowy i drogi pojazd, był nieco ponad 2 razy droższy niż motocykl Sokół 100 z bocznym wózkiem (4200 zł).
Porównywalny z naszymi S1DE samolot PWS-26 (szkolny, wojskowy) tosztował 77 tys. zł. z czego 30 tys. to cena silnika.
Z czym to porównać? W podobnym czasie przecietna stawka godzinowa robotnika to było jakieś 75 groszy, a pensja mięsięczna pracownika umysłowego jakieś 350 zł i mniej więcej tyle samo zarabiał kapitan a armii (czasem nieco więcej do 400 zł).
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2691
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Cennik Produktów Atlas Monërskap
Wiadomo, że nie chcemy przekładać realnych cen na mikro, bo wtedy prawie nikt nie kupiłby nic... ale można jakoś zwiększyć poziom trudności, żeby powiedzmy przy 3 miesiącach względnej aktywnosci można było coś kupić fajnego. Po miesiącu coś małego i taniego.
Natomiast jeśli chodzi o ceny, to według mnie bardzo fajny jest pomysł craftingu. Czyli wycena sprzętu mogłaby zależeć od zastosowanych komponentów. Które można by rozszerzać w przyszłości.
Natomiast jeśli chodzi o ceny, to według mnie bardzo fajny jest pomysł craftingu. Czyli wycena sprzętu mogłaby zależeć od zastosowanych komponentów. Które można by rozszerzać w przyszłości.
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości