Po skonstruowaniu i uruchomieniu produkcji samolotów myśliwskich K3TE Zakłady Lotnicze Ronon Air Tech przystąpiły do konstruowania myśliwca wg odmiennych założeń. Tym razem chodziło o skonstruowanie samolotu o wysokich osiągach i odpowiednio dużym zasięgu, ponieważ K3TE o ile jest stosunkowo lekkim, szybkim i zwrotnym myśliwcem, to dysponuje małym zasięgiem bojowym. Nadaje się doskonale do obrony powietrznej, ale nie za bardzo do działań ofensywnych.
W celu zbudowania maszyny o dużym zasięgu postanowiono zastosować układ dwusilnikowy, bo samolot musiał mieć większą masę od K3TE – aby zabrać odpowiednią ilość paliwa. Przy czym wymogiem były też wysokie osiągi, a więc trzeba było zastosować odpowiednią moc zespołu napędowego. Trzeba było rozwiązać dylemat czy jak w przypadku KB2TE zastosować jeden potężny silnik o dużej mocy (co wiąże się z jego odpowiednio dużymi wymiarami) czy może zastosować dwa nieco mniejszej mocy, ale o mniejszych wymiarach.
Zdecydowano się na to drugie rozwiązanie… przy czym należało jeszcze rozwiązać problem odpowiedniego ukształtowania samolotu by otrzymać dobre własności aerodynamiczne. Pomysł podsunęła konstrukcja konkurencyjnego przedsiębiorstwa lotniczego Atlas czyli FDU.29 „Falke”, gdzie zastosowano centralny kadłub i dwie belki łączące skrzydła z ogonem samolotu. Jednak odmiennie od konstrukcji Altasa silniki nie zostały umieszczone w kadłubie. Układ dwóch śmigieł pracujących w osi samolotu jest niekorzystny, bo praca przedniego śmigła zakłóca (poprzez zawirowania mas powietrza) pracę tylnego śmigła. To się może sprawdzić w samolotach o niewygórowanych osiągach, ale nie sprawdzi się wtedy gdy chcemy osiągać odpowiednio duże prędkości.
W nowym K4HZ silniki umieszczono na czole obu belek kadłubowych, a centralny kadłub z kabiną pilota jest niewielki i ma dobre własności aerodynamiczne. Mieści on tylko kabinę pilota, komorę przedniego podwozia oraz komorę uzbrojenia. Taki układ pozytywnie wpłynął też na kwestię uzbrojenia samolotu. Ponieważ śmigła pracują poza linią centralnego kadłuba nie ma potrzeby stosowania synchronizatorów (co obniża szybkostrzelność), a jednocześnie centralne umieszczenie uzbrojenia nie wymaga zgrywania ustawienia broni w jednym punkcie na konkretnej i niezmiennej (w locie, bo na ziemi można to zmienić) odległości, tak jak to się dzieje gdy uzbrojenie jest umieszczone w skrzydłach – poza kręgiem pracującego śmigła.
Silniki rzędowe (lepsza aerodynamika niż w przypadku gwiazdowych) o mocy 1200 kW wyprodukowała firma Ronon Dex Werke – Motorfabrik.
W efekcie powstał samolot K4HZ (myśliwski, typ czwarty, górnopłat, dwusilnikowy), na który zamówienie złożył 2. Fliegerregiment.
Oblot prototypu...
Opis samolotu:
Samolot jest dwusilnikowym górnopłatem z podwójnym usterzeniem pionowym. Napędzany jest dwoma silnikami rzędowymi V-12, które są chłodzone cieczą. Jednomiejscowa kabina jest umieszczona centralnie, a silniki umieszczone pod skrzydłami są elementem dwóch belek kadłubowych łączących je z usterzeniem. Podwozie główne chowane hydraulicznie w locie, trójpodporowe z kółkiem przednim.
Dane taktyczno-techniczne:
Załoga: 1
Długość: 11,53 m
Rozpiętość skrzydeł: 15,85 m
Wysokość: 3,91 m
Powierzchnia nośna: 30,43 m2
Masa własna: 5800 kg
Masa startowa: 7940 kg
Napęd: 2 silniki tłokowe, rzędowe, 12-cylindrowe o mocy 1200 kW (1600 KM)
Śmigła: 3-łopatowe, o zmiennym skoku.
Prędkość maksymalna: 665 km/h
Prędkość przelotowa: 445 km/h
Pułap praktyczny: ok. 13000 m
Zasięg: ok. 5300 km (do przebazowania, ze zbiornikami dodatkowymi i bez amunicji)
Zasięg bojowy: ok. 2100 km
Uzbrojenie:
- 1 działko 20 mm
- 4 wkm 13,5 mm
- 2 wyrzutniki bombowe pod centropłatem po obu stronach kadłuba centralnego (max 2 x 900 kg).
Samolot myśliwski K4HZ
Wróć do „Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss”
Przejdź do
- Strefa Przygraniczna
- ↳ Witryna Edelweiss
- ↳ Rogatka graniczna - Powitania
- ↳ Port Lotniczy - Flughafen Edelweiss-Neue Gärten
- ↳ Wieża kontroli lotów
- ↳ Terminal Pasażerski
- ↳ Terminal Cargo
- ↳ EdelweissPost
- ↳ Aeroklub Edelweiss
- ↳ Hangary
- ↳ To do
- ↳ Agencja Informacyjna Edelweiss (ENA)
- ↳ Radio Mikronacje
- ↳ Idziemy w góry!
- ↳ Die Lawine - gra strategiczno-fabularna
- ↳ Die Lawine - Oktoberfest 1923
- ↳ Oktoberfest 1922
- ↳ Schmelzfest 1922
- ↳ Freiheitslichtung - Polana Wolności
- ↳ Oktoberfest 1923
- ↳ Die Lawine - Oktoberfest
- ↳ Biesiadne stołowanie
- ↳ Kram Browarników 1923
- ↳ Strzelnica
- ↳ Edeliebe 1923
- ↳ Schmelzfest 1923
- ↳ Szlak Odkupienia
- ↳ Polowanie w Kotlinie
- ↳ Oktoberfest 1922
- ↳ Die Lawine podczas Oktoberfest
- ↳ Bierfest - Grand Prix 1922
- ↳ Jarmark
- ↳ Klub Dyskusyjny
- ↳ SoFa - Pokaz mody jesień-zima 1922
- ↳ Edeliebe 1922
- ↳ Edelsutra (+18)
- ↳ Jarmark z okazji Schmelzfest 1922
- Kraina Szarotek
- ↳ Siedziba Oberhaupta
- ↳ Rozporządzenia Oberhaupta
- ↳ Departament Obywatelski
- ↳ Departament Dyplomatyczny
- ↳ Traktaty o formach uznania i współpracy
- ↳ Departament Transportu
- ↳ Wydział Drogowy
- ↳ Wydział Lotniczy
- ↳ Wydział Wodny
- ↳ Departament Dyscyplinarny
- ↳ Zuchthaus - Zakład Karny Edelweiss
- ↳ Archiwum rzeczy niepotrzebnych
- ↳ Komitaty
- ↳ Stadt Edelweiss
- ↳ Nebelschattengasse - strefa dla dyplomatów
- ↳ Grand Hotel von Edelweiss
- ↳ Ambasada Księstwa Sarmacji
- ↳ Ambasada Związku Kolektywistycznych Republik Rad
- ↳ Ambasada Palatynatu Leocji
- ↳ Ambasada Najjaśniejszego Arcybiskupstwa Miasta Osiek i Jego Okręgu
- ↳ Misja dyplomatyczna Rebubliki Bialeńskiej
- ↳ Herrenhausgasse - willowa strefa mieszkalna
- ↳ Altstädtische Miethäuser - Kamienice i okolice
- ↳ Erstes Krankenhaus - Pierwszy Szpital
- ↳ Ronon Dex Werke (RDW)
- ↳ Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss
- ↳ Fabryka Przemysłu Odzieżowego - FBI Nadel
- ↳ Grünerwald
- ↳ Alexanderplatz - willowa strefa mieszkalna
- ↳ Grindelwald Mietshäuser - strefa mieszkalna
- ↳ Tereny wiejskie
- ↳ Koszary Wojskowe
- ↳ Fabryka Naziemnych i Podziemnych Pojazdów Wojskowych (FBUM)
- ↳ Państwowa Wytwórnia Uzbrojenia (SR)
- ↳ Browar Peterhoff
- ↳ Edelweiss Kaffee
- ↳ Wolkenbad
- ↳ Schmelzfest 1924
- ↳ Allee der Freuden - strefa mieszkalna
- ↳ Cargaldorf - osada
- ↳ Edel Medi-Akademie
- ↳ Museo Anatomico
- ↳ Museo Natur
- ↳ Elisabeth Institut
- ↳ Sanatorium "Quelle"
- ↳ Biuro Projektowe i Konstrukcyjne Jednostek Nawodnych (PKBÜ)
- ↳ Narodowa Stadnina Koni Edelwajskiej Krwi
- ↳ Glänzberg
- ↳ Vergoldung Allee - strefa mieszkalna
- ↳ Freiwald
- ↳ VillaPark - willowa strefa mieszkalna
- ↳ Miethäuser - Kamienice
- ↳ Regiony północne
- ↳ Sandjak
- ↳ Przygody, wyprawy, inwestycje
- ↳ Siły Zbrojne
- ↳ Rekrutierungskommando der Armee
- ↳ Koszary Wojskowe w Grünerwald
- ↳ Edelweiss Landstreitkräfte
- ↳ Sztab Generalny ELaK
- ↳ 1. Division der Landstreitkräfte
- ↳ 2. Division der Landstreitkräfte
- ↳ 3. Division der Landstreitkräfte
- ↳ Archiwum ELaK
- ↳ Edelweiss Luftstreitkräfte
- ↳ Sztab Generalny ELuK
- ↳ 1. Fliegerregiment
- ↳ 2. Fliegerregiment
- ↳ Archiwum ELuK
- ↳ Edelweiss Flussflottille
- ↳ Sztab Generalny EFF
- ↳ Morskie opowieści - dział narracyjny
- ↳ Biuro Projektowe i Konstrukcyjne Jednostek Nawodnych (PKBÜ)
- ↳ Fabryka Naziemnych i Podziemnych Pojazdów Wojskowych (FBUM)
- ↳ Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss
- ↳ Państwowa Wytwórnia Uzbrojenia (SR)
- ↳ Fundacja Narodowa
- ↳ Akademia Narodowa
- ↳ Edel Medi-Akademie
- ↳ Akademia Wojskowa
- ↳ Akademia Wychowania Fizycznego
- ↳ Akademia Lingwistyczna Dialektów i Języków Mikroświata (ALDI)
- ↳ Klub Dyskusyjny
- ↳ Nationalmuseum
- ↳ Encyklopedia Edelweiss
- ↳ Wydawnictwo
- ↳ Helge Müller - Czasopismo
- ↳ Erstes Krankenhaus - Pierwszy Szpital
- ↳ 1.Oddział Ratunkowy
- ↳ 2.Oddział Psychiatryczny
- ↳ 3.Oddział Gynäkologie und Geburtshilfe
- ↳ Muzeum Historii Mikroświata
- ↳ Skarby Mikroświata
- ↳ Misja Dyplomatyczna
- ↳ Gospodarka
- ↳ Die Karawane
- ↳ Sektor państwowy
- ↳ Państwowa Grupa Zbrojeniowa
- ↳ Fabryka Naziemnych i Podziemnych Pojazdów Wojskowych (FBUM)
- ↳ Państwowa Wytwórnia Uzbrojenia (SR)
- ↳ Biuro Projektowe i Konstrukcyjne Jednostek Nawodnych (PKBÜ)
- ↳ Edelweiss NationalBank
- ↳ Inwestycje państwowe i prywatne
- ↳ Kredyty i pożyczki
- ↳ Fundusze i lokaty
- ↳ Międzynarodowy Bank Pollinu
- ↳ Archiwum NB
- ↳ Rachunki Bankowe - Sektor Państwowy
- ↳ Rachunki Bankowe - Sektor Gospodarczy
- ↳ Rachunki Bankowe - Sektor Prywatny
- ↳ EdelBau
- ↳ Nationale Landwirtschaftsagentur
- ↳ Energiekonzern Edelweiss
- ↳ EdelweissPost
- ↳ Światowy Związek Filatelistyczny
- ↳ Fabryka Przemysłu Odzieżowego - FBI Nadel
- ↳ Molkerei Kuhlächeln
- ↳ Sektor prywatny
- ↳ Atlas Monërskap
- ↳ Atlas Aeronautic - Edelweiss
- ↳ Malorian Armaments Manufacture - Edelweiss
- ↳ Ronon Dex Werke (RDW)
- ↳ Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss
- ↳ Browar Peterhoff
- ↳ Edelweiss Kaffee
- ↳ Cognito INC.
- ↳ Racjonalizatorzy
- ↳ Stowarzyszenie Sportowe
- ↳ Xpert Eleven
- ↳ Narciarstwo
- ↳ Sezon 1923/1924 (aktualny)
- ↳ Sezon 1922/1923
- ↳ Fußball
- ↳ Kluby ESB FussballLiga
- ↳ Klub Szachowy "Weiß Läufer"
- ↳ Wyścigi Samochodowe
- ↳ Gut Gemacht Garage
- ↳ Rajd Szarotki 1924
- ↳ Rajd Orientyki 1922
- ↳ Narodowa Stadnina Koni Edelwajskiej Krwi
- ↳ Biathlon
- Społeczność
- ↳ Discord Edelweiss
- ↳ Stempel
- ↳ Kustosz
- ↳ Międzynarodowy Bank Pollinu
- ↳ Micropedia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości