Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Wydział zajmuje się wykazem maszyn pływających i rejestracją łodzi, statków oraz innych obiektów poruszających się po wodach wewnętrznych Kotliny. Jeśli tylko takowy nabędziesz musisz się tutaj zjawić i dokonac weryfikacji.

Moderator: Ronon Dex

Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Albert Fryderyk de Espada pisze: 16 sierpnia 2023, 22:16
Heinz-Werner Grüner pisze: 16 sierpnia 2023, 22:11 No tak. Pytaj głupiego, to na bank zrozumie. :P
Grunt, że Leiter wie o co kaman.

Obrazek

Czy tak będzie dobrze?
W zasadzie tak. Można co najwyżej jakoś oznaczyć śluzę na wyjściu.
Panie Leiter... Jaśniej proszę. :D
I jak masz jakieś nazwy własne to bez krępacji przyjmę jak swoje dzieci. :)
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Śluza to takie wrota oddzielające dok od zbiornika wodnego.
Działa to mniej więcej tak że dok może być swobodnie opróżniany z wody co daje łatwy dostęp do dolnych części kadłuba statku.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Albert Fryderyk de Espada pisze: 16 sierpnia 2023, 22:24 Śluza to takie wrota oddzielające dok od zbiornika wodnego.
Działa to mniej więcej tak że dok może być swobodnie opróżniany z wody co daje łatwy dostęp do dolnych części kadłuba statku.
Ok. Kumam, czyli to musi być oznaczone na mapie!
Poprawię zaraz, ale wstawię przy najbliższej okazji. :)
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

No i zrobiłem:

Obrazek
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Heinz-Werner Grüner pisze: 16 sierpnia 2023, 22:48 No i zrobiłem:

Obrazek
No i pięknie, teraz największy problem... no może nie największy ale najbardziej czasochłonny czyli Glänzberg.
Tu muszę już pozostawić niestety to dla Herr @Heinz-Werner Grüner ale w razie czego pomogę jak tylko mogę.
Samemu natomiast zacznę coś tam skrobać odnośnie właściwych wątków dal portów i stoczni.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Z tym Glanzbergiem to mam już pomysł, bo wiem jak to ugryźć. Pewnie plan miasta powstanie, ale nie wiem kiedy do tego usiądę. Chciałbym dzisiaj, najpóźniej jutro mieć skończony zarys. Szanowny i tak pewnie mi będzie musiał nakreślić umiejscowienie portu.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Pośpiechu nie ma. Nawet jest on nie wskazany. Lepiej żeby miało to zająć tydzień i wyglądać dobrze a niżeli przysiąść nad tym godzinę i potem tylko poprawiać co dziennie.

No ale tak jeżeli trzeba będzie coś pomóc to w miarę swoich możliwości to uczynię.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 715
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Ronon Dex »

Heinz-Werner Grüner pisze: 17 sierpnia 2023, 08:26 Z tym Glanzbergiem to mam już pomysł, bo wiem jak to ugryźć...


Znaczy to, że armia zyska możliwość przewozów droga wodną?

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Nie wiem czy do "strawienia" jest coś takiego...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jednostka niby znacznie późniejsza... ale technicznie jej drewniany kadłub nie różnił się od kutrów torpedowych produkowanych od 1939, zresztą chyba oryginał kadłuba (norweskie klasy Tjeld) był prostym zapożyczeniem właśnie od dawniejszych brytyjskich kutrów torpedowych (MTB) i ich wersji "artyleryjskich" (MGB), a historia sięga przedwojennych kutrów budowanych dla Szwecji w UK, które jako niedostarczone w chwili wybuchu DWS przejęto i potem przekazano PMW w UK). Bardzo zresztą przypomina amerykańskie PT (Elco) z kontraktu z 1939... Drewniany kadłub i stalowa nadbudówka - nic nadzwyczajnego w pod koniec lat 30-tych.

Techniczna różnica to silnik... te z końca lat 30-tych tak mocnych silników nie miały. Oryginał tego co na screenach miał silnik znacznie mocniejszy, ale... go nie widać, czyli kwestia umowna.

Uzbrojenie to działa 40 mm (oryginalnie Bofors - ich produkcja ruszyła w 1930) oraz 20 mm (Oerikon - te są jeszcze starsze, bo zaczęły się w 1919) oraz km-y... tutaj ZONK... ale ich za bardzo nie widać. Trochę drażni ten radar... ale zawsze się można się umówić, że go nie ma i tyle. ;)

Tak naprawdę to PTF... taka jednostka na wzór dawnych, drugowojennych kutrów torpedowych i ich odmian artyleryjskich. Zamówione do działań na rzekach Wietnamu... ale technicznie nie były niczym czego nie było przed 1940 (no poza tym radarem i km-ami z lat 60-tych oraz nieco lepszym, bo mocniejszym silnikiem).

Drewniana, bardzo prosta i o stosunkowo małym zanurzeniu jednostka nadająca się do działań rzecznych.

Edycja >>> A mikronacyjnie to te kutry są budowane w Oceanii Leockiej, bo tam nie mamy możliwości budowania większych jednostek morskich (inne sprowadzamy), stąd z konieczności taka stara konstrukcja, oparta na technice końca lat 30-tych.
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11867
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Co prawda mnie chodziło jedynie o mapy, ale kolejny projekt maszyn poruszających się po wodzie, który spełnia wymogi edelwajskie na pewni jest do zastanowienia. Przysiądziemy nad tym i przekalkulujemy wspólnie, co? Ja naprawdę nie czuje się kompetentny w ocenie jakości przy takich specach. :E :E :E
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1491
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Żegluga śródlądowa w Kotlinie

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

Ronon Dex pisze: 17 sierpnia 2023, 22:13
Heinz-Werner Grüner pisze: 17 sierpnia 2023, 08:26 Z tym Glanzbergiem to mam już pomysł, bo wiem jak to ugryźć...


Znaczy to, że armia zyska możliwość przewozów droga wodną?

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Nie wiem czy do "strawienia" jest coś takiego...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jednostka niby znacznie późniejsza... ale technicznie jej drewniany kadłub nie różnił się od kutrów torpedowych produkowanych od 1939, zresztą chyba oryginał kadłuba (norweskie klasy Tjeld) był prostym zapożyczeniem właśnie od dawniejszych brytyjskich kutrów torpedowych (MTB) i ich wersji "artyleryjskich" (MGB), a historia sięga przedwojennych kutrów budowanych dla Szwecji w UK, które jako niedostarczone w chwili wybuchu DWS przejęto i potem przekazano PMW w UK). Bardzo zresztą przypomina amerykańskie PT (Elco) z kontraktu z 1939... Drewniany kadłub i stalowa nadbudówka - nic nadzwyczajnego w pod koniec lat 30-tych.

Techniczna różnica to silnik... te z końca lat 30-tych tak mocnych silników nie miały. Oryginał tego co na screenach miał silnik znacznie mocniejszy, ale... go nie widać, czyli kwestia umowna.

Uzbrojenie to działa 40 mm (oryginalnie Bofors - ich produkcja ruszyła w 1930) oraz 20 mm (Oerikon - te są jeszcze starsze, bo zaczęły się w 1919) oraz km-y... tutaj ZONK... ale ich za bardzo nie widać. Trochę drażni ten radar... ale zawsze się można się umówić, że go nie ma i tyle. ;)

Tak naprawdę to PTF... taka jednostka na wzór dawnych, drugowojennych kutrów torpedowych i ich odmian artyleryjskich. Zamówione do działań na rzekach Wietnamu... ale technicznie nie były niczym czego nie było przed 1940 (no poza tym radarem i km-ami z lat 60-tych oraz nieco lepszym, bo mocniejszym silnikiem).

Drewniana, bardzo prosta i o stosunkowo małym zanurzeniu jednostka nadająca się do działań rzecznych.

Edycja >>> A mikronacyjnie to te kutry są budowane w Oceanii Leockiej, bo tam nie mamy możliwości budowania większych jednostek morskich (inne sprowadzamy), stąd z konieczności taka stara konstrukcja, oparta na technice końca lat 30-tych.

Szczerze to myślałem zaczynać rzeczywiście od zera, jakieś łodzie uzbrojone, trałowce potem może jakieś monitory i większe jednostki.
Coś na wzór Flotylli Pińskiej.
ObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydział Wodny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości