Atlas Aeronautic - Edelweiss
Regulamin forum
- Femme Mystere • Stempel
- Faktotum
- Posty: 2696
- Rejestracja: 17 stycznia 2022, 13:19
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss
A moglibyśmy nazywać samoloty nazwiskami zasłużonych w Edelweiss mikronautom? To byłoby fajne.
Bycie niemiłym dla połowy ludzkości nie jest czymś roztropnym... - Lieber Franz
- Albert Fryderyk de Espada • Stempel
- Posty: 1489
- Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
- Lokalizacja: Glänzberg
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss
W zasadzie czemu nie, nazwę posiada jedynie model samolotu a nie ten jeden konkretny egzemplarz.Femme Mystere pisze: ↑09 maja 2022, 20:57 A moglibyśmy nazywać samoloty nazwiskami zasłużonych w Edelweiss mikronautom? To byłoby fajne.
- Albert Fryderyk de Espada • Stempel
- Posty: 1489
- Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
- Lokalizacja: Glänzberg
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss
Atlas Grüner L-22
Atlas Grüner L-01 to pierwszy dwupłatowy samolot pasażerski produkowany przez filię Atlas Aeronautic w Edelweiss. Niewielki i niepozorny samolot to idealny samolot dla lotów regionalnych a dzięki niezwykle dobrym wyposażeniu może służyć za latającą prywatną limuzynę dla każdego. W założeniach ma być używany jako samolot pasażerski, podobnie jak prywatny samolot, a jego główną atutem jest elegancko wykonane wnętrze.
Sam samolot zapewne będzie zaproponowany jako jedne z głównych punktów pokazów lotniczych planowanych na EDELIEBE 1922.
Dane techniczne:
Atlas Grüner L-01 to pierwszy dwupłatowy samolot pasażerski produkowany przez filię Atlas Aeronautic w Edelweiss. Niewielki i niepozorny samolot to idealny samolot dla lotów regionalnych a dzięki niezwykle dobrym wyposażeniu może służyć za latającą prywatną limuzynę dla każdego. W założeniach ma być używany jako samolot pasażerski, podobnie jak prywatny samolot, a jego główną atutem jest elegancko wykonane wnętrze.
Sam samolot zapewne będzie zaproponowany jako jedne z głównych punktów pokazów lotniczych planowanych na EDELIEBE 1922.
Schemat konstrukcyjny Grüner L-22
Atlas Grüner L-22
Dane techniczne:
- Napęd - 1x9-cio cylindrowy silnik gwiazdowy Centaurus R-985-AN-1
Rozpiętość - 9,80 m
Długość - 8,18 m
Wysokość - 2,40 m
Masa startowa - 1 928 kg
Prędkość maks. - 341 km/h
Pułap - 7 600 m
Zasięg - 1 078 km
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11792
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
- Albert Fryderyk de Espada • Stempel
- Posty: 1489
- Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
- Lokalizacja: Glänzberg
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss
No to na prośbę @Heinz-Werner Grüner, AA przedstawia pierwsze eksportowane z Koribi modele samolotów dla Edelweiss Luftstreitkräfte. Część projektów takich jak Gladiator A-21 lub ATP-52 jest już obecna w katalogu AA Edelweiss.
Atlas CF-32/E
Kadłub o konstrukcji podłużnicowej usztywniony trójkątnym ożebrowaniem. Kryty od silnika do kokpitu, górnej części kadłuba oraz rejon kółka ogonowego wykonane z blachy aluminiowej. Reszta kadłuba kryta płótnem. Kabina pilota otwarta, osłonięta wiatrochronem. Skrzydła o konstrukcji dwudźwigarowej, dźwigary wykonane z rur aluminiowych. Na górnym płacie były umieszczone lotki i dodatkowy zbiornik paliwa o pojemności 25 litrów. Konstrukcja skrzydeł metalowa, pokrycie płócienne. Komora płatów usztywniona zastrzałami mocowanymi do dźwigarów, centropłat przymocowany do kadłuba dodatkowymi zastrzałami w kształcie litery N. Podwozie stałe, trzypunktowe z kółkiem ogonowym. Amortyzowane hydrauliczne, koła wyposażone w hamulce pneumatyczne, osłonięte owiewkami.
Dane techniczne:
Atlas CF-32/E
Kadłub o konstrukcji podłużnicowej usztywniony trójkątnym ożebrowaniem. Kryty od silnika do kokpitu, górnej części kadłuba oraz rejon kółka ogonowego wykonane z blachy aluminiowej. Reszta kadłuba kryta płótnem. Kabina pilota otwarta, osłonięta wiatrochronem. Skrzydła o konstrukcji dwudźwigarowej, dźwigary wykonane z rur aluminiowych. Na górnym płacie były umieszczone lotki i dodatkowy zbiornik paliwa o pojemności 25 litrów. Konstrukcja skrzydeł metalowa, pokrycie płócienne. Komora płatów usztywniona zastrzałami mocowanymi do dźwigarów, centropłat przymocowany do kadłuba dodatkowymi zastrzałami w kształcie litery N. Podwozie stałe, trzypunktowe z kółkiem ogonowym. Amortyzowane hydrauliczne, koła wyposażone w hamulce pneumatyczne, osłonięte owiewkami.
Schemat konstrukcyjny CF-32/E
Atlas CF-32/E
Atlas CF-32/E
Dane techniczne:
- Napęd - Napęd - 1 12-sto cylindrowy silnik widlasty LSE-19
Rozpiętość - 9,50 m
Długość - 9,50 m
Wysokość - 2,63 m
Masa startowa - 1 850 kg
Prędkość maks. - 375 km/h
Pułap - 8 800 m
Zasięg - 680 km
- 2 karabiny maszynowe Malorian CKM-12/7 kal. 12,7 mm
6 węzeł pod skrzydłami przystosowanymi do przenoszenia bomb o wadze do 2 kg
Ostatnio zmieniony 27 lutego 2023, 14:47 przez Albert Fryderyk de Espada, łącznie zmieniany 2 razy.
- Albert Fryderyk de Espada • Stempel
- Posty: 1489
- Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
- Lokalizacja: Glänzberg
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss
Atlas CAB-65/E
CAB-65 to dwumiejscowy lekki bombowiec/samolot szturmowy wykorzystywany do bliskiego wsparcia wojsk naziemnych lub samodzielnych ataków na obiekty wojskowe. Kadłub wykonany w większości z metalu, zamknięty kokpit pomieści pilota oraz drugiego oficera.
Dane techniczne:
CAB-65 to dwumiejscowy lekki bombowiec/samolot szturmowy wykorzystywany do bliskiego wsparcia wojsk naziemnych lub samodzielnych ataków na obiekty wojskowe. Kadłub wykonany w większości z metalu, zamknięty kokpit pomieści pilota oraz drugiego oficera.
Schemat konstrukcyjny CAB-65
Atlas CAB-65
Atlas CAB-65
Dane techniczne:
- Napęd - 1 silnik gwiazdowy K.14
Rozpiętość - 12,1 m
Długość - 9,3 m
Wysokość - 3,2 m
Masa startowa - 2 950 kg
Prędkość maks. - 370 km/h
Pułap - 6 300 m
Zasięg - 550 km
- 2 karabiny maszynowe Malorian CKM-12/7 kal. 12,7 mm
2 karabiny maszynowe 7,62 mm
8 więzadła w komorze bombowej przystosowane do przenoszenia bomb o wadze maksymalnej do 1000 kg
4 więzadła pod skrzydłami przystosowane do przenoszenia pocisków rakietowych, wyrzutni, bomb lub zasobników.
Ostatnio zmieniony 04 lutego 2023, 19:42 przez Albert Fryderyk de Espada, łącznie zmieniany 1 raz.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11792
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss
Jeszcze, ale to trochę później musielibyśmy obliczyć ile tego potrzebujemy.
- Albert Fryderyk de Espada • Stempel
- Posty: 1489
- Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
- Lokalizacja: Glänzberg
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss
Tym już się zajmę przy rozpisce naszych sił powietrznych, ale skoro każda eskadra liczy sobie 12 maszyn a my eskadr mamy mieć 5 to łatwo można obliczyć że potrzeba nam co najmniej 60 samolotów plus może 10-20 jako zapas gdyż taki przewiduję w każdej eskadrze.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑08 czerwca 2022, 18:13 Jeszcze, ale to trochę później musielibyśmy obliczyć ile tego potrzebujemy.
- Heinz-Werner Grüner • Stempel
- Oberhaupt
- Posty: 11792
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
- Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss
-
ODZNACZENIA
OBYWATEL
Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss
Orłem z matematyki nigdy nie byłem, ale tyle to potrafiłem zliczyć. Natomiast chodziło mi o takie tam wstępne wyliczenia ile z poszczególnych maszyn będzie potrzeba, ale racja jest jeszcze czas. Zróbmy najpierw jedno.Albert Fryderyk de Espada pisze: ↑08 czerwca 2022, 18:45Tym już się zajmę przy rozpisce naszych sił powietrznych, ale skoro każda eskadra liczy sobie 12 maszyn a my eskadr mamy mieć 5 to łatwo można obliczyć że potrzeba nam co najmniej 60 samolotów plus może 10-20 jako zapas gdyż taki przewiduję w każdej eskadrze.Heinz-Werner Grüner pisze: ↑08 czerwca 2022, 18:13 Jeszcze, ale to trochę później musielibyśmy obliczyć ile tego potrzebujemy.
- Horace Richelieu • Stempel
- Posty: 206
- Rejestracja: 04 kwietnia 2022, 14:42
-
ODZNACZENIA
Re: Atlas Aeronautic - Edelweiss
Można w czymś pomóc?
Ja sobie to czytam, ale jest dla mnie to na razie wyższa szkoła jazdy- ale mogę poczytać w tematach związanych z lotnictwem!
Ja sobie to czytam, ale jest dla mnie to na razie wyższa szkoła jazdy- ale mogę poczytać w tematach związanych z lotnictwem!
Sa Chevalerie Horace de la Maison de La Rocque; Hauptarchitekt EdelBau.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości