Zgodnie w wcześniejszymi planami i restrukturyzacją w Edelweiss Luftstreitkräfte oraz formowaniem 2. Fliegerregiment w dotychczasowej
3. Jagdstaffel - z dniem 21 marca 1923 nastąpiły znaczące zmiany:
1/ Dotychczas używane samoloty Atlas CF-32/E zostały przekazane do 1. Fliegerregiment, gdzie ten typ jest dalej eksploatowany w 1 i 2. Jagdgeschwader.
2/ W ich miejsce zostały wprowadzone nowe, nowoczesne myśliwce produkowane przez Ronon Air Tech – Edelweiss (we wspópracy z Ronon Dex Werke – Motorfabrik Edelweiss, która wytwarza silniki) czyli
RAT K3TE.
3/ W związku ze zmianami organizacyjnymi dokonano zmiany godła eskadry… utrzymała one dawny kształt tarczy, ale obecnie symbolem eskadry jest stylizowany szerszeń na niebieskim polu. Na samolotach jednak malowane są tylko niewielkie wizerunki szerszenia (pod kabiną pilota) – bez tarczy.
4/ Wprowadzono nowy schemat malowania, który obejmuje malowane na kadłubach samolotów geometryczne znaki rozpoznawcze eskadr… zastąpiły one malowany dotychczas na kadłubie znak rozpoznawczy lotnictwa Edelweiss.
5/ Zwiększono z 14 do 15 liczbę samolotów w eskadrze - oprócz 12 samolotów w trzech kluczach bojowych i dwóch samolotów w kluczu technicznym (maszyny zapasowe) doszedł jeszcze jeden samolot - jako maszyna dowódcy eskadry.
Godło 3. Jagdstaffel
Znak rozpoznawczy 3. Jagdstaffel
Schemat organizacyjny eskadry
Samoloty K3TE eksploatowane w 3. Jagdstaffel
- maszyny z numerami „2” i „3” (z 1. klucza bojowego):