Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 667
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Ronon Dex »

Heinz-Werner Grüner pisze: 04 sierpnia 2022, 22:14 Herr @Ronon Dex Constellation nieco wybiegał ponad standardy. To fakt Reszty nie byłem w stanie na szybko zweryfikować.
Dodam jeszcze, że witual to nie real, gdzie występowały uwarunkowania polityczne, ekonomiczne i wiele innych... choćby "mentalne". W tym samym czasie (w okresie międzywojennym) obok siebie funkcjonowały armie w 100% zmotoryzowane i takie gdzie motoryzacja była wręcz śladowa, a 90-kilka procent było oparte na "napędzie owsianym"... i wcale nie dzieliły ich wielkie odległości.

Do tego wewnętrznie to też było zróżnicowane i armia, która potrafiła się w zasadzie w 100% (w linii) przezbroić w karabiny samopowtarzalne (jako pierwsza i w zasadzie jedyna), to jednocześnie miała lekką broń maszynową rodem z końca PWS - bo była "niewolnikiem" ogromnych zapasów magazynowych. Inne państwo tworzące naprawdę nowoczesne systemowo uzbrojenie, miało "decyzyjny problem" (wystarczał matoł na wysokim stołku, który "się uparł"), ze zrobieniem "dziury w lufie" (choć takie rozwiązania funkcjonowało doskonale od wielu już lat gdzie indziej i to w wielu miejscach, a z powodzeniem i powszechnie funkcjonuje zresztą do dzisiaj), przez co nie było wstanie zbudować poprawnie karabinu samopowtarzalnego, choć gdyby konstruktorzy mieli zgodę "na dziurę" to bez trudu by zrobili co trzeba, bo wiedzieli jak - tylko nie było im wolno.

To same państwa potrafiły mieć jeden rodzaj wojsk nowoczesny, a inny wręcz mocno zacofany - bo położenie geograficzne determinowało potrzeby. W lotnictwie było podobnie... czasem w tym podobnym roku do produkcji w różnych miejscach wchodziły samoloty, które tak naprawdę technicznie dzieliła dekada. Problemem był choćby dostęp czy możliwości techniczne zbudowania odpowiedniego silnika (ale też kilka innych czynników, w tym ekonomiczne). W jednym miejscu takie były, a w drugim były "cofnięte technicznie" o lata. Do tego jeszcze problemy "doktrynalne" np. czy myśliwiec powinien być zwrotny, kosztem prędkości czy może szybki kosztem zwrotności - zdania były mocno podzielone... dopóki nie zweryfikowała tego wojna.

Tak więc moim zdaniem nie trzeba trzymać się ściśle reala... można uznać, że jeżeli w danym okresie coś powstać technicznie mogło, to w warunkach wirtualnych nie ma powodu by tak się nie stało.
Ostatnio zmieniony 05 sierpnia 2022, 09:29 przez Ronon Dex, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11634
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Dzięki za wyjasnienie. Jakoś nigdy do tego tak nie podchodziłem. To zupełnie inaczej nakreśla mój punkt widzenia. Ok. W takim razie nie "wtryniam" się, Wy znacie się lepiej. Ja tylko mogę przyklasnąć, złożyć zamówienie, zajrzeć do skarbca ile obiecałem, że zapłącę, a nie mam i tak dalej. ;)
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 667
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Ronon Dex »

Heinz-Werner Grüner pisze: 04 sierpnia 2022, 22:14 To daje zielone światło na szkoleniowy
Czyli maszyna szkolno-treningowa jest wybrana i jest to moim zdaniem bardzo dobry wybór samolotu (obiektywnie), bo w realu czas pokazał, że się sprawdziła i to przez długie lata. Jeżeli na razie wygląda "zbyt nowocześnie" to występuje u mnie on w dwóch odmianach - pierwotnej i ten ze screenów czyli wyposażonej w osłonę silnika i owiewki kół podwozia. Tych elementów pierwotnie nie było, a dodano je podczas eksploatacji samolotu dla poprawienia osiągów (zmniejszenie oporu powietrza) - bez z nich samolot wygląda "bardziej wiekowo". Można zresztą wprowadzić go właśnie bez tych elementów, a z czasem poddać narracyjnej modernizacji. W tym przypadku robota dla mnie żadna, bo główne elementy graficzne są identyczne, a obie wersje różnią się tylko paroma linijkami w konfiguracji, które powodują wyświetlanie się elementów lub nie. Zresztą i tak obie wersje funkcjonują u mnie równolegle czyli i tak jest to już zrobione. Pozostało tylko nanieść finalny znak rozpoznawczy, który chciałbym otrzymać od Ciebie do sobotniego (wczesnego) poranka (czyli pewnie do piątku późnym wieczorem), bo wtedy zabieram się za prace graficzne (w piątki po robocie oddaję się zwykle "spożywaniu" i po tygodniu siedzenia w robocie za kompem, to się klawiatury "programowo" nie tykam).

W kwestii samolotu "nowoczesnego" to przecież nie musimy od razu w niego przezbrajać jakiejś eskadry. Można, moim zdaniem całkiem sensownie założyć, że czynniki decyzyjne lotnictwa zdają sobie sprawę, że dwupłatowy myśliwiec to jednak przyszłością nie jest.

I tutaj możemy przejść po kolei narracyjnie całą procedurę - począwszy od sformułowania założeń nowego samolotu myśliwskiego, opracowanie planów i zbudowania prototypu, a potem testów tychże prototypów (bo pewnie ze 2-3 będą). Dopiero finalnie się go za jakiś czas wprowadzi do służby i będzie sukcesywnie przezbrajać w niego eskadry.

Możemy to pociągnąć przecież przez jakiś czas, wcale nie musi to "na już"... może wokół tego powstać jakaś ciekawa narracja, dyskusje o różnych rozwiązaniach etc. Zabawa nie na 5 postów i tydzień, ale na kilkadziesiąt i 2-3 miesiące.
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11634
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Ronon Dex pisze: 05 sierpnia 2022, 09:56 Pozostało tylko nanieść finalny znak rozpoznawczy, który chciałbym otrzymać od Ciebie do sobotniego (wczesnego) poranka (czyli pewnie do piątku późnym wieczorem), bo wtedy zabieram się za prace graficzne (w piątki po robocie oddaję się zwykle "spożywaniu" i po tygodniu siedzenia w robocie za kompem, to się klawiatury "programowo" nie tykam).
Odsyłam tutaj czy w 1500x1500wystarczy? Chyba, że wolisz w svg.
Ronon Dex pisze: 05 sierpnia 2022, 09:56 W kwestii samolotu "nowoczesnego" to przecież nie musimy od razu w niego przezbrajać jakiejś eskadry. Można, moim zdaniem całkiem sensownie założyć, że czynniki decyzyjne lotnictwa zdają sobie sprawę, że dwupłatowy myśliwiec to jednak przyszłością nie jest.

I tutaj możemy przejść po kolei narracyjnie całą procedurę - począwszy od sformułowania założeń nowego samolotu myśliwskiego, opracowanie planów i zbudowania prototypu, a potem testów tychże prototypów (bo pewnie ze 2-3 będą). Dopiero finalnie się go za jakiś czas wprowadzi do służby i będzie sukcesywnie przezbrajać w niego eskadry.

Możemy to pociągnąć przecież przez jakiś czas, wcale nie musi to "na już"... może wokół tego powstać jakaś ciekawa narracja, dyskusje o różnych rozwiązaniach etc. Zabawa nie na 5 postów i tydzień, ale na kilkadziesiąt i 2-3 miesiące.
I takie podejście do sprawy to ja rozumiem! Myślałem, że Ty raczej ze swoim ograniczonym czasem będziesz chciał to zrobić inaczej, ale jak tak, to ja się bardzo cieszę.
Liczę też na to, że do rozmowy włączą sie żołnierze lotnictwa, jak i p.o.Szefa Sztabu. Ja dokładnie takie proces najchętniej bym widział.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 667
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Ronon Dex »

Heinz-Werner Grüner pisze: 05 sierpnia 2022, 11:07 Odsyłam tutaj czy w 1500x1500wystarczy?
Wystarczy bez problemu.
Heinz-Werner Grüner pisze: 05 sierpnia 2022, 11:07 I takie podejście do sprawy to ja rozumiem! Myślałem, że Ty raczej ze swoim ograniczonym czasem będziesz chciał to zrobić inaczej, ale jak tak, to ja się bardzo cieszę.
Liczę też na to, że do rozmowy włączą sie żołnierze lotnictwa, jak i p.o.Szefa Sztabu. Ja dokładnie takie proces najchętniej bym widział.
Ale ta ograniczona ilość czasu polega właśnie na tym, że nawet wygodniej ciągnąć coś przez dłuższy czas "kawałkami" niż siedzieć kilka czy kilkanaście godzin by przygotować coś "na już". Ponadto problemu nie ma z pisaniem, to kwestie graficzne wymagają bycia przy domowym kompie i poświęcenia X godzin jednorazowo na dłubanie.
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11634
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Ronon Dex pisze: 05 sierpnia 2022, 11:45 Ale ta ograniczona ilość czasu polega właśnie na tym, że nawet wygodniej ciągnąć coś przez dłuższy czas "kawałkami" niż siedzieć kilka czy kilkanaście godzin by przygotować coś "na już". Ponadto problemu nie ma z pisaniem, to kwestie graficzne wymagają bycia przy domowym kompie i poświęcenia X godzin jednorazowo na dłubanie.
W sumie to racja. Natomiast trzymanie narracji u nas jest napiedestale także ja bardzo chętnie pociągnę to w czasie.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel
Posty: 667
Rejestracja: 08 marca 2022, 11:22

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Ronon Dex »

Heinz-Werner Grüner pisze: 04 sierpnia 2022, 22:14 Herr @Ronon Dex Constellation nieco wybiegał ponad standardy.
Co mnie o tyle cieszy, że jest to pewien "precedens". Planując odtworzenie moich (pod nowa nazwą i z nowa siedzibą) linii lotniczych, nie będę miał problemu z jakimś sensownym samolotem pasażerskim obsługującym połączenie do Edelweiss.

Bo skoro może lądować na Waszym lotnisku Constalation to oznacza, że macie betonowy pas o długości przynajmniej 1400 metrów. Będę musiał coś odpowiedniego dopasować... chociaż czemu nie również Constelation, całkiem ładny samolot z odpowiednim zasięgiem.
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 1475
Rejestracja: 01 marca 2022, 21:26
Lokalizacja: Glänzberg

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »

W moim odczuciu nie jest ważne to z jakiego roku pochodzi dany samolot, ważne jest to żeby wygląd wpisywał się w klimat.
Weźmy na ten przykład Antonowa An-2, oblatany w 1947 roku a wyglądem przypomina maszyny z lat 30. więc nie było by dla mnie najmniejszym problemem by taki był przez nas używany.

Ostatnimi czasy trochę mnie dopadła realioza ale w tgz. międzyczasie myślałem nad czymś w klimacie jak to ładnie nazwał kiedyś @Heinz-Werner Grüner EdelSteam, czyli lekko steampunkowe konstrukcje które realnie nigdy nie istniały.
Jak na przykład Atlas RP-07 który właśnie ma nieco steampunkowy wygląd, lub coś co dopiero planowałem zaprezentować ale chyba będzie to dobry moment na przedstawienie mojego samolotu szturmowego.

Obrazek
Obrazek
Nazwy jeszcze nie posiada podobnie jak specyfikacji ale wyglądem miał wpasowywać się w koncepcje EdelSteam, stąd jest to trzypłatowiec które odeszły w zapomnienie już w latach 20 i były zdecydowanie rzadkim widokiem w późniejszym okresie.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Leszek Ebe-Grüner Stempel
Posty: 348
Rejestracja: 27 stycznia 2022, 20:44

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Leszek Ebe-Grüner »

Albert Fryderyk de Espada pisze: 05 sierpnia 2022, 15:49 W moim odczuciu nie jest ważne to z jakiego roku pochodzi dany samolot, ważne jest to żeby wygląd wpisywał się w klimat.
Weźmy na ten przykład Antonowa An-2, oblatany w 1947 roku a wyglądem przypomina maszyny z lat 30. więc nie było by dla mnie najmniejszym problemem by taki był przez nas używany.

Ostatnimi czasy trochę mnie dopadła realioza ale w tgz. międzyczasie myślałem nad czymś w klimacie jak to ładnie nazwał kiedyś @Heinz-Werner Grüner EdelSteam, czyli lekko steampunkowe konstrukcje które realnie nigdy nie istniały.
Jak na przykład Atlas RP-07 który właśnie ma nieco steampunkowy wygląd, lub coś co dopiero planowałem zaprezentować ale chyba będzie to dobry moment na przedstawienie mojego samolotu szturmowego.

Obrazek
Obrazek
Nazwy jeszcze nie posiada podobnie jak specyfikacji ale wyglądem miał wpasowywać się w koncepcje EdelSteam, stąd jest to trzypłatowiec które odeszły w zapomnienie już w latach 20 i były zdecydowanie rzadkim widokiem w późniejszym okresie.
W sumie racja. Jeżeli wyglądowo przypomina klimatu sił powietrznych Edelweiss, to może też zostać wcielony do służby taki samolot. Ogólnie ciekawa koncepcja trójpłata, ja osobiście bym go nawet widział mocno uzbrojonego w broń strzelecką. Powiedzmy takie 3 karabiny maszynowe, to nie byłoby za dużo?
Awatar użytkownika
Heinz-Werner Grüner Stempel
Oberhaupt
Posty: 11634
Rejestracja: 06 maja 2021, 12:34
Lokalizacja: Stadt Edelweiss, Edelweiss

ODZNACZENIA

OBYWATEL

Re: Rozpoczęcie działalności Ronon Air Tech w Edelweiss

Post autor: Heinz-Werner Grüner »

Ronon Dex pisze: 05 sierpnia 2022, 14:46 o mnie o tyle cieszy, że jest to pewien "precedens". Planując odtworzenie moich (pod nowa nazwą i z nowa siedzibą) linii lotniczych, nie będę miał problemu z jakimś sensownym samolotem pasażerskim obsługującym połączenie do Edelweiss.

Bo skoro może lądować na Waszym lotnisku Constalation to oznacza, że macie betonowy pas o długości przynajmniej 1400 metrów. Będę musiał coś odpowiedniego dopasować... chociaż czemu nie również Constelation, całkiem ładny samolot z odpowiednim zasięgiem.
Tutaj masz dokładne parametry lotniska cywilnego. Wzorowane na realnym, jakby co! :D
Dodajmy także, ze Constellation nie był naszej produkcji, a prezentem od koribijskiego (w Muratyce) władyka, Herr @Albert Fryderyk de Espada ,za co mu serdecznie dziękuje!
Albert Fryderyk de Espada pisze: 05 sierpnia 2022, 15:49 Nazwy jeszcze nie posiada podobnie jak specyfikacji ale wyglądem miał wpasowywać się w koncepcje EdelSteam, stąd jest to trzypłatowiec które odeszły w zapomnienie już w latach 20 i były zdecydowanie rzadkim widokiem w późniejszym okresie.
Odnosząc się do EdelSteam, to ja bardzo chętnie, ale nie wiem czy już nie za późno. Mogę się oczywiście mylić, bo chciałbym, żeby każdy miał coś "swojego". Taki trzypłatowiec w sumie mógłby się pojawić nawet w ramach szkoleniowego projektu, czy też czysto pokazowego (a takie robiliśmy także w Edelweiss - chwała @Benji Rockwell !)
Albert Fryderyk de Espada pisze: 05 sierpnia 2022, 15:49 W moim odczuciu nie jest ważne to z jakiego roku pochodzi dany samolot, ważne jest to żeby wygląd wpisywał się w klimat.
Weźmy na ten przykład Antonowa An-2, oblatany w 1947 roku a wyglądem przypomina maszyny z lat 30. więc nie było by dla mnie najmniejszym problemem by taki był przez nas używany.
Coś w tym jest! Ja sam stosuje taką zasadę w ramach automobili RMAW...
Leszek Ebe-Grüner pisze: 05 sierpnia 2022, 17:19 W sumie racja. Jeżeli wyglądowo przypomina klimatu sił powietrznych Edelweiss, to może też zostać wcielony do służby taki samolot. Ogólnie ciekawa koncepcja trójpłata, ja osobiście bym go nawet widział mocno uzbrojonego w broń strzelecką. Powiedzmy takie 3 karabiny maszynowe, to nie byłoby za dużo?
To w sumie też nie głupia opcja. Jakaś "superśmiesznie brzmiąca" jednostka kamikaze ;)
Nie żebym żartował, ale taki ultraofensywna eskadra 4-6 zapaleńców... To fajny motyw na fabularyzację..
Z drugiej strony, czy nie za dużo "ofensywy"?

Upraszam zainteresowanych o wyrażenie swojego zdania.
(-)Heinz-Werner Grüner
OBERHAUPT EDELWEISS
Obrazek Obrazek ..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakłady Lotnicze RAT - filia w Edelweiss”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości